Verzenden van koninginnen

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Verzenden van koninginnen

Bericht door Kroese »

Gisteren weer wat jonge beatrixen verstuurd per post.

De ontvanger mailde mij:

Hennie de moeren heb ik in mijn bezit.
Ik heb ze moeten op halen op het hoofdkantoor.
De postbode belde vanmorgen om halfelf bij mij aan en zei dat er een enveloppe met levende dieren op het hoofdkantoor lag.
Hij had ze niet meegenomen want het bleken bijen te zijn - was een stukje open gescheurd.

Ik ben ze gaan ophalen de kastjes staan te brommen.

Als je volgende week weer moeren stuurt zou je er dan niet de sticker "levende dieren" willen opplakken.

Ik krijg de indruk dat de vorige zending hier op het hoofdkantoor is blijven liggen om de tekst "levende dieren".



Die sticker werk dus juist tegen de bedoeling in. De postbode is mogelijk nieuwsgierig en heeft hem (denk ik) een stukje opengescheurd om even te kijken wat voor "beesten" er wel inzitten. Ik had de hoeken wat verstevigd met tape.

Vervolgens neemt hij ze niet mee, en kan de ontvanger zelf zijn "levende dieren" gaan ophalen.

Eigenlijk wel om te lachen, maar niet voor allemaal.

Hennie.....:D:D( Pim L, kun jij je personeel niet wat meer voorlichting geven, dat ze niet door het doosje en de envelop heen steken? [;)])
LWPisa
Berichten: 1528
Lid geworden op: di 01 jan 2002, 20:53
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door LWPisa »

Hennie verzend jij ze in een enveloppe die in de brievenbus past?

L.
piml
Berichten: 250
Lid geworden op: wo 03 apr 2002, 10:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door piml »

Hennie,

Ik zou geen slapende honden(Lees postbodes) wakker maken. Geen stickers plakken. Hetgeen ook niet gebeurt wanneer er wormen per post worden verstuurd.....

Kleine pakjes met koninginnen, die dus door de brievenbus kunnen, gaan gewoon met de postbode mee. Grotere pakjes, een zogeheten belstuk, gaan met de pakketpostchauffeur mee.

Daarnaast kan de ontvanger, hij weet wanneer de queens worden verstuurd, het postkantoor cq. postbode een aantal dagen van te voren al inseinen wanneer de moertjes komen.
Heb ik inmiddels ook al gedaan. Er wordt dan ook reikhalzend naar het pakje met koninginnen uitgekeken....

groeten,

Pim Lemmers
hbeugeling
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 09 apr 2004, 18:01
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door hbeugeling »

Ik wacht al 2 dagen op een zending. De postbode wordt dagelijks opgewacht en zegt zelf er geen enekele moeite mee te hebben om levende dieren af te leveren.
Hij gad aan dat met enige regelmaat ook krekels per post worden afgeleverd en wel in brievenbusformaat.
Laten we hopen dat morgen de post de envelope wel aflevert.
Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door Kroese »

hbeugeling schreef:
Ik wacht al 2 dagen op een zending.
Laten we hopen dat morgen de post de envelope wel aflevert.
Het lijkt wel stiekum beleid van de post.
De slogan "vandaag op de post, morgen op de mat" is wel vergeten.
Ze willen meer geld verdienen.
Je kunt de "garant" regeling nemen, die ligt gegarandeerd morgen wel op de mat.(behalve naar de eilanden)
Maar kost wel € 8,45 tot 1 Kg. (zijn wel heel wat Koninginnen)
Was de oude PTT er nog maar.......
hbeugeling
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 09 apr 2004, 18:01
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door hbeugeling »

Ik heb ze gelukkig vandaag wel bij de post ontvangen.
Snel aan de slag. Alles leeft nog.
de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door de vos roger »

Ja de post.....zwijg mij daar van !!!
Je hebt geluk Henk,ik moest vorig jaar 10dagen wachten op mijn Amelandkoningin.Enkele begeleidende werksters hadden het begeven en de koningin heb ik moeten reanimeren.Gelukkig heb ik er enkele goede nakomelingen aan over gehouden .De moer zelf heeft de winter niet meer gehaald.

roger
piml
Berichten: 250
Lid geworden op: wo 03 apr 2002, 10:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door piml »

Tip. Kijk of de juiste postcode is gebruikt. Een verkeerde kan namelijk al twee dagen kosten en kijk of je een dagstempel met datum kan traceren.....

Het gebeurt vaak dat zaken al ´dagen onderweg´ zijn, terwijl op de dagstempel of roodfrankering de datum van gisteren staat vermeld...

Pim Lemmers
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Ze willen meer geld verdienen.
Je kunt de "garant" regeling nemen
Beste Hennie,
Tja welk bedrijf moet niet efficient werken??
Lijkt mij dat jouw K.teelt bedrijfje 'by means of' de post ook efficient functioneert[;)].

JP
Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verzenden van koninginnen

Bericht door Piet Jager »

Afbeelding

Moeren en 10 verzorgingsbijen uit de Einwabes worden in de transportkooitjes gedaan.
De dag vooraf geen makreel eten, Jaap!

Afbeelding

Een klus van 9.00 uur tot 17.00 uur, omdat het voor het buitenland was. 'k Vond het een hele eer dat mijn Buca's nu ook tot in Belgie zijn doorgedrongen en gewaardeerd worden. Voor buitenlandse betalingen moet je jouw IBAN-nummer en BIC-code aan de koper doorgeven. Vlak voor de verzending kreeg ik juist een kopie van zijn betalingsopdracht binnen. Perfect geregeld.

(Hans v.d Post: Dat bouwwerkje op de onderste foto heb ik zelf in elkaar geknutseld. Links boven op de doos staat: NIET IN DE ZON. In de doos van Garant tuinzaden heb ik 15 gaatjes gemaakt. Die 2 bruine blokjes zijn van schuimplastic, om de schokken van het gooi- en smijtwerk op te vangen of tewel 2 schokdempers).

!Piet
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten