shoppen bijverschillende leveranciers

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Dlanor
Berichten: 7
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 15:11
Contacteer:

Re: shoppen bijverschillende leveranciers

Bericht door Dlanor »

Hansjochem kijk op www.imkershop.nl hier heb ik de goedkoopste Thymovar gevonden,scheelt aanmerkelijk !Groet Dlanor.
Gebruikersavatar
Ewout
Berichten: 1026
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: shoppen bijverschillende leveranciers

Bericht door Ewout »

Afhankelijk van wat je verder nog bestelt natuurlijk ;)
BijDaan: €25,00 + €6,50 verzending = €31,50
Imkershop: €24,95 + €6,95 verzending = €31,90
Bijenhuis: €28,95 en afhalen bij het depot om de hoek?

In duitsland bij een online apotheek (medikamente-per-klick.de, een heel grote, betrouwbare zaak): €21,93 + €5,34 verzending naar Nederland (gratis vanaf €35) = €27,27.

Zoals semar al zei:
dus jongens en meisjes kijk en vergelijk voor je koopt
:D
Freek
Berichten: 775
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 10:02
Imker sinds: 1984
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: shoppen bijverschillende leveranciers

Bericht door Freek »

Kan er ook nog wel bij:
Thymovar bij de werkbij 25,95 + 6.50 verzendkosten of 0 euro verzendkosten bij afhalen bij hoofdvestiging of een van de afhaalpunten/Amersfoortse marktkraam, kost weliswaar 95 cent meer dan bij imkershop maar is een heel betrouwbaar en sociaal bedrijf waar mensen werken met een beperking.

Gegroet,

Freek
BijDaan.nl
Berichten: 33
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 17:57
Contacteer:

Re: shoppen bijverschillende leveranciers

Bericht door BijDaan.nl »

Ewout schreef:Afhankelijk van wat je verder nog bestelt natuurlijk ;)
BijDaan: €25,00 + €6,50 verzending = €31,50
Imkershop: €24,95 + €6,95 verzending = €31,90
Bijenhuis: €28,95 en afhalen bij het depot om de hoek?

In duitsland bij een online apotheek (medikamente-per-klick.de, een heel grote, betrouwbare zaak): €21,93 + €5,34 verzending naar Nederland (gratis vanaf €35) = €27,27.

Zoals semar al zei:
dus jongens en meisjes kijk en vergelijk voor je koopt
:D
Hoi Ewout. Thymovar kan door de brievenbus, verzendkosten €2,50
Gebruikersavatar
Ewout
Berichten: 1026
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: shoppen bijverschillende leveranciers

Bericht door Ewout »

BijDaan.nl schreef:Thymovar kan door de brievenbus, verzendkosten €2,50
:clap:
FerryB
Berichten: 716
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 22:30
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Buckfast koninginnenteelt
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: shoppen bijverschillende leveranciers

Bericht door FerryB »

Nou ik heb dus zo'n kastje gekocht (Semar) En gelijk een extra broedkamer met tussenschotje zodat ik die twee volkjes wat meer ruimte zou kunnen geven.
maar helaas ten eerste passen de houten raampjes echt niet in een dadant blatt honing kamer en dat is al heel vervelend.
En ten tweede passen die bakken niet echt opelkaar door de kunsstof rand die erop zit en als je ze dan redelijk op elkaar hebt dan steekt dat tussen schotje zo'n 3.5 cm er boven uit zodat de deksel er niet meer op kan.
Ik baal behoorlijk en wist niet dat je ook in de Miniplussen weer verschillende maten hebt.

Dus een belangrijke vraag voor mij omdat ik bezig ben over te stappen naar Dadant Blatt welke miniplussen moet ik kopen zodat de raampjes wel per twee in een DB honingkamer passen.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior
Gebruikersavatar
Ewout
Berichten: 1026
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: shoppen bijverschillende leveranciers

Bericht door Ewout »

Ja Ferry, ik begrijp werkelijk ook niet waarom ze dat hebben gedaan... Ik heb in dit onderwerp eerder geschreven over de afwijkende raammaat (hier).

Voor zover ik weet is de Poolse Mini-Plus van Lyson de enige met een afwijkende maat (let op: volgens mij gebruikt de fabrikant de naam Mini-Plus zelf niet, enkel de wederverkopers! zie de Lyson site!). Daarnaast is er maar 1 Mini-Plus in piepschuim voor zover ik weet, die is van ApiNord. Die kun je krijgen bij het Bijenhuis, De Werktbij, Honingmagazijn, Holtermann, etc. Maar let op! Hij wordt niet altijd standaard geleverd met die raampjes die je in elkaar kunt schuiven. Even bellen met de betreffende leverancier dus.
Verder moet je de Bodem II hebben, Bodem I heeft een voercompartiment wat (naar verluid) in het voorjaar een stinkende soep van dode bijen en mul is geworden.
Afbeelding

Nog een tip: koop in plaats van de officiële voerbak (die je nog aan de binnenkant moet verven of uitgieten met was) een extra broedkamertje en een passende kunststof voerbak, zoals deze (1,8L, doorsnede 215mm):
Afbeelding
heb ik dit jaar ook gedaan en het bevalt me goed - je kunt dan het broedkamertje ook normaal gebruiken en bij elkaar is het ongeveer even duur.
Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: shoppen bijverschillende leveranciers

Bericht door semar »

FerryB schreef:Nou ik heb dus zo'n kastje gekocht (Semar) En gelijk een extra broedkamer met tussenschotje zodat ik die twee volkjes wat meer ruimte zou kunnen geven.
maar helaas ten eerste passen de houten raampjes echt niet in een dadant blatt honing kamer en dat is al heel vervelend.
En ten tweede passen die bakken niet echt opelkaar door de kunsstof rand die erop zit en als je ze dan redelijk op elkaar hebt dan steekt dat tussen schotje zo'n 3.5 cm er boven uit zodat de deksel er niet meer op kan.
Ik baal behoorlijk en wist niet dat je ook in de Miniplussen weer verschillende maten hebt.

Dus een belangrijke vraag voor mij omdat ik bezig ben over te stappen naar Dadant Blatt welke miniplussen moet ik kopen zodat de raampjes wel per twee in een DB honingkamer passen.
Ik zei ook dat de halve plastic raampjes van Holtermann erin passen en in de dadant-blatt honingbak.
de miniplus is via imkershop van lyson, de raampjes van holtermann http://www.holtermann-shop.de/index.php ... -plus.html
artikel 1624 maar die plastic raampjes passen precies (kom er anders een paar van me lenen voor je besteld dan kunje zelf zien).

het tussenschotje lijkt te groot maar je zet het broedkamertje op de bodem en drukt door en viola het past precies,
(je moet ook de bodem doormidden delen anders kunnen ze nog bij elkaar komen) die extra ruimte is het deel wat de bodem afsluit.

de harde randen passen bij mij wel, in het beging vond ik ook dat ze een beetje wiebelden (een 1/2 mm) als een tafel.
na 2 weken was dat over door de propolis van de meiden, het positive is dat je de randen niet zo snel beschadigd als met een
piepschuimen rand, en dus langer meegaan, en de bak is uit een stuk wat het zonder dun middenstuk,
betere isolatie en robuster.

dat je miniplusin verschillende maten hebt was ook nieuw voormij, de raampjes die je er standaard bij krijgt kunnen direct in de vuilnisbak,
doordat de plastic raampjes wel de normale maat miniplus hebben kan ik die dus alleen in de onderbak gebruiken bij het obverwinteren\in de minipluskast zelf.
in de bovenbak moeten dan houten raampjes van dezelfde fabrikant.
je kunt het volkje natuurlijk in de honingbak met een groot volk verenigen.

heb je het kastje net in huis?

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Bijlagen
IMG_1102 (Kopie).JPG
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten