Bestuurslijst

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leo van der Heijden
Berichten: 130
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bestuurslijst

Bericht door Leo van der Heijden »

Wie heeft er ervaring met contacten dmv de bestuurslijst.
Bovenaan deze webside onder het kopje "media" is een link naar de bestuurslijst van de VBBN waar je je kunt aanmelden. Dit heb ik al een half jaar geleden gedaan maar tot de dag van vandaag nog niets ontvangen. Omdat ik vermoed dat ik mij niet goed heb aangemeld (zou kunnen) heb ik mij vandaag opnieuw aangemeld. Ik kreeg echter direct een bericht terug met de melding "ltm.vanderheijden@wanadoo.nl There is no such list here." Is deze mogelijkheid uitgeschakeld omdat er geen gebruik van werd gemaakt of is de werking verstoord?
Leo.
Hennie Peters
Berichten: 965
Lid geworden op: ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bestuurslijst

Bericht door Hennie Peters »

Leo,

heb je je aangemeld door deze tekst op te nemen in je bericht ?

subscribe VBBN-bestuurslijst ltm.vanderheijden@wanadoo.nl

of heb je mogelijk de tekst "VBBN-bestuurslijst" weggelaten ?
Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Bestuurslijst

Bericht door Romée van der Zee »

(jij bent snel thuis Hennie),

Je bent inderdaad aangemeld op de bestuurslijst Leo. Ik heb die indertijd aangemaakt om de vbbn te laten zien dat onderlinge communicatie tussen besturen van afdelingen, groepen, hb enz. heel snel via het internet zou kunnen verlopen. Denk daarbij aan het voorbereiden van vergaderingen en eventueel uitwisselen van concepten van beleidsstukken enz.
Ik heb dat o.a. in het Hb toegelicht. Wat mij betreft is het één van de stappen om de vbbn kennis te laten maken met de voordelen van eigentijdse media.

Zij hebben er kennis van genomen, en daar blijft het maar steeds bij.
Romée
ps zo wacht ik ook nog op het toegezegde eerste verslagje van de HB bestuursvergadering.
Els Kleijnendorst
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bestuurslijst

Bericht door Els Kleijnendorst »

'Ervaring'
henkvanderscheer
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 26 nov 2001, 09:31
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bestuurslijst

Bericht door henkvanderscheer »

't geet aon

Je hebt snelle meiden, zoals Romée en Els, en trage jongens, zoals de de HB-leden. Daar zullen we helaas mee moeten leren leven. De HB-leden zijn niet laks, of nog erger arrogant, maar ze hebben geen "auto om mee te rijden", zoals ik Romée het een keer hoorde verwoorden tegen mij. En dat klopt. Een commissie is een werkeenheid, een hoofdbestuur meer een besliseenheid die niet direct manschappen heeft om het uit te voeren. Dat is geen gemeesmuil (voor het geval Lammert meeleest), maar een constatering van de feiten.

Nou treft het dat de HB-leden tijdens de meest recente HB-vergadering (d.d. 23 jan 2003) het er weer over hebben gehad in het kader van bezuinigingen. Tja, zo gaat dat. Per post wordt het steeds duurder, vandaar. Nou is er een klein probleem: niet alle afdelingssecretariaten hebben een computer, laat staan een internetaansluiting. Dus zal daarvoor eerst in de afdelingen een oplossing moeten worden gevonden. Snelle meiden en snelle jongens hebben dat zo voor elkaar, maar de praktijk blijkt weerbarstiger.

Mooet holln, 't kump wà, maor meer as'n slak.

Henk
Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Bestuurslijst

Bericht door Romée van der Zee »

De HB-leden zijn niet laks, of nog erger arrogant, maar ze hebben geen "auto om mee te rijden", zoals ik Romée het een keer hoorde verwoorden tegen mij.
Dag Henk,
In mijn ogen is het ontbreken van zo'n 'auto'
Els Kleijnendorst
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bestuurslijst

Bericht door Els Kleijnendorst »

niet alle afdelingssecretariaten hebben een computer, laat staan een internetaansluiting. Dus zal daarvoor eerst in de afdelingen een oplossing moeten worden gevonden. Snelle meiden en snelle jongens hebben dat zo voor elkaar, maar de praktijk blijkt weerbarstiger.
Henk,

denk dat je de hedendaagse secretarissen én het adressenbestand van de VBBN zwaar onderschat.
Het secretariaat van de VBBN hééft de auto, het adressenbestand van de VBBN zal gemaakt zijn in Excell, één kolommetje erbij waarin de e-mailadressen komen te staan (en wellicht is deze kolom al opgenomen). Dan is de VBBN-auto op dit punt rijklaar!

En mochten jullie nog niet beschikken over e-mail adressen van de secretariaten, vraag erom! De Algemene jaarvergadering eerdaags is een prima gelegenheid, veel vertegenwoordigers van subverenigingen zijn dan aanwezig, vraag er bijv. naar bij de aanmelding voor de presentielijst. Ook groepsbesturen zullen over adressen beschikken.

Je ziet, niets staat het HB in de weg om jullie als snelle jongens (en vrouw) te profileren en gedragen. Jullie zullen aangenaam verrast zijn van de vooruitstrevendheid binnen de subverenigingen.
Gebruikersavatar
Leo van der Heijden
Berichten: 130
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Bestuurslijst

Bericht door Leo van der Heijden »

Bij onze vereniging, Dordrecht eo. wordt de verenigingsconvocatie verstuurd door middel van e-mail aan de leden die hun e-mail adres hebben opgegeven. De andere leden krijgen de convocatie met de post. Het voordeel voor de leden met een e-mail adres is dat zij de convocatie veel sneller krijgen en ook voor bijeenkomsten nog een extra mailtje krijgen ter herinnering. Voor de vereniging bespaart het de nodige kosten voor porto, kopiëren en enveloppen. Ook al heeft maar een kwart van de leden een e-mail adres dan scheelt dat de vereniging op jaarbasis toch al snel enkele tientallen euro’s. Daar kunnen we al snel een extra spreker van betalen. Dus ook voor de VBBN moet hier kostenbesparing mogelijk zijn. Laat de VBBN niet op de laatste secretaris wachten tot dat deze een e-mail aansluiting heeft maar begin alvast met de secretarissen of bestuursleden die al wel zijn aangesloten, bv op de bestuurslijst. Ik zie de eerste mail van de VBBN graag tegemoet.
PS. Ik vind het al een hele vooruitgang dat Henk van der Scheer als hoofdbestuurslid van de VBBN regelmatig van zich laat “horen” op het imkerforum.
Allen bedankt voor de reacties. Leo.
Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Bestuurslijst

Bericht door Romée van der Zee »

En om te eindigen met Leo's eerste vraag. Ik heb de link naar de bestuurslijst uit de menubalk bovenaan de pagina verwijderd. Op het moment dat de VBBN er mentaal klaar voor is, activeer ik het weer.
Romée
ps Ik schrijf bewust mentaal, omdat ik het met de opmerkingen van Els, en Leo op dit punt geheel eens ben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten