schoonmaken ramen?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
RobertF
Berichten:218
Lid geworden op:do 27 jan 2011, 17:50
Imker sinds:2011
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Boxmeer
Contacteer:
schoonmaken ramen?

Bericht door RobertF » do 10 feb 2011, 18:37

Ik ben leek, dat zal waarschijnlijk ook wel blijken uit mijn vragen.
Mijn interesse voor insecten is groot, dat lijkt mij stap 1.
Ik volg momenteel de beginnnerscursus, dat is voor mij stap 2.
Stap 3, is dat ik een redelijk aantal materialen gekregen en aangeschaft heb, waaronder 2 gebruikte simplexkasten.
De kasten zijn/waren geel, maar de eerste heb ik groen geschilderd (bijna klaar), de verf is gekocht bij het Bijenhuis

De raampjes uit de gebruikte kasten zijn visueel en technisch nog goed.
Deze wil ik schoonmaken opnieuw de draadjes spannen.

Nu mijn vraag;
Hoe schoon moeten de raampjes zijn?
Redelijk schoon?
Als nieuw, zo schoon?

Graag jullie hulp
Groet Rob
Met vriendelijke groet van uit Boxmeer.
Rob van Veldhuijzen

BeeKa
Berichten:7
Lid geworden op:ma 06 sep 2010, 22:50
Contacteer:

Re: schoonmaken ramen?

Bericht door BeeKa » do 10 feb 2011, 18:56

zit in een zelfde situatie, heb ook h.e.e.a. gekregen van een imker. heb her en der gelezen dat het schoonbranden met een gasbrander goed werkt. ik heb nu een gasbrander (tot 1750 gr. kan opwarmen) gekocht en heb er nu elke schoon.
maar twijfel toch of ik niet gewoon nieuwe ramen ga kopen, en dan in het vervolg 1 of 2 jaar te branden om vervolgens weer nieuwe te kopen. of ieder jaar een deel te vernieuwen....en zo blijf je aan het tobben!maar wel leuk.

maar ik ben ook beginner, wellicht dat de wat ervaren krachten ons meer kunnen vertellen!
succes.

Bart
:ugeek:

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: schoonmaken ramen?

Bericht door m.kolsters. » do 10 feb 2011, 19:05