inwinteren zesramer

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:
Re: inwinteren zesramer

Bericht door Hans van der Post. » ma 06 okt 2003, 23:27

Als de eigen bijen doppen hadden getrokken dan had ik me inderdaad zorgen gemaakt.
Is het niet een normale reaktie dat er na verenigen van volken een paar doppen gebroken moeten worden ?
Hennie
Oorspronkelijk geplaatst door hennep
Nee het is niet een normale reactie. Bij verenigen van twee volken die niet gelijk zijn van afstamming komt de reactie wel voor. Dus tot kerstmis doppen breken[}:)]:D Hans.

liamdewolf
Berichten:3
Lid geworden op:zo 05 okt 2003, 15:21
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: inwinteren zesramer

Bericht door liamdewolf » di 07 okt 2003, 08:27

Albert,
Ik kreeg vandaag de tip om de bijen 's winters binnen te voeren. Als je de voerbak erop hebt gezet plaats je de kast in een ruimte waar de temperatuur net hoog genoeg is om ze het voer op te laten nemen. Dan hoef je dus niet met duurder fondant te werken.

Lennard
Mijn experiment met een klein volkje inwinteren gaat niet door. Ik heb vanmiddag de inhoud uit elf apidea kastjes gekregen. Alles zit nu in een zesramer. De apidea raampjes in twee rijen naast elkaar bovenin. Om te voorkomen dat de pleuris uit zou gaan breken heb ik alle ramen voordat ik ze in de zesramer hing even besproeid met "thijmolie van dr Zander".

Henni

nu ik ben te laat met voederen kan dit een oplossing zijn om ze binnen te voederen?
willy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten