Algemene Ledenvergadering LLTB

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
secretariaat VBBN
Berichten:132
Lid geworden op:wo 29 jan 2003, 10:54
Locatie:Netherlands
Contacteer:
Algemene Ledenvergadering LLTB

Bericht door secretariaat VBBN » ma 03 apr 2006, 13:12

De jaarvergadering van de Bond van Imkers LLTB heeft op 1 april 2006 met een grote meerderheid besloten tot deelname aan de fusie met VBBN en BvB ZLTO.
Er werden 325 stemmen voor deelname aan de fusie uitgebracht en 6 stemmen tegen de fusie. Er waren 85 blanco stemmen.
Dat betekent dat er na bijna 80 jaar een einde komt aan het bestaan van een zelfstandige Bond van Imkers in Limburg. Dat heeft iets droevigs in zich, maar er is vooral vreugde: na meerdere pogingen is het nu gelukt, we maken samen een nieuwe, grotere organisatie, klaar voor de toekomst.
We hebben in Limburg in de korte voorbereidingstijd voor de fusie niet alle leden kunnen overtuigen van de voordelen die een sterke imkerorganisatie in Nederland ons gaat bieden. Aan de imkers die nog onzeker zijn zou ik willen vragen: Geef de nieuwe organisatie het voordeel van de twijfel.
Onderdeel van het besluit tot fusie was de benoeming van Joep Verhaegh tot hoofdbestuurslid van de nieuwe organisatie. Gefeliciteerd met je benoeming Joep.
Ikzelf en mijn mede-hoofdbestuursleden zullen geen deel uit maken van het bestuur van de NBV. In de fusiebesprekingen had men oor voor elkanders argumenten en werd er constructief samengewerkt. Dat geeft mij het vertrouwen dat het goed zal gaan met de nieuwe vereniging.
Het huidige bestuur van de Bond van Imkers LLTB zal nog zaken afhandelen en voor de overdracht aan de nieuwe vereniging zorgen. Ger Linders zal nog wel wat woensdagen op het Landbouwhuis te vinden zijn.
De afdelingen in Limburg zullen samen blijven werken in de Groep Limburg. De eerste bijeenkomst voor het bestuur van de Groep Limburg zal gehouden worden op dinsdag 18 maart 20:00 in Baexheimerhof te Baexem.
Ik wens de NBV veel succes toe.
Jan Slots, voorzitter Bond van Imkers LLTB

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten