Zelf-betalende hobby?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

jantje
Berichten:5
Lid geworden op:vr 29 jun 2007, 21:59
Aantal volken:4
Locatie:Bourgogne (F)
Contacteer:
Re: Zelf-betalende hobby?

Bericht door jantje » za 16 jan 2010, 19:25

Per jaar eten wij ( mijn vrouw en ik ) 50 potten (500gr) honing. Aan mijn kinderen en kleinkinderen geef ik zo'n 75 potten (500gr). 40 potten (500gr) aan mijn vrienden. En dan geef ik ook nog zo'n 50 potten van 1kg weg als kadootje als we ergens uitgenodigd zijn.
Ik heb geen enkel probleem om van mijn (franse) honing af te komen. Integendeel.

wccoyote
Berichten:26
Lid geworden op:ma 16 jun 2008, 13:54
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Zelf-betalende hobby?

Bericht door wccoyote » vr 22 jan 2010, 09:41

de link voor de AmericanbeeJournal


http://www.americanbeejournal.com/


Willem

Bas1974
Berichten:39
Lid geworden op:do 28 jan 2010, 02:04
Contacteer:

Re: Zelf-betalende hobby?

Bericht door Bas1974 » do 28 jan 2010, 02:19

Een zelfbetalende hobby. Geinige insteek als je nog moet beginnen. ik snap ook al dat gezeur om prijzen niet. het is dat ik ook zelf begin met inkeren maar ik heb er nooit problemem mee gehad om 6 of 8 euro voor een goede pot honing neer te leggen. als ik eraan denk loopt het water me al in de mond. ook op vacantie zal ik altijd wel ergens een ambachtsman of markt vinden met echte homing. Je ziet/proeft en ruikt het. een blanco soepstengel erin, of lichte crackers dopen en eten maar. Ik eet zo twee potten in een week weg.
Met al die bodemprijzen verbaast het me ook niets dat er niet uit de kosten geraakt gaat worden. En geld geld geld,..het gaat toch om de bijen. De hobby, de natuur, het kijken en genieten.
Tevens merk je duidelijk dat er niet enkel vergrijzing onder de imkers is, maar zeker ook in de marketing, de euro meer schijnt enkel te mogen als er eko, bio, kies bewust of andere kletskoek op mag staan. mogen ze allemaal houden van me. als het er niet op staat betekend het nog niet dat de honing niet lekker is. ik haalt voorlopig mijn pot nog wel bij de imker die mij bijkans om de nek vliegt met het gepassioneerde verhaal over de imkerij, maakt me geen bal uit al vraagt ie er een tientje voor. Passie dat moet erin zitten.
Vorig jaar nog een pot spectaculaire honing op de foire gekocht. met raat erin, je at je vingers erbij op. kosten : 6.95 ik dacht dat het een potje van 450 gram was,.........maar hemels en de raat smolt op de tong.

Gebruikersavatar
Gerard van Gastel
Berichten:440
Lid geworden op:wo 09 jun 2004, 13:49
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Zelf-betalende hobby?

Bericht door Gerard van Gastel » vr 29 jan 2010, 11:58

maakt me geen bal uit al vraagt ie er een tientje voor. Passie dat moet erin zitten.

voor dat geld heb er nog wel wat voor je staan, lopen óver van de passie....

DE BIEZEN
Berichten:315
Lid geworden op:di 28 mar 2006, 21:34
Locatie:Beek en Donk ZO Brabant
Contacteer:

Re: Zelf-betalende hobby?

Bericht door DE BIEZEN » vr 29 jan 2010, 14:08

Mijn overbuurman gaat voor zijn hobby biljarten.

Zouden zij ook zo'n discussie voeren??

Laten we genieten van onze hobby en al kost het wat, wat dan nog. Overigens valt dit laatste ook wel mee.

Gerard

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten:504
Lid geworden op:wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie:Remersdaal
Contacteer:

Re: Zelf-betalende hobby?

Bericht door macwlem » vr 29 jan 2010, 16:39

Gerard,

Daarvoor is juist een forum :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten