Cursus geven met aardige bijen.

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:
Cursus geven met aardige bijen.

Bericht door Kroese » ma 25 aug 2003, 22:32

Wat ik erg leuk vond is dat ik op 16 Augustus (1e cursusdag na de vakantie) mijn cursisten zonder kap en handschoenen ramen met nu Ulf Grohn Bucfast bijen heb laten pakken.
Een positieve wending t.o.v. de sessies voor de vakantie, toen die stekerige zwarte bijen de baas nog speelde. Ik moest ze toen een kap laten opzetten en handschoenen laten aantrekken zo vervelend waren die bijen. Ik zelf vond dat enorm frustrerend om zo cursus te moeten geven. Des te groter was mijn lol toen zelfs de bangste leerling zonder bescherming een raam dorst te pakken. Men vond het geweldig. Ik denk dat ze volgend jaar stuk voor stuk hun bastaard moeren willen gaan vervangen. Is dat geen reclame voor de BBF ??

Natuurlijk zijn de bastaard volken echt niet per definitie stekers, maar ik had het slecht getroffen met 3 van de 5 gekochte volken. Toen ik ze in April kocht was er niets aan de hand. Maar in die tijd zijn ze allemaal aardig.

Hennie Kroese

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten