Best rijden mieren

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
wim2lily
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 dec 2003, 23:40
Contacteer:

Best rijden mieren

Bericht door wim2lily » wo 02 sep 2009, 20:29

Ik heb met name in 1 voerbak steeds veel mieren,terwijl die in de andere bakken niet of nauwelijks voorkomen. Ik weet niet waarom overigens. Er is een poeder om die mieren weg te houden.Ik weet echter niet wat voor poeder dat is .Kan iemand me inlichten.?

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Best rijden mieren

Bericht door wilde » wo 02 sep 2009, 20:59

Om mieren te bestrijden is er idd. wel wat te koop in poedervorm. Het is echter even schadelijk voor bijen, dus daar schiet je niet veel mee op. Dat ze slechts in 1 voerbak komen zal te maken hebben met de gemakkelijke toegang. Ook de gevonden suikerbron zullen ze blijven exploiteren, want waarom zou je zoeken naar een andere als deze goed is. Bij de 8 liter plastic bakken kan dat nooit, want die hebben een perfect sluitend deksel. Mijn houten Mommersbakken die met de dekplank van het volk worden afgesloten zijn ook voor mieren onbereikbaar.

wijnand
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:41
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Best rijden mieren

Bericht door wijnand » wo 30 sep 2009, 21:43

hallo
mischien iets om mieren tegen te houden is canneelpoeder strooien [?]

hubert
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 nov 2008, 20:23
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Best rijden mieren

Bericht door hubert » wo 30 sep 2009, 22:27

Mijn manier om ze te bestrijden is de poten van de bijenstand in een bakje met goedkope slaolie zetten. Als het veel heeft geregend lopen de bakjes over, daarom denk ik eraan nu nog een soort afdakje aan de poten te maken.

Groeten,

Hubert.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten