mentor gevonden !!!!!!!!!! hehe

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

pepijnx
Berichten:13
Lid geworden op:zo 04 sep 2005, 14:11
Locatie:Nederland
Contacteer:
mentor gevonden !!!!!!!!!! hehe

Bericht door pepijnx » ma 20 mar 2006, 23:16

Beste bijenhouders,
Eind vorig jaar heb ik mijn eerste twee volkjes aangeschaft.
Er is mij toen verteld om er niets aan te doen tot april, dus dat heb ik keurig gedaan.
Sinds twee dagen vliegen ze gelukkig weer volop uit, ookal dacht ik als beginner deze winter weleens dat het niet helemaal goed ging omdat er helemaal geen teken van leven meer was.

Maar nu komt mijn vraag, ik ben DRINGEND op zoek naar een mentor in de buurt. Het is mij niet gelukt om een imker te vinden die mij zou willen helpen als beginner in de buurt.
Wie weet er iemand in noord Friesland (gemeente Het Bildt aan de zeedijk)die eventueel eens hier zou willen helpen met de voorjaarsinspectie en, waar ik me een beetje zorgen om maak is het zwermen in mei.
Een hoop theorie heb ik al opgedaan maar de praktijk...
Wie weet er iemand? In ruil kan ik aanbieden, als alles goed gaat:
honing van de ZEEaster(najaar)en gebruik van een honingslinger.
Een cursus is niet echt een optie daar ik ook postduiven heb en de meeste cursussen op zaterdag zijn.

Alle tips zijn welkom!
Pepijn
Bericht gewijzigd: herfstaster moet zijn ZEEaster.

jacob mus
Berichten:59
Lid geworden op:za 07 aug 2004, 13:57
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: mentor gevonden !!!!!!!!!! hehe

Bericht door jacob mus » di 21 mar 2006, 15:03

Hoi Pepijn,
Goed te horen dat de volken ogenschijnlijk goed de winter door zijn gekomen. Dat kan naar ik op het forum begrijp niet iedereen zeggen.
Ik hoop van harte dat je alsnog iemand in de buurt vindt die je wil helpen.
Is er geen lokale bijenvereniging in die omgeving?
Veel succes en de kasten zie ik eind april wel weer eens terug komen,
Jacob

pepijnx
Berichten:13
Lid geworden op:zo 04 sep 2005, 14:11
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: mentor gevonden !!!!!!!!!! hehe

Bericht door pepijnx » di 21 mar 2006, 19:19

Toevallig vandaag iemand gevonden in de buurt om me te helpen met de voorjaarsinspectie en het eventuele zwermen. Dus dat is geregeld!

Vandaag kwamen de bijen al met een hele boel stuifmeel thuis, heb geen idee wat het is en waar vandaan, want in de wijde omtrek hier zie je eigenlijk alleen maar lege (klei)akkers.

Nog iets opvallends vandaag; veel bijen kwamen af op de duivenpoep bij het duivenhok en snoepten ervan....???

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten