nu nog darren??

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
belrgerbal
Berichten: 164
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 21:53
Contacteer:

nu nog darren??

Bericht door belrgerbal » ma 05 nov 2012, 10:23

Ik zat net te kijken op de broedplank en het viel me op dat er nog steeds enkele darren zijn, is dit normaal? Ik kan me herinneren van vorig jaar dat de darren in november allemaal wel weg waren!

dineke
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 26 sep 2012, 18:25
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: nu nog darren??

Bericht door dineke » wo 07 nov 2012, 18:09

Ik zag er vorige week ook nog twee!

Groet, Dineke.

Gebruikersavatar
wilgenroosje
Berichten: 70
Lid geworden op: za 17 jul 2010, 20:01
Contacteer:

Re: nu nog darren??

Bericht door wilgenroosje » wo 07 nov 2012, 20:41

Komt vaker voor. Sommige volken zijn wat darvriendelijker dan anderen. Ik heb het in de winter van 2010 ook gehad. Ik had toen last van bijen door het vele licht van de sneeuw in de war raakten en in de vrieskou uitvlogen (waarna ze voor je ogen verkleumden). Tot mijn verbazing zat daar toen ook een enkele dar tussen (en dan spreken we over 18 december 2010 - ik heb er nog foto's van gemaakt)

Over een enkele dar hoef je je dus geen zorgen te maken. Vrijwel zeker tref je ze van het voorjaar niet meer aan (het zijn nu eenmaal geen winterbijen).

Gebruikersavatar
Wiwi
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 14 feb 2011, 20:39
Contacteer:

Re: nu nog darren??

Bericht door Wiwi » za 10 nov 2012, 21:21

Hier heb ik de laatste dagen ook nog enkele darren gezien. Als er bij een volk opvallend veel darren zitten is er iets niet in orde met dat volk.

Groeten, Wilfried.
"… das Imkern lässt sich nicht erlernen, man muss es leben, mit seinen Partnern, den Biens."
" Bienen sind Tiere. Experimente mit Tieren sind Tierversuche. Tierversuche sind Scheiße."

Citaten van enkele van mijn voorbeeldimkers.

Gebruikersavatar
wilgenroosje
Berichten: 70
Lid geworden op: za 17 jul 2010, 20:01
Contacteer:

Re: nu nog darren??

Bericht door wilgenroosje » zo 11 nov 2012, 16:27

Wiwi schreef:Als er bij een volk opvallend veel darren zitten is er iets niet in orde met dat volk.
Dat klopt. Een enkele dar is niet zorgelijk, maar bij een volk waar ik bij terugkeer van vakantie half oktober nog massa's ongehinderd in- en uitvliegende darren aantrof (terwijl er bij de andere volken op de stand geen dar was te zien) bleek er inderdaad iets mis te zijn (eierleggende werksters).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten