Wie kan mij......

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Bas1974
Berichten: 39
Lid geworden op: do 28 jan 2010, 02:04
Contacteer:

Wie kan mij......

Bericht door Bas1974 »

...........nu eens in een paar zinnen uitleggen wat nu het verschil is tussen Dadant, Dadant blatt en Dadant modified. Is dat nu de raamgrootte of heeft het iets met de kast te maken ?
Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wie kan mij......

Bericht door Albert Stoter »

Zie http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Dadantkast. Aangezien de raammaten verschillen zullen uiteraard ook de kasten verschillen.
Bas1974
Berichten: 39
Lid geworden op: do 28 jan 2010, 02:04
Contacteer:

Re: Wie kan mij......

Bericht door Bas1974 »

Okee, dus toch. ik zal er overheen gelezen hebben.
Ik zit een beetje te dubben, wil volgend jaar uitbreiden met 3 volken, en deze een mooie nieuwe start in een mooie nieuwe kast geven.
wat mij aanspreekt in dat dadant gebeuren is de broedkamer, geen gepiel meer met 2 broedkamers op elkaar als je een keer in de onderste moet zijn, dat lijkt me erg fijn werken, aan de andere kant is het afslaan van de ramen wel prettig en me dunkt sla je zo´n dadant in 1 keer kapot met zo´n gewicht aan een oortje.
Het gedub gaat dus even verder.

misschien een taboevraag in deze biologische tijden :

Wat zijn de ervaringen of wie kent iemand die imkert met de kunststof raampjes ? Heeft dat toekomst ?
Ik zie ze bij Holtermann voor dadant en voor zander staan. prijs valt mee en als het werkt heb je ze er vlot uit me dunkt.

Nog een vraagje :
van mijn 3 volken is er van 1 de koningin vreemdgegaan denk. De bijen werden in de loop van het seizoen overwegend zwarter zonder streepjes, ze zagen en gedragen zich wel gezond dus.....
wat zijn de uiterlijke kenmerken van een kruising buckfast en carnica ? Of zou ze het met inlandse darren hebben gedaan ? het is een wat meer opvliegerig volkje geworden maar wel het sterkste volk van de stand en wil ze derhalve niet opruimen.
Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wie kan mij......

Bericht door Albert Stoter »

Bas1974 schreef:Wat zijn de ervaringen of wie kent iemand die imkert met de kunststof raampjes ? Heeft dat toekomst ?
Hallo Bas (geboren 1974?),
Heb je al eens gewerkt met de zoekfunctie (staat ergens bovenaan)?
Als je daar bijvoorbeeld 'plastic ramen' intypt en klikt op Zoeken, dan vind je al een aantal besprekingen uit het verleden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten