het blad BIJEN

Tijdschriften, activiteiten, nieuw beleid, fusies, pr enz.
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:
het blad BIJEN

Bericht door maartenkleijne » do 17 nov 2005, 14:45

In de recente verslagen in deze rubriek lees ik -naast allerlei hoopgevende berichten- dat:

"Tijdens deze vergadering krijgen de aanwezigen, toen nog onder embargo, te horen, dat de BvB/ZLTO en de VBBN het blad BIJEN gaat opzeggen......"

Dat klinkt als: 'het blad BIJEN wordt opgeheven'. Daarmee vervalt de belangrijkste reden voor lidmaatschap. De bedoeling van de fusie zal toch niet zijn het ledental terug te dringen.
Wie kan dat uitleggen?

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: het blad BIJEN

Bericht door Wim Joosten » do 17 nov 2005, 15:07

Hallo Maarten,
er komt dan een nieuw blad voor in de plaats.
Het zou inderdaad wel handig zijn van de VBBN om de leden daar informatie over te geven.

Met vriendelijke groet,
Wim

Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: het blad BIJEN

Bericht door Piet Jager » do 17 nov 2005, 15:32

Dag Maarten,

Volgens mij is dit een formele afhandeling van contracten c.q. verplichtingen bij ontbinding van een vereniging. Het bestuur van de nieuwe organisatie zal uiteraard nieuwe bindingen aan gaan onder andere voorwaarden.

!Piet

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: het blad BIJEN

Bericht door Hans van der Post. » do 17 nov 2005, 15:48

Piet dit kun je al lezen bij de notulen van 2005 over 2004 toe was er nog geen sprake van samen gaan van de vbbn en zlto.
Hans

Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: het blad BIJEN

Bericht door Piet Jager » do 17 nov 2005, 16:26

Hans,

Graag even de exacte locatie vermelden, eventueel met de relevante tekst.

!Piet

Gebruikersavatar
Ati
Berichten:201
Lid geworden op:vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds:2003
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: het blad BIJEN

Bericht door Ati » do 17 nov 2005, 16:45

Toen ik pas lid was van de VBBN vloog ik altijd op het blad BIJEN af, maar sinds ik dit forum lees is dat eigenlijk niet meer zo. De actualiteit is toch hier te vinden voor mijn gevoel, het blad loopt er een beetje achteraan.

Stel dat de vereniging geen blad meer zou uitbrengen, zou ik dan nog lid willen blijven? Ja, toch wel, er moet een groep zijn die de belangen van imkers behartigt.

Liefst natuurlijk 1 vereniging voor heel Nederland en Vlaanderen. Van mij mag die vereniging zich dan vooral richten op gunstige voorwaarden voor bijen(-houders). Een blad -toch eendure aangelegenheid- hoeft voor mij niet per se.

Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00

Re: het blad BIJEN

Bericht door Henk Klok » do 17 nov 2005, 17:49

Toen ik pas lid was van de VBBN vloog ik altijd op het blad BIJEN af, maar sinds ik dit forum lees is dat eigenlijk niet meer zo. De actualiteit is toch hier te vinden voor mijn gevoel, het blad loopt er een beetje achteraan.
Leuk om te horen[:)]
Toch is Bijen iets dat ik niet graag wil missen. Zoals het afgelopen themanummer, dat vind ik wel waardevol.


groet,
Henk

Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: het blad BIJEN

Bericht door Piet Jager » do 17 nov 2005, 20:36

In het informatiebulletin nummer 5 van 17 okt. 2005 staat o.a het volgende:

"Tenslotte is besloten om in de vergadering van de Bedrijfsraad van 26 september mee te delen dat bij het inwerkingtreden van de nieuwe vereniging, deze vereniging niet meer zal participeren in de Bedrijfsraad. Daarvoor in de plaats zal aan de andere bijenhoudersorganisaties worden aangeboden een informatief overleg tussen delegaties van de besturen te starten. Dit overleg kan dan een of twee maal per jaar plaatsvinden.
Ook zal in de Bedrijfsraad worden meegedeeld dat de VBBN en BvB ZLTO per 31 december 2005 hun samenwerking in het uitgeven van het blad Bijen op termijn zal beëindigen. Daarvoor in de plaats zal de nieuwe vereniging per 31 december 2006 een eigen blad uit gaan brengen"

!Piet

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: het blad BIJEN

Bericht door maartenkleijne » do 17 nov 2005, 21:33

Juist het bestaan van het Forum kan de basis zijn voor een goed blad met degelijke overzichtsartikelen en thema's, en zonder huistuinenkeuken-gebabbel informatie.

Dan wordt de opvolger van BIJEN tegelijk een veel beter blad!

heidecap
Berichten:979
Lid geworden op:za 14 dec 2002, 22:21
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: het blad BIJEN

Bericht door heidecap » do 17 nov 2005, 22:32

Piet Jager schreef:Ook zal in de Bedrijfsraad worden meegedeeld dat de VBBN en BvB ZLTO per 31 december 2005 hun samenwerking in het uitgeven van het blad Bijen op termijn zal beëindigen. Daarvoor in de plaats zal de nieuwe vereniging per 31 december 2006 een eigen blad uit gaan brengen"


Is er al enig idee, Piet hoe ze die 12 maanden gaan overbruggen ?

Over het blad bijen gesproken, ik zit een beetje te wachten op het november nummer. Dat zal deze week toch wel uitkomen ???
Was het niet zo dat Piet van Duchteren in dit nummer aan het woord komt over zijn Pseudoschorpioenen ???

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten