darrenraam geven?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Paul67
Berichten:457
Lid geworden op:do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds:2012
Aantal volken:0
Locatie:(L)
Contacteer:
Re: darrenraam geven?

Bericht door Paul67 » vr 13 jul 2012, 13:57

@Lex:
Kan zijn dat mijn mening niet bepaald bescheiden is, maar als jij een vraag stelt hoe je iets moet doen en je krijgt als reaktie:"wat denk je zelf??"...heb je dan niet net als mij het gevoel dat dat een behoorlijk botte reaktie is? Om maar niet te zeggen dat het geen antwoord op je vraag is?

Klaar erover, ik loop hier tegen muren op...

Gebruikersavatar
jasper-k
Berichten:211
Lid geworden op:wo 21 okt 2009, 17:19
Imker sinds:2010
Aantal volken:20
Bijenras(sen):buckfast en bastaard (geschepte zwermen)
Locatie:alphen aan den rijn
Contacteer:

Re: darrenraam geven?

Bericht door jasper-k » vr 13 jul 2012, 14:58

Beste Paul,

als een vraag wordt beantwoord met een simpel doe dit en doe dat wat leer je er dan van...?
Terugkomend op het antwoord op de vraag ben ik het eens, voor een echte beginner was het antwoord van de heer Staals mogelijk niet duidelijk genoeg. Maar je hebt zeg je zelf een cursus gevolgd dus je hebt een bepaalde basis kennis. Begrijpend lezen en interpreteren van een antwoord is toch wel iets wat verwacht mag worden zeker op een forum waar het geen verplichting is een pagina vol te typen bij een antwoord...

Mijn antwoord op je vraag;
bij mij bouwen de grote volken nog steeds het darrenraam uit en belegd de moer vervolgens de cellen, ik haal het dus ook nog weg en hang het terug, zolang ze bouwen en beleggen ga ik daar mee door. Daarnaast behandel ik straks met mierenzuur (geheel volgens eigen methode hahaha). De kleine volken ga ik nu niet belasten met een bouwraam, deze krijgen een raam met kunstraat, en hebben de eerste behandeling gehad. Eventuele darren en mijten hebben respectievelijk geluk en pech.

cheers
Met vriendelijke groet, Jasper

erikzhs
Berichten:144
Lid geworden op:do 23 jul 2009, 20:08
Imker sinds:2009
Aantal volken:7
Locatie:Overijssel
Contacteer:

Re: darrenraam geven?

Bericht door erikzhs » vr 13 jul 2012, 19:13

Ik haal eind juni, begin juli de gesloten darrenraten eruit en verwissel deze voor kunstraat. Vanaf begin aug pas ik 6 weken thymovar toe om varoa te bestrijden. Vervolgens rond de kerst een oxaalzuur behandeling. Op die manier bestrijd je de mijten dus vanaf april tot juli met darrenraat en daarna, na de laatste honingoogst met andere middelen.
Groeten,
Erik
www.imkerijerik.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten