Baygonpoeder niet verkrijgbaar voor onbevoegden

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Baygonpoeder niet verkrijgbaar voor onbevoegden

Bericht door Frans vanTongeren » za 31 mei 2003, 21:38

Hennie Oude Essink(de man die niet meer leest en schrijft) en Albert de Wilde adviseren Baygon poeder te strooien op plekken in de muur waarachter zich een onbereikbaar/lastig wespen- of bijennest bevindt.
Dat spul is voor onbevoegden (niet gediplomeerden voor het bestrijden van ongedierte) thans niet meer te koop. Ook een imker is onbevoegd in deze zin.
Bevoegden hebben een flexibel stangenstelsel bij de hand waarmee zij deze poeder in de spouwmuur spuiten.
Ook de prijzen die zij vragen zijn niet mis.
Onbevoegde prijzen voor bevoegden!

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Baygonpoeder niet verkrijgbaar voor onbevoegden

Bericht door wilde » zo 01 jun 2003, 22:24

Baygon poeder ... Dat spul is voor onbevoegden (niet gediplomeerden voor het bestrijden van ongedierte) thans niet meer te koop. Ook een imker is onbevoegd in deze zin.
Frans, dat wist ik niet. Ik heb nog een kleine oude voorraad. Vorig jaar trachtte ik een spuitbus te kopen, die maar even in de handel was, maar die is meen ik na 1 juli 2002 verboden. Toen was het poeder nog wel te koop.
Nu begrijp ik uit jouw bericht dat dit ook gewijzigd is, in die zin, dat slechts een beperkte groep dit middel mag gebruiken. Dat wordt balen voor veel bellers vanwege zg. 'bijennesten', die wespen blijken te bevatten en op verzoek bij overlast gemakkelijk konden worden bestreden met het poeder. Afzwavelen is veel gevaarlijker, maar in die zin schreef je eerder ook al bij de spouwmuurhoningbijen.

Wat voor diploma hoort daarbij? Waar heb die informatie gevonden? Is er onlangs een wettelijke regel gewijzigd?
Imkers hebben dikwijls meer verstand van insecten dan ongediertebestrijders!
Albert

Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Baygonpoeder niet verkrijgbaar voor onbevoegden

Bericht door Frans vanTongeren » di 03 jun 2003, 21:52

Dag Albert,
Lees: 'wespenoverlast en imkers'
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... OPIC_ID=35
(Bob de Graaf is naar mijn weten, zelf bestrijder van ongedierte geworden)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten