waar halen jullie je materialen?

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:

Re: waar halen jullie je materialen?

Bericht door gijs.v »

Ik snap dit hele gedoe niet. Dat geouwehoer over de prijs. De prijs is de prijs zoals die is. Als een partij te goedkoop is kan die het hoofd niet bovenwater houden, als een ander te duur is verkoopt ie zijn spullen niet. Dan komt kwaliteit en logistiek er nog bij, dit heet marktwerking. En als je dan nog over de prijs te klagen hebt dan moet je subsidie aanvragen of ze zelf gaan maken en een goedkope handel beginnen en schatrijk worden of erachter komen dat de prijzen wel kloppen zo.

En koop je een goede kast dan gaat ie langer mee dan een auto. Maar over die prijzen hoor je niemand klagen, dat is nou eenmaal zo.


Gijs met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8260
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: waar halen jullie je materialen?

Bericht door Hans van der Post. »

gijs.v schreef:..................
En koop je een goede kast dan gaat ie langer mee dan een auto. Maar over die prijzen hoor je niemand klagen, dat is nou eenmaal zo.
Gijs met Tapatalk
Inderdaad Gijs helemaal met je eens. :clap: :clap:
!Hans.
ruspek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 05 jan 2016, 09:05
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 0
Contacteer:

Re: waar halen jullie je materialen?

Bericht door ruspek »

Dat " geouwehoer" over prijs /kwaliteit heeft alles te maken met Mercedes en Volkswagen.
Zijn beide auto's die doen wat ze moeten doen.
De een moet alleen het tienvoudige kosten van de andere.
Waarom? Alleen maar omdat er een ander naamplaatje op zit.
Zou het bij kasten niet hetzelfde kunnen zijn?
Omdat er een ander naampje op staat wordt er meer voor gevraagd?

Tuurlijk mag iedereen weten wat hij voor zijn kasten vraagt.
Mag ik dan ook zelf weten waar en hoe ik mijn zuur verdiende centjes uitgeef?
Niet iedereen heeft een portemonnee gevuld met goud.
Daarnaast wil ik bewust omgaan met de centen die ik heb.
Als dat voor mij betekent dat ik op zoek ga naar koopjes dan is dat mijn keuze , net als de keuze die een ander maakt om (imo) te snel te veel te betalen.
Als consument wordt je genept waar je bij staat ,alles onder het mom van kwaliteit mag wat kosten. Alleen is die kwaliteit nooit gegarandeerd.
Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:

waar halen jullie je materialen?

Bericht door gijs.v »

Ik begrijp het helemaal. Ik moet mijn punt wellicht iets nuanceren.

Als het goedkoper kan dan is er iemand die dat doet. Mogelijk met concessies aangaande de kwaliteit. Er zijn voldoende verkoopadressen, en toch blijft de prijs op niveau.

Ik heb zelf redceder spaarkasten, niet de goedkoopste. Maar wel kwaliteit, ze zijn super.

Maar ik ben met je eens, ze kosten wel wat. Ik ben ook van plan de bakken zelf te gaan maken. Ook kosten overweging. Mijn arbeid is nl. voor mijzelf gratis. Ik ben wel bang dat ik straks druk ben voor heel weinig geld. [UNAMUSED FACE]


Gijs met Tapatalk
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 55 gasten