Gewone leden

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door m.kolsters. » za 29 okt 2011, 11:06

"toen wilden jullie niet, nu hoeft het niet meer".
Ja Hennie zo zie je maar, ze moeten de werkplaats maar verhuren voor caravan stalling een is er al binnen en dat brengt 2 honderd euro per jaar op en er kunnen er wel ..... binnen, weer wat geld meer in het laatje.
Ik denk dat ze nu al weten dat het mis gaat lopen daarom gaan ze nu weigeren.
Maar je mag geen leden hebben die niet bij de NBV zijn, of ze moeten op een ander ook lid zijn. Dus sub leden kan niet bij de N.B.V.
Maar dan nog vind ik dit jammer dat het zo moet gaan, 52% heeft ja gestemd maar van de wel aanwezig zijn op de jaarvergadering.
En een stemming moet toch over de aantal leden die een vereniging heeft, er van uit gaan dat er 75 leden op de jaarvergadering zijn
dan is een derde tegen, min de bestuursleden die dit voorstel dragen dan is het minder dan 50%.
IK hoop dat ze de zaak recht trekken om nog vele jaren te kunnen bestaan, en als de tijd beter gaat kunnen ze weer meer vragen.
Tinus Kolsters

Eddy Geurtsen
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Eddy Geurtsen » za 29 okt 2011, 12:54

Tinus, je verdraait de feiten. Als je de statuten van de NBV doorleest kun je zien dat het anders is dan dat jij het voorstelt. Ik lees in de statuten onder andere dat Iedere afdeling een afgevaardigde heeft in de Algemene Vergadering en iedere afdeling heeft stemrecht. De stem van een kleine afdeling heeft minder kracht dan van een grote vereniging, want er is eén stem per tien gewone leden van zijn afdeling. Een grote afdeling (met meer leden) heeft dus een krachtiger stem dan een kleine afdeling.
Als een afdeling er voor kiest om niet aanwezig te zijn op de AV dan gaat hun stem verloren, maar dat is bij stemming voor de landelijke politiek niet anders.

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Jaap v.Popering » za 29 okt 2011, 18:22

Oude Essink schreef: Gisteren avond was ik te gast op het 100 jarig bestaan van de de vereniging Eck & Wiel en hoorde van genodigde ANI bestuurders dat inmiddels ANI en ABTB rijp zijn voor de fusie, maar dat nu de NBV het afwijst: "toen wilden jullie niet, nu hoeft het niet meer". En zo oettelt de georganiseerde imkerij verder.

hennie oes
Hennie

Zijn dit standpunten van de Hoofdbesturen , of is dit een uitspraak van enkel één H.B.lid .???

Jaap v P

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Oude Essink » za 29 okt 2011, 19:13

Ik draag hier geen standpunten uit (ben daartoe niet geoutilleerd en niet gerechtigd). Op de avond in Eck en Wiel trof ik de voorzitter en secretaris van de subvereniging Rhenen & omstreken (ben ik ook lid van); Deze verzekerden mij, dat "de ANI" en ook "de ABTB" spijt hebben, dat het toen zo gelopen is; "zij" zouden nu voór een fusie zijn; maar de VBN wilde niet meer. Ik meldt alleen, wat deze twee mij meedeelden, toen ik in een gesprek opmerkte, dat ik het betreurde dat zij toen de fusie verhinderd hebben. Ik heb geen enkele bestuurlijke functie meer; op mijn uitspraken kan zich niemend beroepen, hoe positief ik de gedachte ook vond, dat de deuren niet allen gesloten zijn. Ik vind het absoluut niks die verdeelde bonden, die hun bestaansrecht alleen te danken hebben aan toestanden uit een ver verleden, maar nu beslist belemmerend werken als het aankomt op invloed en belangen behartigen van een imkerij in (grote) nood.

hennie oes

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Jaap v.Popering » za 29 okt 2011, 21:34

Oude Essink schreef: Ik vind het absoluut niks die verdeelde bonden,

hennie oes
Zo zullen er velen zijn .

Maar ik vind het te ver gaan om met de vinger naar die twee bonden te wijzen . Ik weet ( zonder dat ik in details zal treden ) dat de voormalige VBBN ALTIJD een sta in de weg geweest is voor de bedrijfsmatige Imkerij , zelfs voor bestuiving door Honingbijen hebben zij ALTIJD de verhuurprijzen gefrustreerd, Tot zelfs uitspraken als ; Onze leden zijn geen bestuivende Imkers . Iets wat bij die twee andere bonden niet het geval geweest is .

En zo heeft een ieder zijn mening iets wat gelukkig in Nederland nog mogelijk is .

Jaap v P

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door m.kolsters. » do 24 nov 2011, 14:02

Bij deze wil ik laten weten dat ik ben gestopt als lid van de NBV, en dat ik mij hier niet prettig bij voel is oké maar de verhoging in deze tijd is niet goed.
Waarom er telkens weer geld te kort is begrijp ik niet, andere verenigen doen het met de helft minder en komen er ook.
Na dit jaar is voor mij als imker van de NBV voorbij.
Tinus Kolsters

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door Oude Essink » do 24 nov 2011, 18:12

Hallo Tinus,
ik ben gestopt als lid van de NBV
Je weet, dat ons forum van de NBV onafhankelijk is ( "alle imkers voor alle imkers"); dus geen reden ons te laten lijden onder jouw besluit; vrienden blijven vrienden :) . Overigens ben ik wel blij, dat de NBV door haar bijdrage ons forum vrij houdt van een financiering als b.v. advertenties toelaten. Maar de bijdrage van de bond zal niet de reden van de contributieverhoging zijn. Ik ben zelf lid van de ANI; is kleinschaliger maar open, overzichtelijk en genoeglijk. Het is toch inspirerend op verenigingsavonden medeimkers te ontmoeten; kun je eigenlijk niet missen en zij kunnen jou niet missen; ik hoop, dat je je weer ergens aansluit. met imkergroet,
hennie

renedejong
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 28 jun 2010, 22:30
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): P en F1 Carnica en Tuttifrutti bijen
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Gewone leden

Bericht door renedejong » ma 28 nov 2011, 23:04

m.kolsters. schreef:Bij deze wil ik laten weten dat ik ben gestopt als lid van de NBV, en dat ik mij hier niet prettig bij voel is oké maar de verhoging in deze tijd is niet goed.
Waarom er telkens weer geld te kort is begrijp ik niet, andere verenigen doen het met de helft minder en komen er ook.
Na dit jaar is voor mij als imker van de NBV voorbij.

Ook ik ben gestopt als lid van de NBV miv het nieuwe jaar, en nog negen andere imkers van onze vereniging.
We kunnen ter ziele gaan als er niet wordt ingrepen door het bestuur maar gelukkig wordt er aan gewerkt
om ONZE vereniging te laten voortbestaan.
10 van de 25 leden hebben hun lidmaatschap opgezegd omdat zij de verhoging buiten proportioneel vinden.
Veel energie en werk wordt er door het bestuur van onze bijenclub in gestoken om deze verder te laten draaien.
Al deze energie en werk omdat de NBV een contributie verhoging laat doorgaan om andere zaken te bekostigen

In het bijenblad van November wordt geschreven wat het HB allemaal aan werkzaamheden voor de NBV verzet .
Klasse.
Maar als ik ook zie wat ons bestuur en leden tijd en energie in onze bijenstand stoppen, dat is ook ongekend
Ook ons bestuur onderhoud kontakten en praten mee in diverse werkgroepen van de lokale overheid over diverse zaken als bermbeheer, biodiversietijd in de omliggende gemeente's van onze bijenstand en daarbij de belangen behartigd van de imkers en allemaal op vrijwillige basis.

Tevens heb ik moeite als ik moet lezen in dat zelfde bijenblad waarom die verhoging nodig is.
In het bijenhuis moet een aantal voorzieningen worden aangebracht.Dan denk ik ,ja jongens moet ik dat betalen.Ik mag er toch van uitgaan dat het bijenhuis zijn broek zelf moet kunnen ophouden net als elke onderneming.
Toen ik nog ondernemer was en er stond een verbouwing gepland ,kon ik ook niet aan mijn klanten vragen om een bedrag te storten zodat ik de verbouwing kon betalen. Geld reserveren zo noemde mijn boekhouder dat en weten wat je uit kunt geven en gaat het niet dan maar even wachten.Of anders snijden in de kosten of een ander beleid voeren.
Maar al met al 1 ding is zeker. Ik ga terug naar de vereniging ,maar niet meer als lid van de NBV

Gebruikersavatar
Tieme
Berichten: 1962
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 13:35
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Locatie: De Krim, Nederland
Contacteer:

Contributie vanaf januari

Bericht door Tieme » di 29 nov 2011, 17:02

Beste forumleden,

Ik ben heel erg verbaasd dat er helemaal niet gesproken wordt over de nieuwe contributieverhoging die door de NBV zal worden doorgevoerd. De contributie gaat omhoog van 45 euro naar 60 euro en dat is nog buiten het bedrag dat je aan je afdeling gaat afdragen.

Ik vraag me af waarom er op dit forum geen discussie over is. Heeft niemand dit gelezen of vindt iedereen dit wel best?

groeten,

Tieme

Bok
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Contributie vanaf januari

Bericht door Bok » di 29 nov 2011, 18:14

Tieme schreef:Beste forumleden,

Ik ben heel erg verbaasd dat er helemaal niet gesproken wordt over de nieuwe contributieverhoging die door de NBV zal worden doorgevoerd. De contributie gaat omhoog van 45 euro naar 60 euro en dat is nog buiten het bedrag dat je aan je afdeling gaat afdragen.

Ik vraag me af waarom er op dit forum geen discussie over is. Heeft niemand dit gelezen of vindt iedereen dit wel best?

groeten,

Tieme
Vind ik ook.

Meteen maar een voorzetje.
Ze hadden de contributie meteen tot € 100,- moeten verhogen. Dat scheelt een hoop discussie volgend jaar.
groet,

Peter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten