Ramen schoonmaken..

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Honing_Bij
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 01 mar 2019, 02:33

Ramen schoonmaken..

Bericht door Honing_Bij » di 12 mar 2019, 22:32

Hallo beste imker collega's. Vroeg me af welke mogelijkheden er zijn om de raampjes weer schoon te krijgen en weer gebruiksklaar te maken?

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Ramen schoonmaken..

Bericht door Hans van der Post. » di 12 mar 2019, 23:54

Beste ........... honingbij wat een naam. Is het zo erg om je ware naam te gebruiken?

Ramen schoonmaken wat bedoel je eigenlijk?
Van de uitgebouwde ramen schrap ik van het houten raam de propolis.
Verder kijk ik het raam eens goed "aan". :think:
Als je het uitgebouwde raam tegen het daglicht houd en er komt weinig licht door heen is het tijd om dit te vervangen.
Zit een raam een paar jaar in het volk en er veel bijen worden daarin grootgebracht wordt door het spinsel de cel kleiner en bruin.

Zoals je ziet is mijn naam Hans van der Post. :)
!Hans.

Honing_Bij
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 01 mar 2019, 02:33

Re: Ramen schoonmaken..

Bericht door Honing_Bij » wo 13 mar 2019, 04:45

Hans van der Post. schreef:Beste ........... honingbij wat een naam. Is het zo erg om je ware naam te gebruiken?

Ramen schoonmaken wat bedoel je eigenlijk?
Van de uitgebouwde ramen schrap ik van het houten raam de propolis.
Verder kijk ik het raam eens goed "aan". :think:
Als je het uitgebouwde raam tegen het daglicht houd en er komt weinig licht door heen is het tijd om dit te vervangen.
Zit een raam een paar jaar in het volk en er veel bijen worden daarin grootgebracht wordt door het spinsel de cel kleiner en bruin.

Zoals je ziet is mijn naam Hans van der Post. :)

Beste Hans van der Post,

Als eerst wil ik u bedanken voor het reageren op mijn vraag.

Ik had misschien de vraag wat duidelijker moeten stellen dus mijn verontschuldigingen daarvoor!

Wat ik eigenlijk bedoelde met het schoonmaken en gebruiksklaar maken is nadat men de was heeft gesmolten en weer opnieuw wilt gaan gebruiken.

Vindt het namelijk zonde om de raampjes na 1x te gebruiken weg te gooien.

Als laatste kunt u mij gewoon "honingbij" noemen op dit forum als u het niet erg vind? Zal me zeker aangesproken voelen als u me zo noemt.

Mvg

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Ramen schoonmaken..

Bericht door Fish » wo 13 mar 2019, 12:06

Hans van der Post. schreef:Is het zo erg om je ware naam te gebruiken?
Misschien een rare mening, maar na enkele onderzoeken over de link tussen narcisme en Facebook te hebben ingezien, lijkt het mij veel beter om een forum anoniem te houden dan om aan een bepaald verwachtingspatroon te moeten voldoen die erbij insluipt als je je eigen naam gebruikt. Het gaat mij meer om de inhoud dan dat ik hier om egocentrische redenen zit. Vandaar in ieder geval mijn eigen enigszins willekeurige gebruikersnaam.

Wat als Honingbij in werkelijkheid Dylan Elen of Bert Berghoef of Kees Verrips heet, dan krijgt zijn of haar inhoud toch een heel andere lading?

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Ramen schoonmaken..

Bericht door Hans van der Post. » wo 13 mar 2019, 12:23

Fish schreef:
Hans van der Post. schreef:Is het zo erg om je ware naam te gebruiken?
Misschien een rare mening, maar na enkele onderzoeken over de link tussen narcisme en Facebook te hebben ingezien, lijkt het mij veel beter om een forum anoniem te houden dan om aan een bepaald verwachtingspatroon te moeten voldoen die erbij insluipt als je je eigen naam gebruikt. Het gaat mij meer om de inhoud dan dat ik hier om egocentrische redenen zit. Vandaar in ieder geval mijn eigen enigszins willekeurige gebruikersnaam.

Wat als Honingbij in werkelijkheid Dylan Elen of Bert Berghoef of Kees Verrips heet, dan krijgt zijn of haar inhoud toch een heel andere lading?
Dan verschillen we van mening!
!Hans.

Gebruikersavatar
JanvdR
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 19:23
Imker sinds: 1986
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Apis Mellifera Collinghorst
Locatie: Collinghorst DL
Contacteer:

Re: Ramen schoonmaken..

Bericht door JanvdR » wo 13 mar 2019, 12:32

Honing_Bij schreef:Hallo beste imker collega's. Vroeg me af welke mogelijkheden er zijn om de raampjes weer schoon te krijgen en weer gebruiksklaar te maken?
Je kunt de raampjes afvlammen of in heet sodawater afboenen.

Groet, Jan.
Een klein beetje warmte kan zoveel goed doen! De zon is hierin onovertroffen maar wij kunnen, als we willen, een beetje helpen en wie wil dat niet?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten