killerbees

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
arwin
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 28 apr 2002, 20:26
Imker sinds: 2001
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Nederland
Contacteer:

killerbees

Bericht door arwin » do 01 aug 2002, 14:49

hallo


weet iemand waar ik op internet iets
over killerbees kan vinden ik
heb al eens wat op internet aan het zoeken
geweest maar toen kon ik niet
veel vinden

groeten Arwin

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: killerbees

Bericht door maartenkleijne » do 01 aug 2002, 16:10

Als je zoekt onder african bees kom je veel verder.
Ik weet uit Suriname dat de Afrikaanse bastaardbijen die de bijenteelt bedreigen in heel Zuid Amerika tot en met een deel van Noord Amerika toch weer na een paar generaties makker worden. Het grootste probleem ligt bij de F1's als de Afrikaners net zijn gearriveerd in een regio en zich mengen met de plaatselijke bijenbevolking, vergelijkbaar met onze vroegere problemen met de extreme steeklustigheid van de F1's van de ligustica bijen toen die nog niet zo lang in het land waren. Ik kan mij herinneren dat ik eens begin jaren 70 binnen een paar seconden in elke hand meer dan 50 angels had staan. (Sindsdien draag ik heel onsportief handschoenen). De benaming killerbees voor deze Afrikaanse bastaarden berust voor een groot deel op een broodje aap verhaal als zouden er regelmatig mensen doodgestoken worden. In werkelijkheid is het aantal gedocumenteerde sterfgevallen van mensen die door een zwerm werden aangevallen in heel Zuid Amerika minder dan 10, ws. slechts 2 totaal.
Vandaaar dat je zoektocht onder Killerbees weinig oplevert: killerbees bestaan alleen in de fantasy van sommige komkommerjournalisten.
Slimme wetenschappers in Brazilie hebben het verhaaal veroorzaakt door uit een laboratorium een paar Afrikaanse koninginnen te laten ontsnappen met de reeds genoemde F1 problemen aals gevolg.

Hugo
Berichten: 366
Lid geworden op: zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: killerbees

Bericht door Hugo » do 01 aug 2002, 22:04

Arwin,

besmurf zeker volgende site:

http://www.stingshield.com/!ahbtitl.htm

mvg,

Hugo (de vriendelijke en aardige halve bij)



Nobodies prefetc

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten