Werking Imkerpedia

Vind hier eerder gestelde vragen over het gebruik van het imkerforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Werking Imkerpedia

Bericht door Bart de Coo » ma 30 aug 2010, 21:32

Besten,

Ik ben volkomen normaal begaafd. Nochtans lukt het mij niet chocola te kleien van imkerpedia. Wat ik ook probeer, ik zie werkelijk niet in waar ik op zou moeten klikkeen of wat ik zou moeten intoetsen om iets toe te voegen of te wijzigen.

En dat is best jammer, want ik was van plan om zo af en toe eens een lemma te gaan toevoegen de komende tijd, tijdens de lange wintermaanden. Bovendien heb ik een leuke vraag beantwoord. Ik weet namelijk de naam voor de Deense kasten die je ergens op imkerpedia kunt vinden. Ze heten in het Duits 'Trogbeute' en in het Deens 'Trugstande'. Het Duitse woord 'Trog' betekent inderdaad 'trog'. Een perfecte naam in het Nederlands zou dus kunnen zijn: 'Deense trogkast'.

Maar ja, hoe moet ik dat nou toch toevoegen?


Groet,

Bart

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Werking Imkerpedia

Bericht door Albert Stoter » di 31 aug 2010, 10:19

Bart,

Je kunt op Imkerpedia niets aanpassen totdat je jezelf aanmeld m.b.v. het knopje "aanmelden' rechtsboven op Imkerpedia.

Je meldt je vervolgens op het aanmeldscherm aan met de vorig jaar door jou verkregen gebruikersgegevens: je hebt indertijd dezelfde gebruikersnaam als op het forum gekregen (dus 'gewoon' Bart de Coo) en een wachtwoord.

Als je dat wachtwoord niet meer weet dan kun je je dat op dat aanmeldscherm laten emailen.

Als je inmiddels een ander emailadres hebt dan werkt deze geautomatiseerde manier natuurlijk niet meer en kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via een email aan admin (je weet wel, dat apenstaartje) imkerpedia.nl.

Liever wel eerst die geautomatiseerde manier proberen want kost (mij) de minste energie.

Pas nadat je je hebt aangemeld komt er o.a. een tabje "bewerken" beschikbaar, en kun je los ...

(voor algemeen advies over hoe te werken binnen Imkerpedia, zie: http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php ... ersportaal ).

Groet, Albert

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Werking Imkerpedia

Bericht door Bart de Coo » di 31 aug 2010, 14:00

Ik ga het maar weer proberen dan. Ik kom wel weer klagen als het niet lukt.

Bart

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Werking Imkerpedia

Bericht door Albert Stoter » di 31 aug 2010, 14:38

Bart,

Ik heb gezien dat het je inmiddels is gelukt om een pagina op Imkerpedia inhoudelijk aan te vullen en te hernoemen. Mooi zo.

Groet, Albert

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Werking Imkerpedia

Bericht door Bart de Coo » di 31 aug 2010, 21:58

De oplossing was eenvoudig. Kennelijk was het scherm voor je gebruikersnaam hoofdlettergevoelig. Met 'bart de coo' deed ie het niet, maar met 'Bart de Coo' wel. De rest moet ik maar uitzoeken.

Bart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten