Is er nog een kans?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
erikzhs
Berichten: 144
Lid geworden op: do 23 jul 2009, 20:08
Imker sinds: 2009
Aantal volken: 7
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Is er nog een kans?

Bericht door erikzhs »

9 mei een kunstzwerm gemaakt, 22 mei doppen gebroken en enkele moeren in laten lopen. Nu (12 juni) nog geen gesloten broed of larfjes aanwezig. is er nog een kans dat er een moer in zit of had deze allang gesloten broed moeten hebben?
Ik heb nog een reservermoer met 3 ramen bijen. kan ik deze evt. verenigen m.b.v. een separator? Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Groeten,

Erik
joselito
Berichten: 2015
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 22:06
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Helchteren, België
Contacteer:

Re: Is er nog een kans?

Bericht door joselito »

erikzhs schreef:
9 mei een kunstzwerm gemaakt, 22 mei doppen gebroken en enkele moeren in laten lopen. Nu (12 juni) nog geen gesloten broed of larfjes aanwezig. is er nog een kans dat er een moer in zit of had deze allang gesloten broed moeten hebben?
Ik heb nog een reservermoer met 3 ramen bijen. kan ik deze evt. verenigen m.b.v. een separator? Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Groeten,

Erik


Geef ze eerst een raam met open broed. Als ze dan doppen aantrekken weet je al zeker dat er geen koningin in de kast aanwezig is.
malle pietje
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 09:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Is er nog een kans?

Bericht door malle pietje »

erikzhs schreef:
9 mei een kunstzwerm gemaakt, 22 mei doppen gebroken en enkele moeren in laten lopen. Nu (12 juni) nog geen gesloten broed of larfjes aanwezig. is er nog een kans dat er een moer in zit of had deze allang gesloten broed moeten hebben?
Ik heb nog een reservermoer met 3 ramen bijen. kan ik deze evt. verenigen m.b.v. een separator? Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Groeten,

Erik
Stel in het gunstigste geval:22mei,Na 5 dagen koningin op bruidsvlucht=27mei,dan na 5 dagen het eerste eitje=1juni,dan kan in het gunstigste geval de eerste eitjes aan het eind van het larve stadium zitten nu .ei-stadium 3 dagen,larve-stadium 6 dagen,pop-stadium 12 dagen.

good goan.
erikzhs
Berichten: 144
Lid geworden op: do 23 jul 2009, 20:08
Imker sinds: 2009
Aantal volken: 7
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Is er nog een kans?

Bericht door erikzhs »

dan kan in het gunstigste geval de eerste eitjes aan het eind van het larve stadium zitten nu .ei-stadium 3 dagen


Betekent dit dat er nog een kans is?
joselito
Berichten: 2015
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 22:06
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Helchteren, België
Contacteer:

Re: Is er nog een kans?

Bericht door joselito »

erikzhs schreef:

Betekent dit dat er nog een kans is?



Geef ze zo snel mogelijk open broed, zo niet zijn de werksters spoedig aan het leggen en ben je nog verder van huis.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Hans van der Post., Semrush [Bot] en 120 gasten