Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
vdiesveld

Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » zo 09 jun 2019, 10:21

Jaap v.Popering schreef:
Pardon .....van wie zijn die velden ???
Geef eens aan op welke wijze ? en wat bedoel je met overmatig gif .....Heb je enig idee wat één zo'n bespuiting voor een teler kost ...Wanneer je dat beseft heb je het nooit meer overmatig gebruik van gewasbeshermingsmisddelen
Pardon, van wie is de aarde waarop mijn kleinkinderen later moeten leven? Al dat gif dat zij drie keer over op zo’n veldje spuiten blijft daar niet netjes op dat stukje liggen hoor. Wat nou, van wie zijn die velden? Behoorlijk egoïstisch om zo te denken. Schijt hebben aan iedereen om je heen met wie je samen in een land leeft, hup kapotspuiten die boel. Deden ze met DDT ook, nee dat was ook helemaal niet schadelijk, dat was ook niet bewezen nee. Maar inmiddels wel dus.
Met overmatig bedoel ik teveel, zoals het woord al zegt. Als het gif spuiten ze meer zou kosten dan het oplevert, zouden ze het niet doen Jaap. Er moet immers geld op de plank komen.
Opvallend trouwens vind ik wel dat je tegen mij enorm enthousiast doet over neonicotoïden, en bijvoorbeeld zegt dat het sinds de komst van neonicotoïden nog nooit zo goed gegaan is met je bijen. En dat je instemt met Maarten en je het hebt over het kiezen tussen twee kwaden. Spreek je jezelf dan niet een klein beetje tegen?
Ik vind het trouwens wel een mooie analogie waar je mee komt, dat met die geneesmiddelen. Daar wordt ook een hele hoop geld verdiend ten koste van leven. Niet toevallig dat Bayer zich naast de productie van bestrijdingsmiddelen, ook bezighoudt met de productie van geneesmiddelen.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Jaap v.Popering » zo 09 jun 2019, 11:41

vdiesveld schreef:e]

? Behoorlijk egoïstisch om zo te denken. .
Je loop behoorlijk uit de pas met je opmerkingen . Behoor jij dus tot die groepering die schijt hebben aan andermans eigendommen en die betreden om schade te berokkenen .
Over van wie de aarde is ben ik mee op de hoogte ......wij zijn gelovig .
Ik raad je aan om zelf een bedrijfje op te kopen en te gaan boeren ....kom ik bij je kijken . .....Kosten voor een bedrijfje waar nog wat op te verdienen is ik denk ....een miljoen ... zal je denk ik niet op kunnen brengen .....Huur enkele hectares dan lees ik met enkele jaren de uitkomst wel .

DDT hoef je mij niets over te vertellen, heb ook nog in mijn haar en tussen mijn kleding gestrooid gekregen de specifieke geur zit bijna nog in mijn neus . ,,,,en heel blij dat wij van de jeuk af waren ....( er was niets anders ).

Ja dat spuiten verdienen zij aan ik denk dat ook jij geen beschadigd en aangevreten voedsel op de markt koopt , die worden vernietigd omdat niemand die op wil eten .
Het spuiten op de suikerbieten moet je zien als het behandelen tegen de varroa . De luis is een verspreider van diverse ziektes bij de suikerbiet .

Ik heb hier sinds de uitgebreide toelating van de N N geen enkele keer spuitschade bij mijn bijenvolken meer geconstateerd . Dat neemt niet weg dat bij het gebruik daarvan geen stoffen in ons voedsel achter zullen blijven . Maar schadelijk voor de volksgezondheid ........Ik lees elk jaar dat de levensverwachting omhoog bijgesteld wordt .

Ik ben heel blij dat men die schadelijke pijnstillers nog steeds produceren . Zelf heb ik wat slijtage klachten waar ik behoorlijk zware voor gebruik en mijn vrouw zit vaak aan de morfine vanwege de zenuwpijn.

vdiesveld

Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » zo 09 jun 2019, 12:42

Jaap v.Popering schreef:
Je loop behoorlijk uit de pas met je opmerkingen . Behoor jij dus tot die groepering die schijt hebben aan andermans eigendommen en die betreden om schade te berokkenen .
Hoe haal je het in je hoofd om mij te scharen tot een groepering die andermans eigendommen betreed en daar schade berokkend. Dit vind ik een behoorlijk kwalijke beschuldiging Jaap. Is er nu ook een eindbeheerder van het forum die zich even voor Jaap wil uitspreken? Ik neem de hele discussie al de fatsoensnormen tegen jou aan, die thuishoren in een discussie tussen twee volwassen mensen. Het enige dat ik doe, is jou wijzen op feiten, en ik ontkracht uitspraken die je in het wilde weg doet. De opmerking die je nu doet is net zo ongefundeerd, als het roepen dat bestrijdingsmiddelen helemaal niet schadelijk zijn.
Ik heb geen fysiek geweld nodig Jaap, om mensen dingen duidelijk te maken. Ik ga liever de discussie aan. Jij voelt je in een hoek gedreven en dan ga je mij proberen zwart te maken. Blijf bij de discussie graag.
Met de discussie over het glyfosfaat roep je dat het spul helemaal niet schadelijk is, omdat jij niets bijzonders aan je bijen ziet. Daar hebben we het over gehad, en daar waren we uit. Dit draadje begin je met een volkomen onzinnig artikel van een agrarische organisatie, dat probeert de Universiteit van Utrecht te kakken te zetten, maar dat wordt vrijwel onmiddellijk door mij en Fish (gelukkig zijn er nog meer weldenkende mensen hier op het forum) ontkracht. En dan begin je plotseling weer een andere discussie, waarin je alweer begint over bestrijdingsmiddelen, dit keer neonicotoïden, die niet schadelijk zouden zijn, terwijl die inmiddels in de hele Europese Unie verboden zijn. Dat is niet omdat ze zo goed zijn voor de insecten en het bodemleven, en het waterleven, en de watervogels Jaap. Dat is omdat men tot de conclusie is gekomen, dat het zeer schadelijk gif is.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Jaap v.Popering » zo 09 jun 2019, 15:56

vdiesveld schreef:. Wat nou, van wie zijn die velden? Behoorlijk egoïstisch om zo te denken. .
Nou ..Nou je voelt je nogal op je teentjes getrapt ik baseer mij op je eigen zin ... Een eigenaar zou zelf niet meer bepalen wat hij daarmee doet .

Adieu .

vdiesveld

Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » zo 09 jun 2019, 16:07

Jaap v.Popering schreef:
Nou ..Nou je voelt je nogal op je teentjes getrapt
Op mijn teentjes getrapt vind ik nogal mild uitgedrukt. Je schaart mij tot een groep mensen die andermans spullen vernielen. Ik vind dat nogal wat. Waar baseer je die uitspraak op?
Je probeert je er nu wel heel gemakkelijk vanaf te maken Jaap, ik vind excuses eigenlijk meer op zijn plaats.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Jaap v.Popering » zo 09 jun 2019, 16:17

vdiesveld schreef: . Je schaart mij tot een groep mensen die andermans spullen vernielen. Ik vind dat nogal wat. Waar baseer je die uitspraak op?
Ik heb enkel die vraag gesteld niet meer en niet minder ..
Verder heb ik je op eenvoudige wijze aan je verstand willen brengen dat wij geen schade ondervinden van de gewasbeschermingsmiddelen ...

Wanneer jij enig bewijs kan vinden dat dat niet waar is ...Ga je gang ..

Doooii

vdiesveld

Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » zo 09 jun 2019, 16:26

Jaap v.Popering schreef:
Ik heb enkel die vraag gesteld niet meer en niet minder ..
Je hebt geen vraag gesteld, je zegt ‘behoor jij dus tot die groepering...’ het woordje dus geeft aan dat je tot een bepaalde conclusie komt. Ik vind dat een aanmatigende manier van schrijven. Dit is erger nog dan moddergooien Jaap. Behalve een excuus van jou, zou ik het ook passend vinden als mensen die het forum beheren hier iets over zeggen.

tomer
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 20:20
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door tomer » zo 09 jun 2019, 18:37

Ik wil mij eigenlijk niet mengen in de discussie, maar jullie kunnen misschien emailadressen uitwisselen als jullie graag verder discussiëren? :wink:

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 797
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 20:37
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Locatie: Echt / Susteren
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Erick » zo 09 jun 2019, 19:12

tomer schreef:Ik wil mij eigenlijk niet mengen in de discussie, maar jullie kunnen misschien emailadressen uitwisselen als jullie graag verder discussiëren? :wink:
Ik ook niet maar tomer heeft gelijk.
Kan een beheerder of rubriek beheerder een slotje op deze onderwerp zetten, of in ieder geval het moddergooien verwijderen?
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten