carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door de vos roger » wo 01 mar 2006, 22:22

hallo Lammert ik deel daarin volledig je mening , eindelijk eens iemand die het ook anders en beter zou oplossen![^]
groetjes uit vlaanderen

roger

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door Hans van der Post. » wo 01 mar 2006, 22:45

Als je een zeer rustig volk wil laten steken zijn er ook andere mogelijkheden.[:)]
Neem een flink slok bier en adem daarna maar eens over de geopende kast. Of als die jonge gasten met een luchtje op bij dat volk komen is de rust ook over.
Maar ik vraag mij af waarom zie ik alleen maar imkers met een "duikerpak" aan?[}:)]
Hans [:o)]

Minne Bonnema.
Berichten: 252
Lid geworden op: za 06 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door Minne Bonnema. » do 02 mar 2006, 22:21

Hallo Martha,
Om agressief volk voor je bijenstand aan te schaffen is helemaal niet nodig,hier volgen een paar recepten die gedrag's veranderingen teweeg brengen.
"Dutch courage. 3/5 deel honing en 1/5 deel brandewijn, maakt bijen moedig,maar ook rovers en sterk.

Drijfvoer, 5 lepels suiker met een ei goed kloppen.Neem hiervan 3 lepels en doe er 2 lepels melk bij.
Niet meer dan + 1 eetlepel per dag voeren Het volk gaat snel vooruit maar wordt zeer steeklustig [}:)]
Voer dit nooit voor 15 april.

Vgr. Minne

Gebruikersavatar
flayed
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 20:03
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): mellifera mellifera De Enige Echte Bij
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door flayed » do 02 mar 2006, 23:06

Hallo allemaal,

Wel naar aanleiding van de reacties zie ik dat ik me gelukkig mag prijzen met de zachtaardigheid van mijn volkjes, en recepten genoeg om een volkje gek te krijgen lees ik, affijn nietsvermoedende omstanders kunnen als ze niet op eigendomgrond komen ook niet gestoken worden daar de bijen stal vergenoeg van de openbare straat gelegen is, ik praat dan over 70 of 80 meter van het bospad op een akerveld in een groenstrook van struiken die het akerveld in twee deelt. En voor Lammert, ik heb het verschillende keren dat laten zien en ook verteld dat ze niet steeklustig zijn. Ik denk ook dat het niet elke keer dezelfde mensen zijn die de vernielingen pleegen. Het moet niet zo zijn dat wandelaars al van af 70 of 80 meter aangevalen worden want dat is nu ook niet de bedoeling.

Met vriendelijke groet aan allen
John

Els Kleijnendorst
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door Els Kleijnendorst » vr 03 mar 2006, 13:52

"Dutch courage. 3/5 deel honing en 1/5 deel brandewijn, maakt bijen moedig,maar ook rovers en sterk.
Minne, gebruiken de imkers het ontbrekende 1/5 deel om zichzelf moed in te drinken als ze in de buurt van zo'n volk moeten komen?

Minne Bonnema.
Berichten: 252
Lid geworden op: za 06 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door Minne Bonnema. » vr 03 mar 2006, 18:49

Hoi Els,
Je hebt gelijk 1/5 deel pleite.Zullen we er maar 2/5 deel brandewijn van maken! Ik heb het recept uit mijn aanteken schrift overgenomen,waar het dus altijd al verkeerd stond genoteerd. Helaas heb ik de bron van oorsprong niet vermeld dus ik weet niet meer waar het vandaan komt.Nou moed indrinken is niet nodig,naar ik aanneem is elke imker(res) reeds een moedig mens .Gezien ze niet bang voor bijen zijn.bangerds beginnen niet met een dergelijke hobby van stekerige insecten.De volgende spreuk hangt bij me aan de muur:
Dij 'thunning ha wol moat it stekken fan 'e bijen fele kinne.
Vgr. Minne.
P.S Deze toelichting ook goed genoeg voor J.R. !!

J.R.
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 18 jul 2005, 21:50
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): mellifera
Locatie: Marum Nederland
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door J.R. » vr 03 mar 2006, 21:50

Minne Bonnema schreef:
Hallo Martha,
Om agressief volk voor je bijenstand aan te schaffen is helemaal niet nodig,hier volgen een paar recepten die gedrag's veranderingen teweeg brengen.
"Dutch courage. 3/5 deel honing en 1/5 deel brandewijn, maakt bijen moedig,maar ook rovers en sterk.


Minne
Vgr.

Hallo Minne, volgens welke rekenmethode is dit recept .
of wat is het laatste 1/5 deel van jouw brousel????

Lammert van Beek
Berichten: 176
Lid geworden op: do 08 aug 2002, 18:02
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door Lammert van Beek » za 04 mar 2006, 17:52

Minne Bonnema schreef:

Om agressief volk voor je bijenstand aan te schaffen is helemaal niet nodig,hier volgen een paar recepten die gedrag's veranderingen teweeg brengen.
"Dutch courage. 3/5 deel honing en 2/5 deel brandewijn, maakt bijen moedig,maar ook rovers en sterk.
Vgr. Minne
Hallo Minne,
Ik heb vaker gehoord dat alcohol bijen aanzet tot roven, maar het tot dusver nooit in bijenliteratuur gevonden.
Als jouw recept bijen inderdaad aanzet tot roven, dan hoop ik niet dat jij ook voorstelt om dit aan bijen te voeren!!
Lammert van Beek

Minne Bonnema.
Berichten: 252
Lid geworden op: za 06 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door Minne Bonnema. » za 04 mar 2006, 20:16

Even iets recht zetten,bericht met de recepten was niet voor Martha maar voor John die een steeklustig bijenvolk wel op zijn stand wilde hebben.En deze dan ook promt kreeg aangeboden. Als alternatief de recepten. Lammert, zeker weten dat dit recept uit de bijenliteratuur komt.Mijn aanteken schrift is al een 25 jaar oud,en bij de start van mijn bijenhouderij heb ik letterlijk en figuurlijk alle bijenboeken die in de blibiotheek te krijgen waren gelezen.(Minderhoud,enz )Dus werden dingen die ik wel intresant vond opgetekend.Wel Lammert wat is nu het vershil tussen kwaad volk,aanschaffen of je eigen voor een weekje wat rapper te laten steken !! Voor mij hoeft geen van beiden,wat dan wel.! Het zij aan de lezer.
Vgr Minne.

Lammert van Beek
Berichten: 176
Lid geworden op: do 08 aug 2002, 18:02
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: carnica volk gevr. geen mannenhaters !!

Bericht door Lammert van Beek » zo 05 mar 2006, 21:29

Minne Bonnema schreef:
"Dutch courage. 3/5 deel honing en 1/5 deel brandewijn, maakt bijen moedig,maar ook rovers en sterk.
Lammert, zeker weten dat dit recept uit de bijenliteratuur komt.
Vgr Minne.
Hallo Minne,
Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen. Ik twijfel niet aan jouw mededeling dat jouw recept uit een betrouwbare bron komt en bijen steeklustiger maakt en aanzet tot roven.
Ik bedoelde met mijn opmerking 'Als jouw recept bijen inderdaad aanzet tot roven, dan hoop ik niet dat jij ook voorstelt om dit aan bijen te voeren!!'

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten