Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door Kroese » ma 10 sep 2012, 22:38

Ewout schreef:Hennie, negeer je het bericht van Vespa nu zomaar?
Ik was aan het typen.
En ik zit ook niet altijd ingelogd.
Hennie..

Gebruikersavatar
jasper-k
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 17:19
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): buckfast en bastaard (geschepte zwermen)
Locatie: alphen aan den rijn
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door jasper-k » ma 10 sep 2012, 22:46

Vespa? Daar hangen we toch vallen voor op, en bijenliefhebbers slaan ze vaak dood...
Ach zolang ze geen onzin uitkramen duld ik ze :lol:
Met vriendelijke groet, Jasper

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten: 1026
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door Ewout » ma 10 sep 2012, 22:51

Het gaat volgens mij niet om diskrediet voor de waardevolle (!) bijdragen van Hennie, maar om correct en gelijkwaardig forumgebruik. Anderen worden net zo goed naar de bijenmarkt verwezen. Maargoed ik ben niet van de redactie, dus als ik met Vespa (doodgeslagen door Jasper-k) in de minderheid ben zal ik me stilhouden verder...

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door Santtu Pikkarainen » di 11 sep 2012, 08:52

(te) commercieel of niet. Ik was in ieder geval blij toen Hennie mij wees op de mogelijkheid mijn F16 moer nog eind augustus/september te vervangen voor een Buckfast.

Vespa
Berichten: 15
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door Vespa » di 11 sep 2012, 17:30

Aan mijn reactie op de naar mijn mening ongeëigende vorm van verkoop heb ik niets toe te voegen.

Natuurlijk ben ik voorstander van een “geweldige fijne bij”. Die kan naar mijn mening echter ook aangeprezen worden zonder deze te koppelen aan voornoemde vorm van verkoop. Maar dan zou ik, zoals al eerder opgemerkt, wat meer willen weten dan enkel stambomen. Gedragseigenschappen. Honingopbrengst, raatvastheid, Nosema resistentie, poetsgedrag (pintest resultaten), zwermgedrag enzovoort. Wat heb je aan een stamboom als de eigenschappen van de volken niet bekend zijn, althans niet objectief zijn gemeten en kenbaar worden gemaakt? Wat mij betreft is de vraag retorisch, of wellicht een onderwerp van discussie in een ander ‘draadje’.

Verder kan ik mij niet voorstellen dat het actief zijn op het forum en er zelfs waardevol aan deelnemen, een vrijbrief is het forum te gebruiken voor verkoopdoeleinden. De kwaliteit van de bijdragen van H. Kroese staan dan in mijn reactie ook niet ter discussie. Dat zou volstrekt abject zijn.

Maar goed, uiteindelijk is die kwestie niet mijn zaak en voor mij dan ook afgedaan.

Tenslotte reageer ik onder een internetnaam omdat datgene wat geschreven wordt op het internet altijd blijft bestaan. Om via deze wijze ‘oneindige’ bekendheid te verwerven is voor mij een onaantrekkelijke gedachte. Bovendien vraag ik mij af wat de meerwaarde van mijn mening zou zijn als ik bij naam en toenaam bekend zou zijn.

Groet,

Vespa

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door Kroese » wo 12 sep 2012, 11:25

Vespa schreef: Maar goed, uiteindelijk is die kwestie niet mijn zaak en voor mij dan ook afgedaan.
Groet, Vespa
Ik vind dat je op de stoel bent gaan zitten van de forum beheerders. Als zich zoiets voor doet, dan is het hun taak.
Als je dan zo nodig om je maatschappelijke positie vb. Politie, advocaat, of wat dan ook achter een schuilnaam gaat zitten, dan kan ik dat snappen, maar ik ben van mening dat je dan zeer terug houdend moet zijn met een oordeel over iets of iemand.
Ik had in mijn eerste reactie al kenbaar gemaakt dat ik iets over de schreef ben gegaan, alhoewel "ik" van mening ben dat een link naar de bijenmarkt moet kunnen. Maar daar moeten de forum beheerders maar eens een uitspraak over doen. Als dat al niet meer kan/mag ??
Laatst gewijzigd door Kroese op wo 12 sep 2012, 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » wo 12 sep 2012, 11:44

Ik onthoud me even van een in houdelijke reactie. Niettemin heb ik ook een hekel aan anonieme bijdrages. Je kunt toch gewoon vertellen wie je bent? Wat is daar mis mee? Anonimiteit lijkt me hier niet nodig.

gr
JP

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door Kroese » wo 12 sep 2012, 12:11

Misschien ook nog een positieve opmerking?
Er over sprekend met bijen/forum kennissen, is het misschien een idee om net als de "ongelezen berichten" een forum rubriek te maken waar alleen de Headers van de nieuwe advertenties in komen te staan.
Zo worden de forum lezers er attent op gemaakt dat er nieuwe berichten in de bijenmarkt bij gekomen zijn.
Dat geeft gelijk een beter bezoek naar de Bijenmarkt. Zo te horen ben ik echt niet de enige die nooit of zelden op de bijenmarkt gaat kijken. Een andere suggestie die ik hoorde was een Tikker, maar dat valt misschien weer een beetje te veel in het oog.

Vespa
Berichten: 15
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door Vespa » wo 12 sep 2012, 15:34

Beste mensen,
Omdat ik mij inderdaad niet wil begeven op het pad der forum beheerders heb ik ook aangegeven dat deze zaak, na mijn opmerking hierover, niet de mijne is en wat mij betreft dan ook afgesloten is. Het signaal dat ik heb gegeven is niet alleen kennelijk ontvangen, maar er wordt zelfs nagedacht over verbeteringen van de integratie van de bijenmarkt in het forum. Niet dat ik die had beoogd. Dus hulde voor diegenen.

Wat betreft anonimiteit meen ik duidelijk te zijn geweest. Er zijn naar mijn mening geen argumenten geopperd die mij nopen af te zien van het gebruik van een pseudoniem. Daarnaast is de discussie hierover afleidend van de hoofdzaak der kwestie. Het lijkt mij dat ik derhalve al meer dan genoeg heb verantwoord. Mocht men echter vinden dat mijn berichten een dergelijke lading of inhoud hebben dat ik mij openbaar moet verantwoorden, dan zal ik degelijke onderbouwde en gemotiveerde verzoeken daartoe serieus behandelen.

Hopelijk ter afsluiting: deze thread heeft nu al zoveel reclame opgeleverd dat de verkoper in deze zijn handen wel ineen mag slaan.

Groet,

Vespa

kor
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: Apidea kastjes compleet met bijen en bevruchte moer

Bericht door kor » wo 12 sep 2012, 15:41

Kroese schreef:Een andere suggestie die ik hoorde was een Tikker, maar dat valt misschien weer een beetje te veel in het oog.
Dag,

Ik heb via de button 'Smartfeed' (in het menu op deze pagina te vinden) dit forum toegevoegd aan mijn RSS-feedreader (ik gebruik Google Reader). Heel handig, ik krijg alle nieuwe berichten in een overzicht te zien. Misschien heeft iemand er iets aan.

(Omdat RSS niet zo'n bekend fenomeen is, denken de meeste lezers nu misschien, waar heeft ie het in vredesnaam over, in dat geval, negeer dit bericht).

groeten,
Kor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten