Acrylverf

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Sander1977
Berichten: 17
Lid geworden op: do 13 aug 2020, 16:40
Imker sinds: 0
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Carnica, Buckfast
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Acrylverf

Bericht door Sander1977 » wo 21 apr 2021, 07:59

Goedendag,

Iemand ervaring met de Van Bleiswijck acrylverf van de Action voor het verven van Segeberger?

Alvast bedankt.

PatrickSimonHenk
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 24 jun 2018, 12:25
Imker sinds: 2018
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Acrylverf

Bericht door PatrickSimonHenk » wo 21 apr 2021, 12:52

Met Action acrylverf heb ik geen ervaring.

Ik heb zelf de afgelopen twee jaar geleden polystyreen kasten geschilderd met potten acrylverf op waterbasis die de lokale Praxis in het afprijs hoekje had staan. Ze hadden allerlei kleuren (oa verkeerd gemengde kleuren) zoals appelgroen, signaal roze, signaal rood, lila, wijnrood (=choco bruin!?) en die kleuren zien er vrolijk uit en de bijen vliegen er goed op; ook op het signaal rood.

De merken die ik gebruikt heb zijn "Flexa Strak in de Lak" en "Perfection buitenlak"). Een pot verf van 750 ml die normaal €30 zou kosten was nu €10 - €12,50.

Ik heb de Praxis trouwens laatst gebeld of ze nog van die restjes verf hadden staan maar ze hebben tijdens de corona lockdown alles wat ze hadden weg gegooid... :roll:

De kasten zien er nog steeds picobello uit en er bladdert geen verf af maar we moeten zien hoe het er over een paar jaar uitziet.

TIP: Schilder eerst met een laag grondverf zodat de kleurlaag beter hecht. Er was een keuze uit witte en grijze grondverf en ik heb de grijze grondverf gebruikt zodat je ziet wat je al gehad hebt. Witte grondverf op wit polystyreen zal moeilijker te zien zijn.

Als je toch meerdere lagen schildert om het dekkend te krijgen bespaart de grondverf ook op de kleurverf dus het kost niets extra.

De grondverf die ik gebruikt heb is: "Flexa grondverf Strak in de Lak acryl grijs". Dit soort verf is soms ook in de aanbieding als je daarop let.

Succes, Patrick

Theo777
Berichten: 347
Lid geworden op: za 26 mar 2016, 14:35
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Nieuw Buinen (Stadskanaal)
Contacteer:

Re: Acrylverf

Bericht door Theo777 » wo 21 apr 2021, 14:48

Flexa strak in de lak op waterbasis gebruik ik ook al jaren.
Prima spul.
Er zijn meerdere opties. Zo wordt ook de goedkopere verf vd action met succes gebruikt.
Die daarna wel lang laten doorluchten om de verfgeur kwijt te raken

agnita
Berichten: 23
Lid geworden op: za 10 jun 2017, 09:45
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Re: Acrylverf

Bericht door agnita » do 22 apr 2021, 15:00

ik had er een zesramer bruin mee geverfd en dat zag er goed uit. Maar het kastje wordt eigenlijk alleen gebruikt voor vervoer en in de zomer, hoe het eruit gaat zien na een winter weet ik niet.
Nu had ik ook een volledige segeberger gekocht en bij de imkershop de vollton groene verf, want ik durfde het toch niet helemaal aan daar ook action verf voor te gebruiken. Wat ik wel heb gedaan is de groene verf over de action verf en dat ziet er ook prima uit, geen gebladdeer oid
Dus volgens mij kun je de gok best wagen, die action verf is nog net niet gratis. Bevalt het niet, dan doe je er gewoon een ander merk overheen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten