bloemen in de buurt

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
martha van dam
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 19:20
Locatie: Nederland
Contacteer:

bloemen in de buurt

Bericht door martha van dam »

Ik geloof echt dat ik bof met de bijtjes Nu nog 6 volkjes over en heb er al 2 weggegeven Begin dit jaar met alles goed de winter doorgekomen. Maar... ik bof rondom heb ik een zaadkweker die allemaal lapjes bloemen heeft staan. Ook een veld vol geel koolzaad ? Dat alles op ca 200 meter Ze blijven vliegen en komen nog steeds met veel stuifmeel terug.
Gisteren wel een klein dubbel kunststof kastje van Guus wat suikerdeeg bovenop gegeven maar de zon stond er vol op te schijnen en de warmte er met een handdoek afgedekt er in proberen te houden.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat als het gaat vriezen ik ze inpak met de kussens van de stoelen en een wollen dekentje er bovenop. Zal best niet nodig zijn maar een beetje vertroetelen kan geen kwaad.
Ik ben nog nooit in 5 jaar een volk kwijtgeraakt.

Kortom het lijkt nog steeds Zomer in Zeeland

Martha van Dam Casa Kippo
http://www.zijdehoentjes.nl
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: bloemen in de buurt

Bericht door Bart de Coo »

Nu ik je site eens vluchtig bekijk, snap ik eindelijk wat je aan het vertroetelen bent op je portretfoto. Dat is geen wuft gekapte poedel, maar een zijdehoen. Aha.


Groet,

[:)]

Bart de Coo
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: bloemen in de buurt

Bericht door Jaap v.Popering »

martha van dam schreef:
Maar... ik bof rondom heb ik een zaadkweker die allemaal lapjes bloemen heeft staan. Ook een veld vol geel koolzaad ? Dat alles op ca 200 meter Ze blijven vliegen en komen nog steeds met veel stuifmeel terug.



Op dit moment bloeit er geen koolzaad meer ,het zal waarschijnlijk ;Gele mosterd " als groenbemester zijn.

Jaap v P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten