Vervuild kunstraat

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten:398
Lid geworden op:zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:
Re: Vervuild kunstraat

Bericht door gijs.v » vr 02 sep 2016, 06:41

Blijkbaar is het heel moeilijk. De onderzoeken wijzen nog niks uit. Volgens mij zou een lab er allang uit moeten zijn. Misschien is de uitslag niet naar wens bij de opdrachtgever.


Gijs met Tapatalk

RutgerV
Berichten:144
Lid geworden op:do 27 aug 2015, 16:07
Imker sinds:2008
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:De Gelderse Vallei
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door RutgerV » vr 02 sep 2016, 07:06

Mijn was is nu onderweg naar Duitsland om onderzocht te worden. Het duurt misschien nog weer 4 weken maar dan weet ik in ieder geval wat er met mijn was aan de hand is.

Lippe

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door Lippe » vr 02 sep 2016, 07:55

Ik heb mijn ongeopende pak was kunnen terugbrengen. Heb het terplaatse geruild tegen de NBV was.
Iedereen die nog ongeopende pakken heeft liggen kunnen het wellicht ook terugbrengen.

Mijn was kwam van het depot en de uitbater is ook medevoorzitter van de vereniging en we kennen elkaar dus, dat zal wellicht ook meespelen. Kan me voorstellen dat Het Honingmagazijn in Epe bijvoorbeeld niet zo happig is om de was terug te nemen,

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 02 sep 2016, 13:40

Blijkbaar is het heel moeilijk. De onderzoeken wijzen nog niks uit. Volgens mij zou een lab er allang uit moeten zijn. Misschien is de uitslag niet naar wens bij de opdrachtgever.


Gijs met Tapatalk
Je kunt op zoveel zaken onderzoeken. Zie ook bericht van de FOD. Als de ene piste uit onderzocht is, gaat men naar de volgende pistes (tot dat er een verklaarbaar resultaat ligt). Zo werkt dat in onderzoeksland.

vr. gr.
JP

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door Jaap v.Popering » vr 02 sep 2016, 16:45

Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Blijkbaar is het heel moeilijk. De onderzoeken wijzen nog niks uit. Volgens mij zou een lab er allang uit moeten zijn. Misschien is de uitslag niet naar wens bij de opdrachtgever.


Gijs met Tapatalk
Je kunt op zoveel zaken onderzoeken. Zie ook bericht van de FOD. Als de ene piste uit onderzocht is, gaat men naar de volgende pistes (tot dat er een verklaarbaar resultaat ligt). Zo werkt dat in onderzoeksland.

vr. gr.
En het liefst de vermoedelijke werkelijkheid als laatste :think: .

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door Kroese » vr 02 sep 2016, 16:57

Jaap v.Popering schreef: En het liefst de vermoedelijke werkelijkheid als laatste :think: .
Ik zei al: "Rekken tot na 1 Oktober"
Er zijn al zoveel tekenen / berichten die in een bepaalde richting wijzen. Volgens mij moet dat weinig tijd kosten.

Als ik NU nog van die hagelschot ramen zoals op de foto's in de kast had hangen, dan nam ik ze er uit en stopte ze in de Diepvries.
Dan kun je er altijd nog mee je geld bij de handel gaan ter vragen, als je het pak papier nog hebt, en evt ook nog een bon?
Als goede klant moet er minimaal coulance toegepast worden.
En dan heb ik het niet over geleden schade? Ach die hobbyisten gaan daar toch niet om vragen???

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 02 sep 2016, 18:26

Ik zei al: "Rekken tot na 1 Oktober"
Er zijn al zoveel tekenen / berichten die in een bepaalde richting wijzen. Volgens mij moet dat weinig tijd kosten.

Als ik NU nog van die hagelschot ramen zoals op de foto's in de kast had hangen, dan nam ik ze er uit en stopte ze in de Diepvries.
Dan kun je er altijd nog mee je geld bij de handel gaan ter vragen, als je het pak papier nog hebt, en evt ook nog een bon?
Als goede klant moet er minimaal coulance toegepast worden.
En dan heb ik het niet over geleden schade? Ach die hobbyisten gaan daar toch niet om vragen???
Ik verbaas me er ook over hoe lang het duurt. Maar schijnbaar is het toch lastiger om exact te achterhalen welke stof het is.

Overigens vind ik dat we niet langer zouden moeten praten over hagelschot, maar eerder van broedsterfte of afgestorven broed?
JP

Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten:398
Lid geworden op:zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door gijs.v » vr 02 sep 2016, 20:32

Kunst raat moet in elk geval uit 100% bijenwas bestaan. Alle andere stoffen ermee gemixt zijn horen er niet in. Zit er wel wat anders in dan is er dus mee gerommeld, niet okee. Als het dan ook nog schadelijk blijkt is het helemaal niet okee. Als er aardolie producten in zitten moeten hele goede kaarsen worden aangezien bijenwas niet super goed brand, dat is eenvoudig te testen. Brand het goed dan is het niet okee en is er dus mee gerommeld.


Gijs met Tapatalk

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door m.kolsters. » vr 02 sep 2016, 20:49

Als je wil weten of het was is even een was meter kopen, dan hoef je maar 5 min. te wachten.
Maar velen imkers willen niet weten wat het is.
Tinus Kolsters

Gebruikersavatar
Erik Konijn
Berichten:480
Lid geworden op:di 20 sep 2011, 20:20
Imker sinds:2012
Aantal volken:25
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:Limmen
Contacteer:

Re: Vervuild kunstraat

Bericht door Erik Konijn » vr 02 sep 2016, 20:54

m.kolsters. schreef:Als je wil weten of het was is even een was meter kopen, dan hoef je maar 5 min. te wachten.
Maar velen imkers willen niet weten wat het is.
??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten