Boeldag Ruinen.

Aan het bijenhouden valt veel te beleven. Voor velen de hoofdreden om zich op deze natuurhobby te storten. Wat kun je erover vertellen.
lamheuv
Berichten: 242
Lid geworden op: di 19 mar 2002, 21:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Boeldag Ruinen.

Bericht door lamheuv » za 27 mar 2004, 19:42

Hallo allemaal,
Afgelopen woensdag heb ik gemeld dat de traditionele bijenboelavond van de imkervereniging Ruinen op 26 maart gehouden zou worden. De zaal zou open zijn vanaf 18.30 uur.
Wij kwamen om ongeveer 19.00 uur aan. Voor de auto konden we nog net een plekje vinden om hem te parkeren. Wat een drukte.
Binnengekomen was het inderdaad een drukte van belang. Zoveel kijkers voor de '˜boel' die ingebracht was.

Er was een speciale gast uitgenodigd !
Piet Paulusma. De weerman van SBS 6.
Hij was wachtende op zijn cameraman.

Even later was ook hij, met de inmiddels aangekomen cameraman, bij de '˜boel' aan het rond neuzen. Met een imkerjack aan hield hij zijn weerpraatje.
Voor het openingswoordje werd onze voorzitter door Piet geïnstrueerd. Het moest 2 keer over.
De slotzin, op zijn Drents '˜tot meurn' en/of zijn Fries '˜Aont moarn' (vergeef mij, wanneer ik beide uitroepen verkeerd heb geschreven. (Ik kom immers uit Zuid-Holland)), moest wel 3 keer opnieuw opgenomen worden, voordat Piet tevreden was.
Daarna werden hier en daar nog wat opnames gemaakt, voor de beide heren weer vertrokken (met een kleine attentie).

De '˜bijenboelavond' kon beginnen.
De voorzitter en de secretaris wisselden elkaar af om de boel te verkopen bij opbod. In het Drents.
Twee andere bestuursleden zorgden voor de juiste administratieve afhandeling.

150 kavels veranderden van eigenaar.
Er waren dit jaar veel boeken ingebracht, zoals een eerste en derde druk van Schotman.
Antiek gereedschap zoals een honingpers (nr. 150) en een bascule.
Daarnaast verschillende honingslingers, aftapvaten, gereedschap, raampjes, kasten kastbanden, koninginne(n)teeltmateriaal, bijenkappen, -jacks, enz. enz.

Rond artikel 121 was alle aandacht plotseling weg.
Inderdaad'¦'¦. SBS 6 met het weerbericht trok, achterin de zaal, alle aandacht.

Rond 11 uur was de laatste kavel verkocht en kon men betalen en met het betaalbewijs het gekochte artikel afhalen.

Alles verliep volgens een strak draaiboek. De complimenten van deze kant voor de goede organisatie, heren !!!

Met vriendelijke groet, Elze Lammerts.

Afbeelding
Jan Tissing in gesprek met Piet Paulusma.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten