Hoe is de dracht bij jullie?
Moderator: maartenkleijne
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Re: Hoe is de dracht bij jullie?
In Dieren zijn de bijen op dit moment op rooftocht. Ik heb dus een stapel halfgevulde honingkamers staan en daar lummelen voortdurend bijen omheen. Voor mij is dat altijd het signaal dat het even afgelopen is met de dracht.
Bart
Bart
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Al hardlopend langs de blauwe bessen kwekerij zag ik gisteren dat de blauwe bessen zeker over hun bloeihoogtepunt heen zijn. De kastanjes en lijsterbessen waren ook al niet veel meer.
Ik denk dat ik de bakken er dit weekend ook vanaf haal en dan zou het zo maar kunnen dat ik ook wat bij moet gaan voeren.
Ik denk dat ik de bakken er dit weekend ook vanaf haal en dan zou het zo maar kunnen dat ik ook wat bij moet gaan voeren.
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Bij me 3 productie volken daar lopen de bakken nu mooie vol ik hoop dat ik die volgende week kan slingeren dan kan ik zuivere linden honing oosten
Paul
Paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Hier in Gelderland regelrechte roverij. Helemaal geen nectardracht meer dus. Opgepast!!!
Bart
Bart
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
De Cotoneaster honingt hier nu volop.....staan weer massaal te ventileren en je ruikt de Cotoneaster geur.
Ik vindt dit 1 van de lekkerste honing soorten en goed te proeven in de gemengde voorjaars honing.
Zonder de Cotoneaster honing vindt ik de gemengde voorjaars honing een beetje gewoontjes(geen uitgesproken smaak),maar met is het heerlijk.
Ik vindt dit 1 van de lekkerste honing soorten en goed te proeven in de gemengde voorjaars honing.
Zonder de Cotoneaster honing vindt ik de gemengde voorjaars honing een beetje gewoontjes(geen uitgesproken smaak),maar met is het heerlijk.
-
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Bij mij moestuinen complex staan aantal bomen in bloei het zijn stros vormig en kleine bloempjes welk soort is het ik vermoed sierkers kan dat en vliegen er bijen op ? Het is geen acasica
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Contacteer:
Net ng even gekeken, er werd een beetje geventileerd op de vliegplank. De blauwe bessen lopen op hun eind, maar er werd nog op gevlogen. Over een paar dagen is het denk helemaal over.
In het midden van Gelderland staan 5 kasten bij het koolzaad, geen dracht. De honing die ze meenamen is voor de helft op, niet verzegeld.
De natuur laat zicht niet dwingen.
De linde komt eraan, wie weet........
Gerna.
De natuur laat zicht niet dwingen.
De linde komt eraan, wie weet........
Gerna.
-
- Bijenras(sen): Buckfast koninginnenteelt
- Contacteer:
Het weekend snel twee Honingkamers besteld,want had er niet op gerekend dat het zo hard zou gaan. Ik had voor elk volk 2 Honingkamers maar de Buckfasten hebben er toch echt drie nodig nu.
De HK's werden gister bezorgd, dus gauw 22 raampjes in gesmolten (ook besteld kant en klaar 1 euro per stuk, heel handig) maar tijd om te schilderen was er niet , dus vandaag maar zo erop gezet.
Van de winter maar schilderen.

De HK's werden gister bezorgd, dus gauw 22 raampjes in gesmolten (ook besteld kant en klaar 1 euro per stuk, heel handig) maar tijd om te schilderen was er niet , dus vandaag maar zo erop gezet.
Van de winter maar schilderen.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior
Ferry Bantjes senior
- jvanveldhuisen
- Aantal volken: 3
- Contacteer:
Gisteren 9 HK raampjes geslingerd van mijn "tuinkast-volk". Broedkamer volgehangen met 9 kunstraat. 10e raampje fungeerd als klimraam (was nog niet verzegeld). Ondanks het weer ben ik er dik tevreden over.
Als ik het goed inschat zouden de kunstraatjes snel kunnen worden uitgebouwd zodat de acacia en de linde erin kunnen...
Jonge moer zal zo'n beetje net bevrucht zijn, dus veel vliegbijen vooralsnog. Hopelijk wordt dit succesvol.
Groeten uit Putten (Veluwe)
Jaap
Als ik het goed inschat zouden de kunstraatjes snel kunnen worden uitgebouwd zodat de acacia en de linde erin kunnen...

Jonge moer zal zo'n beetje net bevrucht zijn, dus veel vliegbijen vooralsnog. Hopelijk wordt dit succesvol.
Groeten uit Putten (Veluwe)
Jaap