drachtplanten zaaien.

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Plaats reactie
buzzer
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Contacteer:

drachtplanten zaaien.

Bericht door buzzer »

Wanneer kan ik zaad in de grond doen? Over een week of twee gaat het stuk tuin dat aan de bijenkast grenst op de schop en we hebben nog een paar zakjes zaad van de bijenbond of zo. We willen dit inzaaien maar er staat geen zaaidatum op de verpakking. Ik neem aan dat het spul winterhard is. :snooty:
Alle begin is (bij) zonder honing.
renske
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: drachtplanten zaaien.

Bericht door renske »

Het hangt ervan af wat voor zaad het is. Voor eenjarigen is het nu niet handig meer om te zaaien, die komen op en bevriezen bij de eerste nachtvorst. Voor twee- en meerjarigen kan het wel, maar is het ook wel laat. Die planten komen op en overleven de winter en gaan dan volgend voorjaar weer verder groeien.
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.
Arnold
Contacteer:

Re: drachtplanten zaaien.

Bericht door Arnold »

ik zou voor de zekerheid, in het vroege voorjaar gaan zaaien. als je ze dan een beetje onder de grond doet overleven ze een nachtvorstje wel als die dan nog komen :). zelf ga ik ze in half mei zaaien

Arnold
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst
Plaats reactie