Bloemenvaas van bijenwas

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door m.kolsters. »

Ja Ad mijn eerste bijen heb ik bij jou gekocht,en ook de munitiekistjes voor de bijen heb ik nog(8 ramer)maar de vaas maak ik wel na.

Tinus Kolsters
't Bakhuis
Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door dickvanleeuwen »

Ad, je schrijft; "maak hem gewoon na [V]", waarna je weer schrijft; "na maken moet worden afgekeurd?"

Ken je de kunstenaar Tomas? Of heb je zelf zo'n vaas nagemaakt na voorbeeld van de bedenker Tomas?
Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door dickvanleeuwen »

Mijn nieuwschierigheid is niet meer te bedwingen....

Ik vond het volgende stukje tekst in een Elsevier van maandag 24 september 2007.

De Slowaakse ontwerper Tomas Gabzdil Libertiny zat voor zijn vaas weer tussen de bijen. Hij liet zijn With a little help of the bees, door bijen maken. Met hulp van een imker uit de regio Eindhoven - Libertiny studeerde aan de beroemde Design Academy. Slow prototyping, noemt hij de techniek gekscherend, waarmee hij verwijst naar het steeds vaker gebruikte rapid prototyping. Okay, de vaas is niet helemaal door de bijen gemaakt. Libertiny zorgde voor het ontwerp en het voorwerk, de honingraatstructuur, maar de diertjes vulden het in met was. Veertigduizend ijverige bijen maakten de vaas in één week tijd. Het resultaat is een beeldschoon heldergeel exemplaar dat jaren mee kan.
Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door dickvanleeuwen »

A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door A.A. Staals »

Dick ik schrijf:Vaas op jouw foto en de mijne is de zelfde. D.w.z de vaas is gemaakt door en voor Thomas.
ad staals
Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door dickvanleeuwen »

Ad, jij bent dus waarschijnlijk de imker die wordt beschreven in het stukje van Elsevier; Met hulp van een imker uit de regio Eindhoven

Heb je het youtupe filmpje bekeken? Is die bijenkast de jouwe?

Ik ben wel benieuwd hoe jij hierin verzeild bent geraakt. Wil je daar meer over kwijt?
A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door A.A. Staals »

Voor mij was er een ander imker uit de regio. Waarom hij Thomas naar mij heeft gestuurd weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het maar goed is dat ik de exemplaren die hij in zijn kast(en) heeft gehad niet in mijn volken gedaan heb, hij heeft "broed" problemen gehad. Ik heb twee pogingen gedaan. Wie na mij kwam weet ik niet, mogelijk een derde imker uit de regio Eindhoven. Volk in het filmpje is niet van mij.

ad staals
forumkrant
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 19:38
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door forumkrant »

Deze topic bestaat nu uit twee pagina's. De eerste is om een of andere reden te breed om mee te sturen met de forumkrant. Kennelijk staat er een foto of een link tussen die te veel in de breedte uitdijt. Ik kan het euvel helaas niet vinden.

Bart
Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door dickvanleeuwen »

Ik heb er een foto afgehaald. Misschien helpt dit Bart?
forumkrant
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 19:38
Contacteer:

Re: Bloemenvaas van bijenwas

Bericht door forumkrant »

Hartelijk dank voor de moeite, maar het helpt niet. [V] Ik heb het euvel inmiddels wel gevonden. Als je op de eerste bladzijde van deze topic kijkt, dan zie je bovenaan in bijdragen van jou verschillende URL's staan. Die vallen bij mij compleet buiten het beeld en daardoor wordt de rest ook veel te breed. Maar ja, je kan URL's natuurlijk moeilijk met enter gaan afbreken. Jeroen van Tol kan links altijd zo mooi verstoppen onder een enkel woord, dus dan staat er: klik hier. En dan moet je op 'hier' klikken en dan gebeuren er opeens allemaal bijzondere dingen. Misschien is dat een idee, als je zin hebt om uit te zoeken hoe Jeroen dat doet. Anders laat maar.


Groet,


Bart de Coo
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 9 gasten