Lezing Bijen en natuur in Australie en Nieuw Zeeland

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Lezing Bijen en natuur in Australie en Nieuw Zeeland

Bericht door Kroese » do 13 okt 2016, 01:27

Al weer heel wat jaren geleden hebben we een bijen vakantie geregeld bij een aantal imkers in Australië en Nieuw Zeeland.
Bij sommige imkers 1 of meerdere dagen meegelopen en veel opnames gemaakt met een splinter nieuwe 3CCD Camera.

We hebben in de beide landen een campertje gehuurd van "Britz" was makkelijk zo bij 1 maatschappij te regelen.
Het grote voordeel was dat we vrij waren om overal naar toe te reizen.
De 1e week hebben we geacclimatiseerd en rondgereisd langs de oostkust van Australië begonnen bij Brisbane naar het noorden en weer terug.
Daarna 6 imker bedrijven bezocht.

Na 3 weken zijn we naar Nieuw Zeeland gevlogen, waar we 6 dagen op het terrein van een geëmigreerde Nederlandse imker familie.
Daar heel veel gefilmd en zijn koninginnenteelt gevolgd.
Na die periode hebben we nog tijd rond gereisd over het noordelijk eiland voor we weer terug vlogen naar huis.
We waren op 25 Maart weer thuis, waar we na het uitslapen van onze jetlag wakker gemaakt werden door het gezoem van onze bijen die naast het slaapkamer raam in de Japanse krenten boom aan het foerageren waren.
Ik kon zo gelijk weer van het Nieuw Zeelandse najaar thuis in het voorjaar rollen. Was een leuke overgang zonder veel winter te hebben gehad.
Wel waren na 5 1/2 week vakantie mijn dagen voor dat jaar wel bijna op.

Van deze film opnames had ik al langdurige opnames gemaakt, die eigenlijk te groot waren om op 1 avond af te draaien.
Die 2 landen heb ik nu geselecteerd op iets natuur en heel veel bijen opnames, en passend gemaakt voor 1 avond draaien.

Kijk maar naar de sterk verkorte preview. Dit om een beetje beeld te krijgen wat er dan veel ruimer aan bod gaat komen.

Informatie:
buckfast(apenstaart)hetnet.nl

[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=9pyHe4RtDrs [/youtube]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten