Flatpack/bouwpakketten beschikbaar in Nederland?

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
Samuel Murray
Berichten:499
Lid geworden op:ma 08 apr 2013, 19:53
Imker sinds:2013
Aantal volken:6
Bijenras(sen):4x buckfast, 1 x ligustica, 1 x carnica
Locatie:Matenhoeve
Contacteer:
Flatpack/bouwpakketten beschikbaar in Nederland?

Bericht door Samuel Murray » do 03 apr 2014, 09:22

Hoi allemaal

Ik zag vandaag op Marktplaats een verkoper die spaarkast onderdelen verkopen in "flat pack" (a.k.a. "bouwpakket", i.e. niet gemonteerd). Ik zoekte vroeger heel Nederland af (zo voelde het me) naar flatpack bijenkasten maar kon het niet vinden. Wel nu heb ik dus een verkoper gevonden die flatpack verkopen en voor een lage prijs met de post kunnen verzenden.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/20395545.html
De Bezige Bij, Haaksbergen, Twente

Zijn vuren spaarkast broedbak is EUR 26 (plus EUR 7 post), dus maar een ietsje meer dan een segeberger. Hetzelfde type bak in een locale imkershop (waar ik woon) is EUR 32, dus het scheelt niet zoveel, maar het gaat bij mij om de beschikbaarheid van bouwpakketten (die ook makkelijker is op te slaan in een kleine ruimte). En bij vele imkercursussen in de buitenland is kasten maken een onderdeel van de cursus voor beginners, en dat vind ik een leuk idee.

Heb enige van jullie ervaring met dit verkoper (zijn zij kasten het waard, enz)? En, weet jullie mischien van andere verkopers in Nederland die spaarkasten in flatpack (bouwpakketten) verkopen?

Samuel

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Flatpack/bouwpakketten beschikbaar in Nederland?

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 06 apr 2014, 13:51

Ik zou geloof ik net snel een bijenkast in vuren kopen. Die zijn binnen no time verrot.

gr.
JP

remichi
Berichten:4
Lid geworden op:ma 22 jul 2013, 20:10
Contacteer:

Re: Flatpack/bouwpakketten beschikbaar in Nederland?

Bericht door remichi » zo 27 apr 2014, 08:56

Ja en op e-bay zijn ook niet echt pakketten te vinden. Ik denk dat Ikea maar bijenkasten moet gaan verkopen. ;-)

fridhem
Berichten:14
Lid geworden op:vr 11 apr 2014, 17:13
Imker sinds:2014
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:slättö,zweden
Contacteer:

Re: Flatpack/bouwpakketten beschikbaar in Nederland?

Bericht door fridhem » di 29 apr 2014, 18:18

Jelte Pieter Dijkstra schreef:Ik zou geloof ik net snel een bijenkast in vuren kopen. Die zijn binnen no time verrot.

gr.
Hej ,als je ze behandelt met ruwe lijnolie en een deel terpentijn gaan ze jaren lang mee.
Zelfs als je ze onbehandeld laat.

Zelf heb ik ook houten kasten die vanbuiten geschilderd zijn ,is maar een kleine moeite en ziet er kleurrijk uit. :D
Laatst gewijzigd door fridhem op di 29 apr 2014, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

fridhem
Berichten:14
Lid geworden op:vr 11 apr 2014, 17:13
Imker sinds:2014
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:slättö,zweden
Contacteer:

Re: Flatpack/bouwpakketten beschikbaar in Nederland?

Bericht door fridhem » di 29 apr 2014, 18:24

Samuel Murray schreef:Hoi allemaal

Ik zag vandaag op Marktplaats een verkoper die spaarkast onderdelen verkopen in "flat pack" (a.k.a. "bouwpakket", i.e. niet gemonteerd). Ik zoekte vroeger heel Nederland af (zo voelde het me) naar flatpack bijenkasten maar kon het niet vinden. Wel nu heb ik dus een verkoper gevonden die flatpack verkopen en voor een lage prijs met de post kunnen verzenden.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/20395545.html
De Bezige Bij, Haaksbergen, Twente

Zijn vuren spaarkast broedbak is EUR 26 (plus EUR 7 post), dus maar een ietsje meer dan een segeberger. Hetzelfde type bak in een locale imkershop (waar ik woon) is EUR 32, dus het scheelt niet zoveel, maar het gaat bij mij om de beschikbaarheid van bouwpakketten (die ook makkelijker is op te slaan in een kleine ruimte). En bij vele imkercursussen in de buitenland is kasten maken een onderdeel van de cursus voor beginners, en dat vind ik een leuk idee.

Heb enige van jullie ervaring met dit verkoper (zijn zij kasten het waard, enz)? En, weet jullie mischien van andere verkopers in Nederland die spaarkasten in flatpack (bouwpakketten) verkopen?

Samuel
hej, hier (in zweden) worden deze ook regelmatig verkocht.
De prijs is hier toch wel iets lager zie: http://www.biredskapsfabriken.se/se/art ... php&id=145 ongeveer omgerekend 20 €

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten