De bevruchting van een koningin / Ed Pieterse

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

De bevruchting van een koningin / Ed Pieterse

Bericht door Frans vanTongeren » wo 31 jan 2001, 13:56

(VBBN Zoemlijst, juni '00)

DE BEVRUCHTING VAN EEN KONINGIN
geschreven door.. : ED PIETERSE

*
- Als de dar voor een bevruchting achter de koningin aan gaat, blaast hij zijn lichaamsvocht in zijn geslachtsorgaan. Dat zwelt dan op en steekt uit. Het haakt vast in het achterlijf van de koningin.
Het geslachtsorgaan van de dar breekt af bij de bevruchting en het lege hoesje blijft achter in de koningin.
De volgende dar steekt zijn geslachtsorgaan ernaast .. en als dat afbreekt neemt hij het lege hoesje van zijn voorganger mee met haartjes, die daar speciaal voor geschapen zijn.
Als de laatste dar geweest is, komt de koningin, met het lege hoesje in haar achterlijf, van de laatste dar thuis. Dat halen de werksters er uit.
Dit heb ik zo gehoord op de KI-cursus in 1992. Zelf heb ik eens zo'n koningin zien thuiskomen, met wat franje aan haar achterlijf.
Toen wist ik dus dat ze bevrucht was. Ik weet niet of ze in één vlucht door 20 tot 24 darren bevrucht wordt, maar ik neem aan dat ze vaker uitvliegt en de liefde dus een beetje verdeelt. -

(Fr.: ietsjes gesleuteld)



--------------------------------------------------------------------------------
Van: Joppe, Nederland | IP: ingelogged

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten