Bijen CD

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
jacrens
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 nov 2006, 16:38
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bijen CD

Bericht door jacrens » za 13 jan 2007, 14:47

Ik ben in het bezit van de CD Wondere wereld van de honingbij,
Deze draaide ik onder windows ME,ik heb een nieuwe PC aangeschaft met Windows XP.
Nu werkt de CD niet meer en krijg de foutmelding, beschermingsfout. module QT16.exe op 0002:5DA9.
Kan iemand mij hier een oplossing voor geven.
Jac Rens Nieuwerkerk

buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door buckfast_beekeeper » za 13 jan 2007, 18:07

Hallo Jac,

Normaal kan je dit laten werken.

Dit kan op volgende wijze. Open de cd via "Mijn computer". Ik veronderstel dat je ergens op deze cd het bestand QT16.exe zal vinden. (Je kan ook de zoekfunctie van Windows gebruiken). Selecteer dit bestand en klik op je rechter muisknop. Kies daar voor "Eigenschappen". Dan het tabblad "Compatibiliteit". Vink daar het vakje "Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren" aan. Selecteer daar "Windows 98 / Windows ME" en klik op toepassen. Zo zou het moeten lukken.

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door Hans van der Post. » za 13 jan 2007, 21:03

Goede vraag van Jac. Ik denk dat daar heel veel imkers en scholen mee zitten.
Ik heb de "handleiding" uitgevoerd zoals Theo dit opschreef maar ik krijg toch weer foutmelingen. Ik stuur Theo een paar beeldscherm dumps.
Hans.

buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door buckfast_beekeeper » za 13 jan 2007, 21:38

Hans van der Post schreef:
Goede vraag van Jac. Ik denk dat daar heel veel imkers en scholen mee zitten.
Ik heb de "handleiding" uitgevoerd zoals Theo dit opschreef maar ik krijg toch weer foutmelingen. Ik stuur Theo een paar beeldscherm dumps.
Hans.
Even gezocht op het WWW. Wat blijkt nu? QT16.exe is de apple Quicktime player voor een 16bits omgeving dus win 3.11. Voor een win 32 omgeving is eigenlijk QT32.exe nodig. Die kan je vinden op volgende link https://swdlp.apple.com/cgi-bin/WebObje ... GvgMd0/2.5

Wat is er dan mogelijk?
1)Waarschijnlijk zal je nu Quicktime moeten starten en naar de map met de film browsen.

2)Je selecteert het film bestand. Klik rechts. Kies Openen met> Programma kiezen> Kies daar het quicktime programma en vink aan dat je dit type bestand altijd met dit programma openen aan. Klik op ok. Vanaf nu zal een bestand met deze extensie steeds geopend worden met quicktime. Voor alle duidelijkheid is dit dus niet het qt16.exe bestand. Het zal een bestand moeten zijn met een andere extensie dan .exe. Waarschijnlijk .WMV

Laten jullie je ervaringen weten?

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door buckfast_beekeeper » za 13 jan 2007, 21:57

Even nog een aanvulling bij wat ik hiervoor schreef.

Google bracht me bij de handleiding van de aangehaalde cd op volgende link http://owghost.com/Handleidingen/wereld ... ingbij.pdf

Wat vind ik in de handleiding? Het bestand dat dient geopend is bijen.exe . Het zal dan niet lukken op de manier die ik hiervoor beschreef. Is echter Quick time geïnstalleerd en je dubbelklikt op Bijen.exe zou echter automatisch Quicktime moeten gestart worden.

Laat jullie bevindingen maar weten.

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door Hans van der Post. » za 13 jan 2007, 22:16

bijen.exe is een ingepakt program je moet eerst instal doen maar ja dan gaat het verkeerd![:)]

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door Hans van der Post. » za 13 jan 2007, 22:58

Na enige "ruggspraak" = mail, stuur ik Theo de cd mag hij zijn "tanden" op stuk bijten. tzt Horen we van hem of er nog een omweg is gevonden om De Wonderen wereld van de honingbij af te spelen.
Hans

buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door buckfast_beekeeper » do 18 jan 2007, 22:39

Hans van der Post schreef:
Na enige "ruggspraak" = mail, stuur ik Theo de cd mag hij zijn "tanden" op stuk bijten. tzt Horen we van hem of er nog een omweg is gevonden om De Wonderen wereld van de honingbij af te spelen.
Hans
Ik hoop dat het van die tanden zal meevallen.

Nog een bijkomende vraag. Heeft iemand de CD werkende gehad onder Win ME? Waarom vraag ik dat. Omdat ik momenteel een Win ME geconfigureerd en draaiende heb onder Microsoft Virtual PC. Win 95 geeft nog wat problemen. [:(] Ga morgen eens een WIN 98 SE proberen.

Voor zij die zelf eens willen experimenteren met Linux of nog oude OS hebben en oude programma's die onder XP niet willen, kunnen gratis virtual pc downloaden van de microsoft website.
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
Het is ook steeds handig om nieuwe programma's te kunnen testen in een afgeschermde omgeving. Wie meer uitleg wil, mail me maar.

mvg

Theo

update: De eerste post niet goed herlezen. [:I]. Het kan dus in ME. Heb ondertussen ook WIN98 up and running. Het moet dus lukken.

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door buckfast_beekeeper » vr 19 jan 2007, 00:28

Ondertussen ook Win 95 up and running onder VPC.

Waarschijnlijk zal mijn gebit het nog wel wat houden.[;)]

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

buckfast_beekeeper
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Bijen CD

Bericht door buckfast_beekeeper » wo 24 jan 2007, 21:31

Hallo,

Ik ben er zonder problemen in geslaagd om de Bijen CD onder Win XP (Pro en Home) te installeren en te gebruiken. Ik kreeg geen foutmeldingen van welke aard ook.

Zeer belangrijk is volgens mij gebruik te maken van "Setup.exe" dat op de cd staat. Die gaat QT16 installeren in de Windows map. QT32 zoals hierboven gesuggereerd is niet nodig, maar kan geen kwaad. Dat QT16 in de windows map wordt geïnstalleerd is niet meer echt gebruikelijk, zelfs onwenselijk. In de tijd dat de cd werd gemaakt, gebeurde dit echter meer. Het kan dus niet anders.

Een pdf bestand met een installatie handleiding, welke bestanden je naar een HD moet kopiëren en wat je dan moet aanpassen om niet telkens de cd te hoeven gebruiken, werd aan Hans gestuurd.Ook een klein stukje om het programma en het bijhorende QuickTime te verwijderen. Hopelijk zet Hans de pdf online met de nodige link. Mocht dit niet gebeuren, stuur me dan maar een mailtje.

Hopelijk help ik hier een aantal mensen mee.

mvg

Theo

Honing kan men importeren. Bestuiving niet

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten