Gewone leden

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
de vos roger
Berichten:1783
Lid geworden op:wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie:Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:
Re: Gewone leden

Bericht door de vos roger » di 18 okt 2011, 23:51

Hela Franschman, :)
ook in Vlaanderen is er voor die 30 euro een verzekering aan verbonden hoor.
vb. is je buur gestoken door jou bijen en hij kan niet naar zijn werk gaan , dan betaalt de verzekering alle kosten :be5:
groetjes uit Vlaanderen waar het nog steeds goed gaat na een jaar zonder regering ! :D
roger

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Jaap v.Popering » wo 19 okt 2011, 19:18

Ruinerweg schreef:
Ons blad bijen verschijnt 1 keer per jaar,

Roel
Is dit juist ?? :roll:

Jaap v P

Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Eddy Geurtsen » wo 19 okt 2011, 19:28

Roel schrijft "eenmaal per jaar" maar bedoeld "eenmaal per maand", verder ben ik het helemaal met Roel eens!

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door m.kolsters. » wo 19 okt 2011, 21:02

Ik wil geen discussie, ik wil gewoon dat alle leden weten waarom de contributie zo eens zo omhoog moet.
En je krijgt niet elke maand een bijen blad.
En 4 poten honing opslag is veel, maar ik moet al 5 potten meer verkopen maar dan heb ik nog mijn geld niet terug dat worden er wel 15 st.
Ik vind dat ze maar gewoon moeten zeggen waarom het zoveel moet zijn,als ze 10.000 leden hebben word dit dan wel 150.000 euro.
En dan klinkt het heel anders.
Tinus Kolsters

Gebruikersavatar
semar
Berichten:2350
Lid geworden op:do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds:1975
Aantal volken:9
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:amsterdam
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door semar » do 20 okt 2011, 12:02

Ruinerweg schreef:Beste mensen,

Waar hebben we het over?
Een verhoging van het lidmaatschap met de prijs van nog geen 4 potjes honing!

Groeten,

Roel.

(Die het ook fors vindt maar toch het nut van de NBV ziet...!
dat is wel waar, maar je moet het wel hebben!!!
je kunt nooit in een ander zijn knip kijken.
Wat het stemmen betreft, Als je moete heb met de verhoging is een tripje (met openbaar vervoer) naar het bijenhuis nou ok niet gratis.
Wil je de mening van je leden zou zoiets op een congres via de afgevaardigden van de afdelingen moet besloten worden.
zodat een ieder via zijn afdeling invloed kan laten gelden.

vriendelijke groet
Semar(Dominique)

Gebruikersavatar
willem
Berichten:731
Lid geworden op:di 18 feb 2003, 21:23
Locatie:Hilversum
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door willem » do 20 okt 2011, 16:51

semar schreef: Wil je de mening van je leden zou zoiets op een congres via de afgevaardigden van de afdelingen moet besloten worden.
zodat een ieder via zijn afdeling invloed kan laten gelden.
En zo is het ook gebeurd. Dat congres noemen we de Algemene Leden Vergadering.
Groeten, Willem :violin:

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door m.kolsters. » do 20 okt 2011, 17:54

:lol: En zo is het ook gebeurd. Dat congres noemen we de Algemene Leden Vergadering. :be3:


En Willem ik denk dat de helft van de leden niet weet waar het om gaat, en als ze de verhoging zien toch verschrikken.
Bij zulken verhogingen moet ze het in het maandblad zetten dan kan elk lid het lezen, en weten waarvoor de verhoging moeten betalen.
Het aantal bestuurs leden is niet zo hoog op de jaarvergadering, en dan wordt er aan de leden ook niet veel doorgegeven.
Tinus Kolsters

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door dickvanleeuwen » do 20 okt 2011, 19:23

Een "georganiseerde imker" betaalt in Geldermalsen vanaf 2012 €60,00 aan de NBV en €9,00 aan de vereniging (als ik het goed heb). De contributie verhoging van de vereniging stond dit jaar ook ter discussie. Gelukkig is die gelijk gebleven.

Zou het zo moeten zijn als bij de fotoclub waar ik lid van ben? Daar betaal ik € 60,00 aan lidmaatschap voor de plaatselijke fotoclub en € 15,00 aan de fotobond die verenigingen ondersteund. De fotoclub doet het werk, organiseert avonden voor de leden en huurt werkruimtes. Zo krijgen de plaatselijke leden datgene waar ze om vragen, financieel draagvlak voor een actief verenigingsleven. Voor een imkervereniging met 50 leden zou dat een inkomsten opleveren van € 3000,00. Misschien huur je daar wel een eigen verenigingsgebouwtje met bijenstal voor? ......ik droom maar weer wat verder. :be8:

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten:148
Lid geworden op:di 26 mei 2009, 16:25
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door O Peatey » do 20 okt 2011, 19:44

Dit gewone lid wil graag ook zo meedromen.
Hoe zit dat trouwens met voetbal-, hockey-, tennis- en andere sportclubs met een bondstructuur. Zijn de verhoudingen ook zo als Dick bij zijn fotoclub beschrijft?
Als dat zo is, kunnen we misschien beter massaal overstappen naar een van de andere twee bonden. Wellicht is daar ook een van overbodig.......
Wat moeten we nou in dit landje met 3 bonden die elkaar beconcurreren? Zo kun je nooit een vuist maken of op de barricaden gaan.
Pieter

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Bok » do 20 okt 2011, 20:26

O Peatey schreef:Dit gewone lid wil graag ook zo meedromen.
Hoe zit dat trouwens met voetbal-, hockey-, tennis- en andere sportclubs met een bondstructuur. Zijn de verhoudingen ook zo als Dick bij zijn fotoclub beschrijft?
Als dat zo is, kunnen we misschien beter massaal overstappen naar een van de andere twee bonden. Wellicht is daar ook een van overbodig.......
Wat moeten we nou in dit landje met 3 bonden die elkaar beconcurreren? Zo kun je nooit een vuist maken of op de barricaden gaan.
Pieter
Ik dagdroom ook wat.
Ik ben naast imker ook jager. In deze wereld heb je 2 organisaties.
Bij de ene is de contributie ongeveer € 35,- (vrijwilligers) en bij de andere € 150,- (professionals) de exacte contributie weet ik niet precies vind ik niet erg belangrijk.
Ik ben lid van beide verenigingen. Van de dure omdat ik weet dat ze veel werk doen en dat dit werk veel geld kost en dat goed personeel veel geld kost. Ben ook lid van de andere om de dure "scherp"te houden.

Zo zie je maar. Het gaat niet om die vijftien euro maar om de argumenten.

Overigens is de contributie van de eigen vereniging € 25.00 maar deze draait ook op vrijwilligers.
groet,

Peter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten