Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds: 1970
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door Jan Kruit » vr 17 aug 2007, 10:14

De prijs van de honing is denk ik afhankelijk van de plaats waar je zit. Texel is een toeristen oord en daar is de prijs beter te halen dan op een dorp. Zelf heb ik die ervaring wel. Thuis verkoop is de honing voor 3 euro 25 (inclusief 25 cent statiegeld = klanten binding) en nog geen 100 meter verder, in een museum, verkopen ze dezelfde honing voor 4 euro en 95 cent.

Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.bijenstanddedriehoek.nl

Gebruikersavatar
ainanc
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 16:45
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door ainanc » vr 17 aug 2007, 11:46

Als de klant de honing van de winkel voor 3 euro wilt kopen, moet ie het maar bij de winkel kopen vind ik. Ik zou zeggen: "onderwaardeer je honing niet."



Abdurr Inanc

Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door Piet Jager » vr 17 aug 2007, 13:03

Ook ik verkoop mijn honing voor 3 euro/450 gram. Een paar klanten zeggen soms: "Dat is veel te goedkoop, je kunt er best 3,50 euro voor vragen" Maar goed, ik hoef er niet van te leven. Wel denk ik soms tijdens het slingeren: "Wat een werk eer zo'n prachtig natuurprodukt als honing netjes ge-etiketteerd in de pot zit. Daar mag je best iets meer voor vragen"

!Piet

DE BIEZEN
Berichten: 315
Lid geworden op: di 28 mar 2006, 21:34
Locatie: Beek en Donk ZO Brabant
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door DE BIEZEN » vr 17 aug 2007, 15:04

Wat is een juiste prijs. Ik verkoop de honing voor € 2,50 per pot van 450 gram

Wie wil er 100 a 250 hebben?

Gerard

ToontjeV
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 15:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door ToontjeV » vr 17 aug 2007, 17:25

Precies, ik verkoopeen kleine 500 kg per jaar, niet aan particulieren maar aan detailhandel, 3 euro per potje van 500 gr. als je dat zo goedkoop vind wil ik je wel een paar honderd kilo leveren

buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door buckfast_beekeeper » vr 17 aug 2007, 17:44

ToontjeV schreef:
Precies, ik verkoopeen kleine 500 kg per jaar, niet aan particulieren maar aan detailhandel, 3 euro per potje van 500 gr. als je dat zo goedkoop vind wil ik je wel een paar honderd kilo leveren
Nu spreek je wel een iets andere taal. Ik verkoop mijn honing ook aan 3€/pot 500gr aan een wederverkoper. Hier thuis wordt echter 4€ voor dezelfde pot gevraagd. Iemand die 12 potjes (=1 doos) gelijktijdig meeneemt krijgt die ook aan 3€.

Ik weet niet hoe de Nederlandse wetgeving ter zake is. In België ben je echter verplicht ingeschreven bij BTW (je hoeft daarom nog niet BTW-plichtig te zijn) en handelsregister (kamer van koophandel) indien je aan handelaars levert. In het andere geval kan je je nog verschuilen achter verkoop van veldvruchten.

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

ToontjeV
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 15:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door ToontjeV » vr 17 aug 2007, 21:29

Het is zozeer geen kwestie van het onderwaarderen van ons produkt. hier in de winkel kost de honing 1,90 euro per potje, bij de Makro nog goedkoper! Als jullie hem dan voor 4euro kunnen verkopen zou ik dat zeker doen, hier lukt dat niet, althans niet in grotere getalen, en voor een enkel potje aan een particulier kan ik echt niet lopen.
Ik verkoop liever alles voor een redelijke prijs dan een beetje voor een goede prijs, en neem van mij aan dat ik dan zat overhoud om imkermaterialen te kopen.

edebruijn
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 12:33
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door edebruijn » za 18 aug 2007, 15:27

Mmm leuk om al jullie reacties en meningen te lezen. Ik begin al een aardig beeld te krijgen van wat ik een redelijke prijs vind.Ik denk dat ik mijn honingpotten van 450 gr. die ik aan de middenstand kan afzetten verkoop voor 3,50 euro en honing voor de losse verkoop op een prijs van 4,50 euro verkoop.

Groetjes Erik[;)]

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door Wim Joosten » za 18 aug 2007, 16:06

Hallo erik,
als je op 10 november naar de studiedag voor imkers in Boxtel gaat, zal je daar Klaas Sluiman treffen, die daar dan een presentatie geeft over hoe hij de honing aan de man brengt. Ik heb deze presentatie in februari meegemaakt op een door NoN-Bijeen en KIV-Leer georganiseerde Duits-Nederlandse imkerdag in Finsterwolde.
Meer informatie over de studiedagen komt in het oktobernummer van Bijenhouden. Vanaf dan kun je je daarvoor dan op opgeven.
Hier kun je ook alvast wat lezen: http://members.home.nl/wijo/nonbijeen/s ... en2007.htm

Met vriendelijke groet,
Wim

edebruijn
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 12:33
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honing verkopen?...Hoe doe je dat?

Bericht door edebruijn » di 21 aug 2007, 16:18

Leuke tip Wim,

Ik zal de datum vast in mijn agenda schrijven.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten