uitgebouwde gepoetste cellen, raam blijft leeg

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sikkie68
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 09 mei 2014, 17:14
Imker sinds: mei 2015
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica bastaard
Locatie: Het Jacobahof, Den Haag en Reeuwijk
Contacteer:

uitgebouwde gepoetste cellen, raam blijft leeg

Bericht door sikkie68 » zo 09 apr 2017, 09:49

hoi allen , waarom wordt dit raam totaal genegeerd door de bijen ??
Ik heb het uit de kast gehaald bij de voorjaarsinspectie van mijn eerste volk . zij hebben het zelf ( althans hun eerdere zusters) voor de winter uitgebouwd . Het is een eerder bebroed raam geweest, maar, met veel te veel cellen nooit gebruikt ( kleurloos) ik weet het eigenlijk niet , ik vertrouw dat patroon niet.. . maar denk zelf dat het van sjoemel raat komt , k ben nog niet zooo ervaren hier in, hoe denken jllie er over..glim cellen maar geen broed .ik trof dit raam aan naast , aan de binnen kant van een volledig gesloten broedraam.....raar he en voorlopig alleen in dit raam . de 27 e waren enkele ramen mooi gesloten broed met n normaal patroon, en 2 stuks wat onregelmatiger met meer lege cellen, maar nog geen hagelschot patroon. iets er tussen in . de foto van de bodem verschoning erbij gedaan en dan snap ik het wel!!!! :twisted: :?
IMG_1223.JPG
zal ik het zekere voor het onzekere nemen??, :think: dit kunstraat stamt uit 2015 uit den buurt! ik heb een aantal rest ramen ( 4 stuks) uit die tijd die ik morgen ga in hangen . heb er 2 vierkantige stukjes uitgesneden ik ben benieuwd wat ze alle 4 doen....
:wink: :doh: :shifty: gegroet uit den haag
bodem van volk1 22-3 2017.JPG
IMG_1201.JPG
<to :be9: or not to :be9: >, dat is de vraag!

RutgerV
Berichten: 144
Lid geworden op: do 27 aug 2015, 16:07
Imker sinds: 2008
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: De Gelderse Vallei
Contacteer:

Re: uitgebouwde gepoetste cellen, raam blijft leeg

Bericht door RutgerV » zo 09 apr 2017, 09:55

Ik heb vele kilo's sjoemelraat uit mijn volken moeten verwijderen en het vlekkerige beeld doet zeker vermoeden dat dit foute was is!
Ik zou zeggen lekker verwijderen en vervangen voor een velletje kunstraat nu het nog niet in gebruik is genomen.

Gebruikersavatar
sikkie68
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 09 mei 2014, 17:14
Imker sinds: mei 2015
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica bastaard
Locatie: Het Jacobahof, Den Haag en Reeuwijk
Contacteer:

Re: uitgebouwde gepoetste cellen, raam blijft leeg

Bericht door sikkie68 » zo 09 apr 2017, 10:05

Mijn 4 volken zijn er gelukkig allemaal en reuze actief :P maar dit volk loopt qua broed achter, zal vandaag kijken of die verdachte andere ramen uitgelopen zijn ... en zal ik ze ervan verlossen, en wederom schone kunstraat terug zetten. Het lijkt wel of er deels vervuilt en deels goed kunstraat in een pak heeft gezeten....???? :? groet uit het HAAGie
<to :be9: or not to :be9: >, dat is de vraag!

Gebruikersavatar
sikkie68
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 09 mei 2014, 17:14
Imker sinds: mei 2015
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica bastaard
Locatie: Het Jacobahof, Den Haag en Reeuwijk
Contacteer:

Re: uitgebouwde gepoetste cellen, raam blijft leeg

Bericht door sikkie68 » zo 09 apr 2017, 10:08

Dank R
<to :be9: or not to :be9: >, dat is de vraag!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 68 gasten