Golz in combiformaat.

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Golz in combiformaat.

Bericht door Oude Essink » do 12 jul 2001, 22:35

Mijn creatie in navolging van Golz door twee bakken met ieder 10 combiramen achter elkaar te plaatsen, gescheiden door een moerrooster, kende een matige start. Ik hoopte dat het slechte voorjaar daar schuld aan zou zijn. Nu de tijden allang beter zijn ziet mijn kast er zo uit:http://members5.clubphoto.com/hennie375 ... /icon4.jpg
wie de foto vergroot via de URL (opzoeken en met linker knop op de foto klikken; even geduld want de foto is groot!)zal zien dat de broedkamer geheel bezet is en dat de achterbak goed gevuld is met honing.
Helaas:ik maakte gisteren de kast open en moest merken, dat de moer keurig aan de leg was in de achterbak en dat was niet de bedoeling. Foutje van de imker; bij een eerdere behandeling niet goed opgelet en dat overkomt je gauw als je de moer niet merkt!
Er zat niet anders op dan de bebroede ramen naar voren te plaatsen en de ramen die het meest in aanmerking kwamen van voren naar achter. Aangezien ik de moer bij die actie niet tegenkwam, moest ik alle ramen van achter afslaan in de voorbak; over een paar dagen maar eens kijken hoe het gegaan is.
Toch heerlijk, dat ik geen bakken hoef los te krikken en af te tillen! Want dat was de opzet!
hart.groet van hennie oes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten