kastkaart digitaal onder android

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Gebruikersavatar
trischka
Berichten:22
Lid geworden op:vr 29 apr 2011, 22:03
Imker sinds:2011
Aantal volken:2
Bijenras(sen):zwarte Bij
Locatie:roswinkel
Contacteer:
kastkaart digitaal onder android

Bericht door trischka » do 30 aug 2012, 21:16

hallo

Ik heb al enige tijd een tablet pc, en verder altijd last van kast kaarten die weg waaien of vochtig worden op de kasten, zijn er imkers die hun kast kaarten bijhouden met een tablet onder android. Ik zoek bijvoorbeeld een software pakket of gewoon een digitale kastkaart die ik online de tab kan invullen

Wie of wie doet er aan de moderne techniek

Groetjes theo
Net als je op het punt staat om een GEWELDIG iemand te omhelzen....

Klap je met je bek op de spiegel

Gebruikersavatar
rostohar
Berichten:159
Lid geworden op:ma 25 mar 2002, 09:50
Imker sinds:1992
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hattemerbroek, Nederland
Contacteer:

Re: kastkaart digitaal onder android

Bericht door rostohar » do 30 aug 2012, 21:43

Henk Rostohar
http://buckfastimker.wordpress.com

FerryB
Berichten:716
Lid geworden op:wo 30 mei 2012, 22:30
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Buckfast koninginnenteelt
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: kastkaart digitaal onder android

Bericht door FerryB » do 30 aug 2012, 22:45

Helemaal geweldig beethigt.com gebruik ik ook.
Als je het op je tablet of telefoon wilt gebruiken moet je wel de pro versie nemen kost 15 euro per jaar.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior

GerbenSlings
Berichten:21
Lid geworden op:zo 16 sep 2012, 22:39
Contacteer:

Re: kastkaart digitaal onder android

Bericht door GerbenSlings » ma 17 sep 2012, 00:28

Hoezo moet dat? Op mijn tablet gerbruik ik tot nu toe de standaardversie ( heb het net een half uur :P ) Maar gaat prima. Ik overweeg wel de uitgebreide versie te gebruiken. Wat zijn nou precies de voordelen?
Gepassioneerd imker en kaarsenmaker. Bezoek gerust mijn website eens: kaarsen.slings.nu
Heel veel informatie over mijn Imkerij & Kaarsenmakerij, en tevens de mogelijkheid om kaarsen en honing te bestellen!

edwins
Berichten:92
Lid geworden op:ma 09 jul 2012, 14:31
Imker sinds:2013
Aantal volken:4
Bijenras(sen):Buckfast (en nu nog bastaard)
Locatie:Vleuten
Contacteer:

Re: kastkaart digitaal onder android

Bericht door edwins » ma 17 sep 2012, 08:34

Naast de mogelijkheid om tot 1000 kasten op te voeren ipv 6 met de gratis versie, is er een app voor je telefoon/tablet bij de pro versie. Het grote voordeel van deze app is dat ie ook offline werkt. Voor de gratis versie heb je altijd een internetverbinding nodig. Staat je stand op een lokatie met weinig tot geen bereik, dan kan de pro versie dus handig zijn.

Je kunt ook gewoon de gratis versie nemen. Je hebt de mogelijkheid om in een keer inspectiebladen uit te printen van al je kasten (max 6 stuks dan). Die vul je op de stand in (gewoon met pen en vieze handen) en thuis op je gemak invullen.

Ik mis wel nog wat functionaliteiten, en aangezien dit een avondprojectje van de ontwikkelaar is, is de feedback bij vragen oid helaas niet erg snel. Tenminste, dat is mijn ervaring.

kor
Berichten:61
Lid geworden op:vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: kastkaart digitaal onder android

Bericht door kor » ma 17 sep 2012, 13:08

Wat je je ook af zou kunnen vragen is of je zelf beschikking hebt over je gegevens. Kun je die zelf exporteren en back-uppen, printen oid? Want wat gebeurt er als de ontwikkelaar er over een jaar mee stopt, en je appje na een update van je apparaat niet meer werkt, of de prijs wordt omhoog gegooid en je wilt er mee stoppen, of je stapt over van Android naar iPad oid. Ben je dan die paar jaar gegevens kwijt of niet?

groet,
Kor

edwins
Berichten:92
Lid geworden op:ma 09 jul 2012, 14:31
Imker sinds:2013
Aantal volken:4
Bijenras(sen):Buckfast (en nu nog bastaard)
Locatie:Vleuten
Contacteer:

Re: kastkaart digitaal onder android

Bericht door edwins » ma 17 sep 2012, 13:18

Kor, goed punt. Ik zag dat je op meerdere plekken de mogelijkheid hebt om een export te maken naar bijv csv formaat. De gegevens kun je dus veilig stellen. Hoe het er dan uit komt te zien is een tweede. Ik ga er van de week eens naar kijken hoe dat uitpakt. Het zou inderdaad jammer zijn als je na een aantal jaar de ontwikkelingen van je volken niet meer kunt terughalen.

kor
Berichten:61
Lid geworden op:vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: kastkaart digitaal onder android

Bericht door kor » ma 17 sep 2012, 16:38

Gelukkig maar! Ik ben van de ouderwetse stempel en hou er niet van om mijn gegevens in "The Cloud" te bewaren :-)

groet,
Kor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten