Gewone leden

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door semar » wo 26 okt 2011, 09:12

Eddy Geurtsen schreef:Bart, dat bedoelde ik inderdaad. Eigenlijk wilde ik met mijn opmerking ook aangeven dat we te gast zijn op een forum dat gesponsord wordt door de NBV. Van gasten mag enig respect worden verwacht ten opzichte van hun gastheer. Dat respect mis ik hier nogal. En inderdaad, de contributieverhoging is democratisch beslist. Op onze afdelingsvergadering is het besproken en toegelicht door onze afgevaardigde in de Groep. Vervolgens is er in onze afdelingsvergadering voor gestemd. Daarna is er in de Algemene Vergadering over gestemd. Heel democratisch dus.
je moet ook begrijpen dat de gebruikers/leden dus gewoon hun menig geven. dat de beslissing democratisch genomen is is niet ter discusie, bovendien als de winkel onafhankelijk is van de vereniging is het aan de consument vrij hier zijn mening over te geven.
Als betalend lid mag ik uiten dat ik niet happy ben over de manier waarop in het verleden blijkbaar niet is nagedacht over de constructie vereneging-onafhankelijke winkel. Zoals ik al eerde vermelde een huisbaas zorgt dat in de huur een deel wordt gereserveerd voor onderhoud van het pand. Doet de huisbaas dat niet, dan heeft hij later een probleem. Dat blijk nu dan ook wel dat een aantal leden (aandeelhouders?) overweegt hierover op te stappen.

Of ben ik als lid alleen maar een portomonaie op poten voor een organisatie die beheers wordt door REGENTEN CULTUUR?
Waarbij kritiek wordt afgedaan als hakken of als onfatsoenlijk gedrag van een gast.
Bovendien zijn volgens jouw redenatie de betalende leden dus geen gasten maar mensen die financiëel bijdragen en die mogen in eigenhuis hun mening geven.
en het zijn nu net die leden die de kritiek uiten, de niet leden zullen het waarschijnlijk hooguit dom vinden dat de leden het tot nu toe alleen bij komentaar laten.
Mocht ik uiteindelijk besluiten uit de club te stappen zul je mij niet meer horen over deze onderwerpen
want dan zal het me mijn zitvlak oxideeren wat er verder gebeurt met de financiën en of de winkel :wink:

tot zolang heb ik ieder recht van spreken binnen en buiten het forum.
Het ligt niet in mijn aard om me mijn mond te laten snoeren met oneigenlijke argumenten.

evengoed iedereen vriendelijke imkers groeten
Semar(Dominique)

ps er is niets mis met een gepeperde discussie af en toe. Het hoeft niet altijd braaf te zijn.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door maartenkleijne » wo 26 okt 2011, 10:01

Zelf heb ook altijd veel kritiek op de NBV.
Maar nu iets positiefs: 5 €€ per maand voor alles wat de vereniging biedt, inclusief lidmaatschap van de lokale afdeling vind ik niet veel geld.
Dus hulde voor alles wat er geboden wordt en respect voor het feit dat er ook wel eens iets fout gaat bij gedreven, hardwerkende, onbezoldigde amateurs.
gr,
m

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Santtu Pikkarainen » wo 26 okt 2011, 10:07

maartenkleijne schreef:Zelf heb ook altijd veel kritiek op de NBV.
Maar nu iets positiefs: 5 €€ per maand voor alles wat de vereniging biedt, inclusief lidmaatschap van de lokale afdeling vind ik niet veel geld.
Dus hulde voor alles wat er geboden wordt en respect voor het feit dat er ook wel eens iets fout gaat bij gedreven, hardwerkende, onbezoldigde amateurs.
Het is maar €0,16438356164383561643835616438356 per dag! Zo luizen goede doelen je er ook in :wink: Het "alles" wat geboden wordt vind ik geen 60 euro waard, zeker in de aankomende financieel moeilijke tijden kan ik dat geld beter besteden.

Het doel van een forum is dat je kunt discussieren en een discussie mag af en toe best wat harder zijn. Anders zou het het "Geitenwollensokken-knuffelen-zachte-en-pluizige-knuffelbeestjes-forum" worden. :D

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door maartenkleijne » wo 26 okt 2011, 10:34

Eens Santtu.....
gr,
m

renedejong
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 28 jun 2010, 22:30
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): P en F1 Carnica en Tuttifrutti bijen
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door renedejong » wo 26 okt 2011, 18:25

Uit goede bronnen vernomen:

24 leden in de vereniging
Al 9 leden tot op heden opgezegd.
Jammer, ook voor de kas van onze club.
Kan de NBV een noodfons oprichten voor armlastige imkerverenigingen ?

Bok
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Bok » wo 26 okt 2011, 19:19

renedejong schreef:Uit goede bronnen vernomen:

24 leden in de vereniging
Al 9 leden tot op heden opgezegd.
Jammer, ook voor de kas van onze club.
Kan de NBV een noodfons oprichten voor armlastige imkerverenigingen ?
Je kunt toch gewoon lid blijven van "onze club"
Bij (whats in a name) onze club maakt het niet uit of je lid bent of niet.
groet,

Peter

p.zwartepoorte
Berichten: 1020
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door p.zwartepoorte » wo 26 okt 2011, 19:20

hoi rene
dat is zeker jammer voor zo leuke club in oeffelt
nu maar hopen dat het blijft bestaan maar je blijft wel mij mentor :D
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

renedejong
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 28 jun 2010, 22:30
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): P en F1 Carnica en Tuttifrutti bijen
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door renedejong » do 27 okt 2011, 20:15

Hoi Paul.

Oeffelt blijf bestaan want het is een hele leuke club mensen.


Uit goede bronnen, is een vereniging uit het noorden van ons land.

p.zwartepoorte
Berichten: 1020
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door p.zwartepoorte » do 27 okt 2011, 20:41

hoi rene
het is nog niet mogelijk dat ik lid word van oeffelt zonder dat ik ook lid moet zijn van de nbv
wat bedoel je hier mee ??
"Uit goede bronnen, is een vereniging uit het noorden van ons land''
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Oude Essink » za 29 okt 2011, 08:25

Oeffelt is kennelijk een subvereniging van de NBV; deze subverenigingen hebben doorgaans nog steeds in de statuten de heilloze tekst opgenomen, dat lidmaatschap van de subvereniging die van de VBN impliceert. Er zijn ook verenigingen die hiervoor een uitwijk toepassen; zo ben ik "gastlid" bij de vereniging Bunnik-Houten zonder lid te zijn van de NBV. Ergerlijk nadeel is dan weer, dat ik over allerlei zaken geen stemgerechtigd lid ben. Als lid van de Bond: ANI ben ik ook daar "om administratieve reden" ondergebracht in een subvereniging "Rhenen en omstreken".
Jaren geleden zijn er heftige discussies geweest die moesten leiden tot een fusie van de bonden; weg uit het versnipperende en ver achterhaalde zuilensyseem naar één moderne invloedrijke landelijke vereniging. Vooral de toen nog zo geheten VBBN maakte zich daar sterk voor. Tot veler verdriet lieten uiteindelijk ANI en ABTB het afweten uit afkeer voor het regentistische en onpersoonlijke element van zo'n grote club. Gisteren avond was ik te gast op het 100 jarig bestaan van de de vereniging Eck & Wiel en hoorde van genodigde ANI bestuurders dat inmiddels ANI en ABTB rijp zijn voor de fusie, maar dat nu de NBV het afwijst: "toen wilden jullie niet, nu hoeft het niet meer". En zo oettelt de georganiseerde imkerij verder.

hennie oes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten