Uit de bijenmoppen-trommel 2

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » za 08 jun 2002, 17:39

In het ARCHIEF van Verhalen, anecdotes en gedichten staat
'Uit de bijenmoppen-trommel', vermeld onder
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... OPIC_ID=69
-
In de VaraTVMagazine van 14-06-'02 schrijft MIDAS DEKKERS zijn wekelijks artikel.
Midas heeft zo zijn eigen benadering..!
Dit keer gaat zijn stukje o.a. over BIJEN, MANNELIJKE- EN VROUWELIJKE BLOEMEN
-
'Een plant kan groeien en bloeien en ademhalen, maar van zijn plek komen, daar is geen sprake van.
Hij komt niet in beweging, hij laat in beweging komen.
Daartoe hebben de planten de bijen uitgevonden.
Omdat hij zelf niet bij zijn geliefde kan komen, stuurt een mannetjesbloem er een bij op af. Voor een plant is een bij een vliegende piemel.
enz. enz.'


Bijgewerkt door - Frans vanTongeren op 08/06/2002 20:09:04

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » za 08 jun 2002, 20:04

MIDAS DEKKERS, een wat treurig kijkende man met van die geestrijke, gortdroge uitspraken.
Zijn stukjes probeer ik altijd uit te lezen.
Hij is wèl gefrustreerd door het katholieke geloof en dat steekt bij hem overal de kop op. Vrouwen.., daar moest je vroeger verre van blijven en nóg kan Midas een decolleté niet zonder verwarring be-ogen.
In de VaraTVvmagazine (van jaren geleden) schreef hij het volgende stukje:
-
BIJEN EN ROZEN

Een vrouw is een zoogdier. Vandaar die borsten. Maar borsten kunnen meer dan zogen. Mannen lokken. Hoe groter ze zijn, hoe beter dat gaat. Vrouwen met heel grote worden filmster of gaan bij 'Ook Dat Nog’.
Een man is ook een zoogdier. Maar borsten heeft hij niet. Om vrouwen te lokken, moet hij raar doen. Hij gaat met zijn handen in zijn zakken lopen of hij koopt een sportwagen. Of hij geeft haar rode rozen. Dat is altijd goed, dat weet een man van de liedjes op de radio. Ik geef je een boeketje rode rozen en red roses for a blue lady, er is niks zo goed als rode rozen. Ben je ze vergeten, dan loopt er in elk grotestadscafe wel een bruine man met rode rozen. Houden van is niet zo moeilijk, met een rode roos krijg je elke vrouw het bed in.
Maar daar zijn rozen niet voor. Een roos heeft wel iets anders aan zijn hoofd. Die wil zelf naar bed. Met een BIJ. Die strijkt met haar zachte haar langs zijn meeldraden tot het sperma in het rond stuift en brengt het naar de vochtige stempel van een beminnelijke meisjesroos. Om een bij te lokken, draagt een roos een kort, rood rokje dat weinig aan de fantasie overlaat. Het is niet moeilijk je het genot voor te stellen wanneer de bij zo’n opgewonden roos in het vizier krijgt.
Enzovoort…

Een roos en de groeten van
Frans

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » ma 24 jun 2002, 18:23

Vandaag kwamen Manni Weertman (60) uit Heino en zijn mentor Joop Fidder( 70) bij mij (60) op bezoek!
De Forumdeelnemer heeft lang geleden óóit bijen gehouden en nu slijpt Joop voor hem de kantjes weer wat bij.
'Joop', belde Manni door, 'ik heb raat nodig!'
'Raat', antwoordde Joop, 'daar heb je toch genoeg van!'
'Raat genoeg', gaf Manni door, 'dat wel, maar..wijze raad, dààr heb ik gebrek aan!'
-
En nog iets..
Manni geeft zijn mede-imkers de goede raad van Joop wel eens door.
'Hoezo', vroeg ik, 'kan Joop dat zelf niet aan de man brengen'.
Uit het antwoord van Manni kon ik opmaken, hoe subtiel een dorpsgevoel kan zijn.
'Kijk Frans, zei Manni, 'ik zelf kom uit Heino en Joop..komt van buiten'.
'Zeker uit het westen', zei ik.
'Nee..Joop komt uit Zwolle'.
(10..15 km?)

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » do 04 jul 2002, 17:31

Op 30/06/2002 : 00:09:35 schreef HUGO THONÉ het volgende bericht:
-
OP DE VALREEP: WK VOETBAL & BIJEN

Ik heb de indruk dat het WK-voetbal een beetje ongemerkt aan onze Nederlandse vrienden voorbij is gegaan (het is in ieder geval toch aan hun neus voorbijgegaan, hihi). Daarom op de valreep even dit voetbal-bijen-berichtje wat ik las op de Nieuwzeelandse bijenpraatgroep NZBkprs@yahoogroups.com
-
Subject: [NZBkprs] Bees Invade Nakawa Kibanda
Date: Mon, 24 Jun 2002 14:45:01 +1200
From: Nick Wallingford

Bijen overvallen Nikawa Kibanda (New Vision - Kampala)
22 Juni 2002
Roger Mugisha

Nakawa was deze week het toneel van een "verschrikkelijk" drama toen een populaire "Kibanda" (cinemazaal) werd aangevallen door een zwerm bijen tijdens de rechtstreekse uitzending van een WK-voetbalmatch.
Op de middag drong een bijenzwerm langs de achterkant het gebouw binnen. De voetbalsupporters waren zo gespannen de wedstrijd op het scherm aan het volgen dat zij niets van de invasie hadden gemerkt ... tot één van hen werd gestoken door een bij.
Op het moment dat de rest van de kijkers het slachtoffer serieus nam, onstond er grote paniek onder het publiek. De supporters vluchtten naar de uitgang en in het gedrang werden verschillende mensen gewond ("geblesseerd" past hier misschien beter).
De bijen vervolgden daarna hun weg naar de nabijgelegen Mirakelkerk, waar de bijen de gebeden deden verstommen toen de gelovige gemeenschap naar "veiliger oorden" vluchtte.
Daar de wedstrijd nog maar 25 minuten bezig was, eisten de supporters hun geld terug, maar de cinema-uitbater weigede dit. De voetbalfanaten die de match elders wilden gaan volgen, dreigden om de zaal kort en klein te slaan, en kregen toen hun geld terug.
-
mvg,

Hugo (de halve bij)
PS. Er staat niet bij of de kerkgangers hun stoelgeld terug gevorderd hebben
:wink:
Nobodies prefetc








Bijgewerkt door - Frans vantongeren op 04/07/2002 17:40:07

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » di 29 okt 2002, 23:05

In..voor kleding-exclusief
en is de bij voor u 'n lief!
Surf dan naar:
'Garment of Bees'
http://www.draperbee.com/info/photo%20a ... swtext.jpg

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » di 14 jan 2003, 13:13

Vanmorgen kocht heer Groenewold
wat bijenwas plus kaarsenlont.
Als imkers ja, bespraken wij
de rassen van zijn 'bijerij'.
Hij deed een stap opzij
vervolgens bukte hij.
Ik zag hem liever staan
en niet voorover gaan.
'Voelt U zich soms niet goed,
dat U dit zomaar doet?'
'Nee Frans, dit bucken ja, roept op in mij..
het woordje BUCKfastbij !'
-
23-08-03
bij-gesteld

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » ma 19 mei 2003, 21:25

MINNE BONNEMA, eco-bijker, houdt niet van het knippen van koninginnen.
Desondanks gaf hij op 18/05/'03 advies aan hen die koninginnen uit de hand van een vleugeltje willen ontdoen.
-
Ko, je schreef:
>>Last van trillende vingers hoe voorkom je dat <<

Ga rustig bij de tafel zitten, neem een stuk of vijf Berenburgjes, jonge jenever mag ook.
Neem na inname van de drankjes een zo groot mogelijke schaar (formaat voor om de heg te knippen)
Gegarandeerd succes, voor je zelf ..niet voor het moertje.
Minne.

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » za 23 aug 2003, 11:04

Daar was hij.
De heer Waarle uit Vorden; hij kwam wat bestelde mallen ophalen voor het gieten van kaarsen.
In de hoek van het winkeltje staat een stoere tweetandshooivork; daar druk ik de schepkorf wel eens op in juni.
'Zeker bedoeld voor wanbetalers', zei hij.

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Uit de bijenmoppen-trommel 2

Bericht door Frans vanTongeren » zo 24 aug 2003, 10:15

Piet Jager schreef onlangs over gecultiveerde bijen die hun beschaving hadden afgelegd:
Als ik dat zo over die Buckfastbijen van jou lees, dan denk ik: 'M'n beste man, maar dat zijn ook geen Buckfastbijen, maar 'Broekvastbijen' (cq F-16). Als broeder Adam dat zou lezen, zou hij zich omdraaien in z'n graf.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten