Hoogte, vocht, warme herfst...

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

reijmerink
Berichten:16
Lid geworden op:di 09 apr 2002, 17:17
Locatie:Nederland
Contacteer:
Hoogte, vocht, warme herfst...

Bericht door reijmerink » za 10 mar 2007, 13:29

Wat een pech. Wederom zijn alle bijen dood tijdens de voorjaarsinspectie. Eigenlijk treffen we bijna geen bijen aan.

We hebben op drie hoog op het dak in Amsterdam 1 kast staan. Zomers doen ze het daar uitstekend. Prachtig opbrengst. Heerlijke honing en veel bedrijfigheid bij onze Buckfast.
Vorig jaar wintersterfte waarschijnlijk door het rare weer, maar dit jaar lijkt dat me sterk. Een broed en een honingkamer stampvol verzegelde honing. Een zeer klein -verschimmeld- broednestje bij de inspectie.

In november waren ze met mooi weer zeer actief. Het leek bijna op zwermen. Achteraf gezien hebben ze toen waarschijnlijk gezwermd.
We gaan de hobby vanaf nu maar in de tuin voortzetten. Helaas.

David en Isabelle

Astrid Schoots
Berichten:735
Lid geworden op:ma 07 apr 2003, 21:56
Imker sinds:1994
Aantal volken:6
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Hoogte, vocht, warme herfst...

Bericht door Astrid Schoots » ma 12 mar 2007, 09:38

reijmerink schreef:
We gaan de hobby vanaf nu maar in de tuin voortzetten. Helaas.
Isabelle en David, zo goed als we bij alle wintersterfte niet precies weten wat er aan de hand is, kunnen we dat bij jullie volk ook nog niet weten. Maar dat het zou komen doordat ze hoog op het dak staan, lijkt me sterk. Jullie kast staat toch tegen een dakkapel aan? Of is het een gierende tochtsleuf in een smalle straat? Ik meen er eens een zwermfilmpje van gezien te hebben. Lijkt me -voor de bijen althans..- een prima plek. Hou vol!
Astrid

jaap
Berichten:195
Lid geworden op:wo 03 jul 2002, 12:54
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Hoogte, vocht, warme herfst...

Bericht door jaap » ma 12 mar 2007, 10:49

even een vraagje heb je ook een monster bijen naar ppo bijen gestuurd? en hoe is je bestrijding van de mijten?groeten jaap

jager

reijmerink
Berichten:16
Lid geworden op:di 09 apr 2002, 17:17
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Hoogte, vocht, warme herfst...

Bericht door reijmerink » ma 26 mar 2007, 12:51

Hartelijke dank Jaap. Bijna vergeten, maar nu inderdaad contact opgenomen met Wageningen en pakketje gestuurd.


David en Isabelle

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten