Enthousiaste starter

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Rolaanndd
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jun 2019, 19:19
Imker sinds: 2019
Contacteer:

Enthousiaste starter

Bericht door Rolaanndd » ma 17 jun 2019, 20:19

Goedenavond medeliefhebbers,

Sinds enkele maanden heb ik een ontzettende interesse ontwikkelt voor het imkeren. Heb hier al een poosje anoniem meegelezen maar nu vandaag definitief de knoop doorgehakt en me ingeschreven voor de basiscursus startend in 2020.

Tóch wil ik graag al, uiteraard onder toeziend oog van een leermeester, mijn eigen volk gaan aanschaffen en onderhouden. Is dit verstandig of denken jullie dat ik als groentje (want eerlijk is eerlijk, zo zie ik mezelf) niet verstandig is? Of ben ik misschien al zelfs wel een beetje te laat?

Momenteel heb ik het eerste contact uitgezet bij de locale imkervereniging in Bergen op Zoom (West Brabant). Helaas tot op heden nog geen reactie gehad.

Mochten jullie nog tips of tricks hebben voor een startende imker dan hoor in dat natuurlijk graag. Mijn voornaamste reden voor het starten met imkeren is het ondersteunen van de bijenstand in Nederland. Honing en was zijn mooie bij-producten maar is niet mijn hoofdreden om te starten met imkeren.

Alvast bedankt! :-)

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Enthousiaste starter

Bericht door Jaap v.Popering » ma 17 jun 2019, 21:30

Die vereniging is volgens mij wel behoorlijk actief . Wanneer je met een imker mee wil lopen kan je misschien beter je woonplaats erbij schrijven , die vereniging is behoorlijk uitgebreid . https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... rkq5FFsgu6

Rolaanndd
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jun 2019, 19:19
Imker sinds: 2019
Contacteer:

Re: Enthousiaste starter

Bericht door Rolaanndd » di 18 jun 2019, 08:36

Jaap v.Popering schreef:Die vereniging is volgens mij wel behoorlijk actief . Wanneer je met een imker mee wil lopen kan je misschien beter je woonplaats erbij schrijven , die vereniging is behoorlijk uitgebreid . https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... rkq5FFsgu6
Goedemorgen Jaap! Ik woon zelf in bergen op zoom (sorry, dacht dat lokaal icm bergen op zoom wel voldoende zou zijn haha). Heb al contact gezocht met de voorzitster van de vereniging. Helaas nog geen reactie, misschien ben ik te ongeduldig :think:

Wat is jouw mening over een startende imker net voor einde seizoen? (Als in bijen die richting winterstand gaan). Alvast bedankt! :-)

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Enthousiaste starter

Bericht door Fish » di 18 jun 2019, 09:23

Rolaanndd schreef:contact
Er staat een telefoonnummer op de link van Jaap, lijkt mij dat dat het snelst werkt.
Rolaanndd schreef:Mijn voornaamste reden voor het starten met imkeren is het ondersteunen van de bijenstand in Nederland.
Een mooi streven, maar het is effectiever om dracht aan te planten. Met de honingbij gaat het prima, de wilde bijen kunnen je hulp beter gebruiken.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Enthousiaste starter

Bericht door Jaap v.Popering » di 18 jun 2019, 12:15

Rolaanndd schreef:
Goedemorgen Jaap! Ik woon zelf in bergen op zoom (sorry, dacht dat lokaal icm bergen op zoom wel voldoende zou zijn haha). Heb al contact gezocht met de voorzitster van de vereniging. Helaas nog geen reactie, misschien ben ik te ongeduldig :think:

Wat is jouw mening over een startende imker net voor einde seizoen? (Als in bijen die richting winterstand gaan). Alvast bedankt! :-)
Ik begeleid ook wel eens beginners ...vandaar .
Ik zou de reactie van de voorzitter even afwachten volgens mij hebben die ook wel eens een suffelcursus , en zou mij daarop richten .

Buiten dit het einde seizoen is hier begin september en daar zijn wij nog lang niet .

Heb je eens behoefte om te komen kijken , mag je gerust een langskomen .

peter-koi
Berichten: 424
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 19:19
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Nieuw lekkerland.
Contacteer:

Re: Enthousiaste starter

Bericht door peter-koi » di 18 jun 2019, 16:58

Einde van seizoen, nog niet toch ,de linde begint hier net en dan nog Balsamien, dus duurt nog wel even .

Groet Peter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten