heb ik n belegde dop gesloopt??

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
sikkie68
Berichten:261
Lid geworden op:vr 09 mei 2014, 17:14
Imker sinds:mei 2015
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Carnica bastaard
Locatie:Het Jacobahof, Den Haag en Reeuwijk
Contacteer:
heb ik n belegde dop gesloopt??

Bericht door sikkie68 » za 21 mei 2016, 22:34

Eergister nieuw 2e kunstzwermvolkje in mijn eigen kast overgezet (http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... =5&t=31077) , naar mijn weten is dat goed gegaan. geen geplettebijen of een Q die wegvliegt! ik heb er wel een uur bijgezeten en het werd steeds relaxter na wat invliegen en het gebruikelijke aan en afvliegen van de haalbijen ,en de terug van hangplek Darren. deze maken de diepste zoemmmm toon.
Vandaag even kleine check op het aanwezige broed , zoeken van de Q doe ik als ze een week of 2 lekker dr draai hebben gevonden.
de BIJEN waren ZEER LEVENDIG stuifmeel en nectar +++ MAAR SNEL BROMMIG ER IS BRIAS MAAR NIET VEEL, 1 kant van een raam .EEN middelste RAAM LIJKT AL UITGELOPEN EN GEPOETST en op een raam ernaast ook veel uitgelopen en een gat van 3 cm in het midden van het raat met een open ronde dop erin naar beneden hangend. heb het als een speeldop gezien en weggehaald en er kwam prut uit ...OOOH.jeeeh een belegde dop dus. Ik heb er niet aan gedacht dat dat wel eens een redcel zou kunnen zijn!! stom he heb er ook geen foto van gemaakt, dom en stom he Baal van mezelf dat ik niet beter heb nagedacht.. wat nu? Kan het ook een darrencel zijn geweest?? :o :pray: :oops: :cry: :evil: HOOP HET WEL>>>>
hoop dat nog een koningin is?? hoe ga ik dit oplossen? heb na deze stomme handeling, n frisse nieuwe bak met 2 x voer ,8 kale ramen erop gezeten , plank en het 1:1 opl suikerwater als bouwstimulator daarop en klaar was ik!!?? Nu ik thuis ben realiseer ik wat ik heb gedaan ……….wat een rare dag met tegenstrijdige dingen. :oops: :?: groet sikkie
<to :be9: or not to :be9: >, dat is de vraag!

Dar-Bert
Berichten:179
Lid geworden op:za 19 mei 2012, 18:45
Imker sinds:2012
Aantal volken:5
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Re: heb ik n belegde dop gesloopt??

Bericht door Dar-Bert » za 21 mei 2016, 22:45

Je zij dat er BRIAS was, dus ook eitjes? Ik heb geen idee of er nog een moer in het volk is. Check gewoon volgend weekend weer en als er geen moer meer was dan hebben ze tzt nieuwe doppen getrokken. Als dat het geval is en er zijn geen eitjes dan mooi laten zitten en over dertien of veertien dagen doppen breken en moeren in laten lopen. Als er geen BRIAS meer is en geen moer of doppen dan zou je een raat eitjes uit een ander volk kunnen inhangen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten