bijenstal bij de gemeente

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten: 148
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 16:25
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

bijenstal bij de gemeente

Bericht door O Peatey »

Ik heb bijna mijn eerste bijenjaar er op zitten en ben gecoacht door de bij velen van jullie bekende Baldi Dekker. Ik heb nu een volk in mijn (kleine) tuin, maar heb de smaak te pakken en wil er meer, een stuk of vijf, zes denk ik. Eentje wil ik thuis houden en de andere wil ik ergens in de buurt plaatsen. Degene die thuis staat is mijn voorraad bijen voor de steken die mijn vrouw krijgt vanwege haar MS. En jazeker er is vooruitgang te bespeuren, nog niet spectaculair, maar merkbaar.

A.s. woensdag begint de basiscursus waarvoor ik me ingeschreven heb. Er zijn zelfs 14 nieuwe cursisten; hoezo weinig aanbod van nieuwe imkers ....?

Nu wil ik de overige te ontwikkelen volken ergens bij de gemeente (Enkhuizen)kwijt; er zijn o.a. veel lindes en kastanjes in de buurt.

- Wie van jullie heeft er ervaring mee, hoe de ambtenaren te benaderen en te beinvloeden en wil deze kennis en ervaring met mij (en mogelijk vele anderen) delen?

- Wie heeft er tekeningen met maatvoering en materiaallijst beschikbaar om een bijenstal te bouwen?

Pieter
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: bijenstal bij de gemeente

Bericht door Bart de Coo »

Nee, ik heb daar geen ervaring mee. Waar ik je wel heel graag op zou willen wijzen is het volgende:

http://www.bijenhouders.nl/files/pdf/Deltaplan.pdf

Je krijgt het 'Deltaplan' te zien dat is opgesteld door de NBV met de bedoeling het tij van de bijensterfte te keren. Het is met veel media-aandacht aangeboden aan de minster. Aan het einde staat een korte samenvatting. Bij punt 8 lees je ongeveer dat overheden meer zouden moeten doen aan het ter beschikking stellen van stalruimte.

Daar kun je heel mooi mee wapperen bij de gemeente Enkhuizen!


Groet,


Bart de Coo
Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: bijenstal bij de gemeente

Bericht door AndreasH »

Ik kan je de voorbeeldbrief sturen die ik heb verstuurd naar de Gemeente Vught. Stuur me even je email adres, dan stuur ik'm door. Naar eigen inzicht en omstandigheden aan te passen natuurlijk.
chaussie
Berichten: 97
Lid geworden op: do 24 jan 2008, 17:23
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: bijenstal bij de gemeente

Bericht door chaussie »

AndreasH schreef:
Ik kan je de voorbeeldbrief sturen die ik heb verstuurd naar de Gemeente Vught. Stuur me even je email adres, dan stuur ik'm door. Naar eigen inzicht en omstandigheden aan te passen natuurlijk.


kan je mij deze brief ook doormailen ? (tbijvank(APENSTAART)home.nl)
Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: bijenstal bij de gemeente

Bericht door macwlem »

Binnen imkerplatform hebben we het hier ook eens over gehad. Er is ook nog een andere brief te vinden.
[url="http://forum.imkerplatform.nl/index.php?topic=108.0"]Meer informatie[/url]
arjan_vanderveen
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 09 nov 2005, 08:25
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: bijenstal bij de gemeente

Bericht door arjan_vanderveen »

O Peatey schreef:
Nu wil ik de overige te ontwikkelen volken ergens bij de gemeente (Enkhuizen)kwijt; er zijn o.a. veel lindes en kastanjes in de buurt.

- Wie van jullie heeft er ervaring mee, hoe de ambtenaren te benaderen en te beinvloeden en wil deze kennis en ervaring met mij (en mogelijk vele anderen) delen?
Pieter, door dit bericht op het forum te zetten.
Ik zal je de naam en telefoonnummer van een collega bij de gemeente Enkhuizen sturen.

Groet, Arjan
Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten: 148
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 16:25
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: bijenstal bij de gemeente

Bericht door O Peatey »

Bedankt allemaal voor jullie geweldig positieve reacties
AndreasH, mijn e-mailadres is pccj.hermans(apenstaartje)quicknet.nl
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 133 gasten