moerloos

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
freekpul
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 15 aug 2003, 09:38
Locatie: Netherlands
Contacteer:

moerloos

Bericht door freekpul » di 27 apr 2004, 10:06

Door vandalisme zijn twee volken moerloos geworden. Is het een oplossing om een broedraam met eitjes uit mijn derde (nog intacte bak)in het moerloze volk te hangen in de hoop dat daar redcellen worden opgetrokken? Of zijn er andere oplossingen/adviezen?
Alvast bedankt,

groet,
freek.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: moerloos

Bericht door Oude Essink » di 27 apr 2004, 17:14

hebben die volken zelf geen eitjes/larfjes meer? dan regelen zij die redcellen zelf wel en dat is beter ook dan vreemde geuren binnen te halen, terwijl de volken toch al ontredderd zijn.

hennie oes, (die zich er nauwelijks iets bij kan voorstellen, dat door vandalisme de moer verloren gaat en het volk zelf sterk genoeg is achtergebleven om voor jonge moeren te zorgen.


Afbeelding

freekpul
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 15 aug 2003, 09:38
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: moerloos

Bericht door freekpul » zo 02 mei 2004, 14:06

Ik heb de oplossing gekregen. Eerst heb ik bepaald hoeveel ramen er bezet zijn door bijen. Dit waren amper vier ramen. Om nu een nieuwe moer te kweken is niet handig. Een goed volk stukje naar moerloosvolk opgeschoven en moerloosvolk stukje naar moergoed volk. De vier ramen afgeslagen op twee meter afstand tussen de twee kasten op tegels. De bijen bedelen zich nu in bij het moergoede volk. De oude kast stukje verder opgeslagen en vliegplan gesloten. Vooralsnog ziet alles er goed uit en lijkt de opzet geslaagd te zijn.

Groet,

Freek

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten