Zembla

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Rene K
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 17:00
Locatie: Mill Noord Brabant
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Rene K » zo 13 mar 2011, 15:40

semar schreef:
Rene K schreef:Al zenden ze een heel uur interview Bayer uit, dan krijg je ook alleen maar te horen wat Bayer wil dat wij horen :wink:
Zo werkt dat nu eenmaal, Zembla is VARA dus als je er naar kijkt weet je uit welke politieke hoek het komt en houd je daar rekening mee.

Rene
ja, niet uit de asfald hogesnelheid, lang leve de industrie, alles voor economisch herstel hoek.
Dus weet ik hoe ik het moet duiden.

geen flauwe politiek bedrijven hier.

als een onderzoek wat door een producent wordt betaald kan je niet onafhankelijk noemen,
en dat den haag alleen aan het het eigen belang denkt is ook niets nieuws.
we moeten gewoon van beroeps politici af.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Was niet bedoeld om flauwe politiek te bedrijven, maar om aan te geven dat je moet weten uit welke hoek bepaalde zaken komen.
Zembla is een gedegen programma maar het is zeker niet ongekleurd.
Ik wil hier mee zeggen dat het erg lastig is om informatie die tot je komt , via het web of de media, te duiden, als je weet uit welke hoek e.e.a. komt wordt het gemakkelijker.
Ook ik denk dat de neonicotinen wel degelijk een rol spelen, maar ook de varroa's en verdwijnen van bloeiende planten op het platteland spelen een rol.
De rol van de imker kan ik niet beoordelen, daarvoor ben ik te kort bezig.
Is dat trouwens wel eens onderzocht? (de rol van de imker)

Groet,

Rene

Bok
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Bok » zo 13 mar 2011, 18:33

Pfff wat er allemaal geschreven wordt.

Over de oorzaak van het verdwijnen heb ik geen oordeel. Dat kan ik ook niet hebben wegens kennisgebrek. (ik moet het doen met dergelijke programma's)

Waar ik wel verstand van heb is journalistiek. Dit was een heel fout stuk zoals zembla wel vaker doet. Met knip en plakwerk wordt iemand in de hoek gezet.
Dit ging niet over de verdwijnziekte. Dat interesseerd ze niet. Er word afgerekend met Wageningen en de chemie. Een goede linkse bezigheid :snooty:

Heel erg slecht.
groet,

Peter

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Jeroenvt » zo 13 mar 2011, 19:27

Ben blij dat er tenminste nog een paar programma's zijn waar vragen worden gesteld. Als we alleen nog maar van hart van Nederland afhankelijk waren was het nog ernstiger gesteld.

Programma ging inderdaad niet over verdwijnziekte, wel over de vraag of er überhaupt fatsoenlijk onderzoek naar verdwijnziekte wordt uitgevoerd. Ik denk dat ook zonder Zembla daar genoeg kanttekeningen bij te plaatsen zijn en al geplaatst zijn. De conclusies van Zembla zijn niet nieuw, ze worden alleen eindelijk eens geopenbaard. Met wederhoor. Men had alleen niet zoveel te vertellen blijkbaar. En als je dat in het politiek erbij wil betrekken bedenk dan dat de landbouw al jaren vanuit één politieke visie bestuurd wordt.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door petro » zo 13 mar 2011, 20:17

Ik heb het progamma zojuist bekeken,moet bekennen een stuk kritischer dan ik normaal zou doen.
Zekr na al de reakties gelezen alhier.
Het is goed dat het onderwerp (wat als een rode draad door het progamma "loopt")als het ware"warm"
wordt gehouden.
Alleen is het jammer dat het gebruikt is om weer te geven hoe men tegenover mekaar staat in deze,
uiteindelijk is er aan het onderwerp zelf te weinig aandacht besteedt(niet zoveel als de naam van het progamma zou doen vermoeden.)
Het is een trieste zaak dat geldgewin hier toch weer vóór de bij lijkt te gaan.
Petro

Gebruikersavatar
harmjanwilbrink
Berichten: 18
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 12:46
Locatie: Moddergat
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door harmjanwilbrink » zo 13 mar 2011, 21:19

Ik denk erover om mijn lidmaatschap van de bijenhoudersvereniging op te zeggen. Vond het blad toch al weinig informatief en hier in Friesland kun je niet eens cursussen volgen (o ja, 6 mensen per jaar voor de hele provincie!).
Laatst gewijzigd door harmjanwilbrink op zo 13 mar 2011, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Jeroenvt » zo 13 mar 2011, 21:35

De NBV is een beetje net als de ANWB, je bent lid vanwege de wegenwacht, maar ondertussen pleiten ze namens jouw voor meer asfalt terwijl je meer natuur wil.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Bart de Coo » zo 13 mar 2011, 22:10

Kok kom, Harm-Jan,

Op 9 april is er een algemene ledenvergadering van de NBV in Wageningen. Ga daarheen, zou ik zeggen en zeg wat je op je lever hebt. Voorzitter Jan Dommerholt is een buitengewone aimabele, verstandige, vriendelijke man die gewoon stinkend zijn best doet. Je kunt hem gewoon opbellen of een mailtje sturen. De NBV is een vereniging, wat wil zeggen dat de leden inspraak hebben, zoveel als ze willen.

Bijenhouden is geen waardeloos blad. Ik doe hard mijn best om iedere maand een leesbaar stukkie af te leveren. Reden genoeg om het blad met rode oortjes te blijven lezen. :be2: Als je overigens graag zou willen dat de inhoud verandert, dan zou je Tineke Brascamp kunnen aanspreken. Zij zal er zeker zijn de 9e en ik verzeker je; ze zal zeer overtuigende argumenten aandragen om uit te leggen waarom het blad eruit ziet zoals het eruit ziet. Aardig mens, die Tineke. Moet je haar mailadres hebben?


Groet,

Bart

Hugo
Berichten: 366
Lid geworden op: zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Hugo » zo 13 mar 2011, 22:30

Beste,

UIt 2007 : http://www.imkerforum.nl/phpbb/viewtopi ... =2&t=20729

Blijkbaar niks nieuws onder de zon dus (al bestaan de meeste referenties niet meer).

mvg,

Hugo (1/2 bij met gehalveerde bijenstand)
Nobodies prefetc

Jaap Langeveld
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 18:16
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Jaap Langeveld » zo 13 mar 2011, 23:34

Heb ook met interesse naar de uitzending van Zembla gekeken.Ik vond de kwaliteit van het programma zeer onder de maat en ben blij dat ik de franse uitzending van tv5 vorig jaar heb gezien.Dat verslag over bijen had tenminste inhoud.
Geert Blaquierre en Bleker horen ter verantwoording te worden geroepen want ze nemen de Imkers in nederland niet serieus en dat moeten wij, gezien het belang niet pikken.
Wij zouden met zijn allen naar Den Haag moeten gaan en een duidelijk overtuigend protest laten horen.
Wij weten dat we als imkers veel voor onze bijen over hebben ,dat we er alles aan doen om ze goed te verzorgen.We laten ons toch niet veroordelen als klungelaars!
Nee op naar Den Haag of op een andere manier een duidelijk protest!!!! Jaap langeveld

Gebruikersavatar
iloy
Berichten: 24
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 14:13
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door iloy » ma 14 mar 2011, 08:36

Ik ben het helemaal eens met mijn voorganger.
Ik stel voor dat we beginnen met een handtekeningen actie / petities en deze vervolgens aanbieden aan de
staat secretaris. Dan hebben we in ieder geval al van ons laten horen.

Indien meerdere mensen dit steunen wil ik deze petitie wel starten.
gr iloy :D
www.Imkerij-Roerdalen.nl

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten