Honingprijs

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

bdekrieger
Berichten: 15
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 13:22
Contacteer:

Honingprijs

Bericht door bdekrieger »

Beste allemaal,

Wat is nu een mooie prijs voor onze honing?
Zelf vraag ik drie euro voor een potje van 450 gram. Potje is dan nieuw evenals het dekseltje.
Bij een collega imker zag ik potjes met de lijmresten van eerdere etiketten erop, en dekseltjes met een houdbaarheidsdatum die dus ook al een eerder leven hebben gehad, voor vier euro.
Daarnaast zie ik dan in de supermarkt "honing uit EU en niet EU landen" waar ook met gemak drie a vier euro voor neergeteld moet worden.
Gezien onze honing een natuurzuiver product is, vind ik die prijs van mijn collega nog niet zo gek, afgezien van de kwaliteit van zijn verpakking dan.
Is er eigenlijk een richtprijs voor honing?
Wat vraagt eenieder voor zijn honing?

Groeten,

Bart.
Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door m.kolsters. »

Dag Bart ik denk dat je goed word betaald voor je honing.
Hier in het zuiden moet je alles doen om 2,50 voor een pot honing (4,50gr)te beuren.
En ik weet dat het nooit genoeg is voor imker honing.
(Het is toch maar hobbie word er dan gezecht)
Wees maar blij.

Tinus Kolsters
't Bakhuis
Eddy Geurtsen
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door Eddy Geurtsen »

€ 2,75 voor een potje honing, met nieuw deksel en een goed schoongewassen HAK potje.
jaap
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 03 jul 2002, 12:54
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door jaap »

De prijs van een potje honing op texel is 5 euro en meer.DE imker moet niet de konkurentie aan gaan met de supermarkten.

jager
testudo
Berichten: 48
Lid geworden op: do 14 jun 2007, 18:43
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door testudo »

Hier , bij een gekend imker is de prijs voor een potje van 500gr. 4,5€ en dit vind ik niet te veel voor kwaliteit.
Chris
Berichten: 29
Lid geworden op: za 25 aug 2007, 16:51
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door Chris »

mijn honingpotjes gaan voor 5€. Mijn grootste probleem is dat ik veel te veel vraag om iedereen blij te kunnen maken. De reerste honing is voor mezelf de overschot mag weg.

Natuurlijk zit alles in propere potjes

groetjes
chris
Gebruikersavatar
Dirk C
Berichten: 346
Lid geworden op: zo 21 mar 2004, 11:04
Imker sinds: 1992
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica, buckfast
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door Dirk C »

Bij ons gaan ze voor 4€ de deur uit.
Ik vind dit een eerlijke prijs voor een eerlijk produkt. Steeds nieuwe potjes met mooi en duidelijk etiketje. Honing wordt makkelijk aan de man gebracht en nog nooit klachten over de prijs gehad. [:)]
Het is inderdaad maar een hobby maar dit wil niet zeggen dat we alles gratis moeten wegschenken. Het wegschenken gebeurd met veel plezier aan buren, vrienden en famillie.

met vriendelijke groet,
dirk
Kees van Gortel
Berichten: 92
Lid geworden op: do 15 nov 2001, 20:37
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door Kees van Gortel »

Voor goede honing mag een goede prijs gerekend worden.
Naast hobby-isten zijn er onder de imkers ook die er meer of minder van moeten bestaan.
Nu kunnen er verschillende effecten zijn van al te goedkoop honing verkopen verkopen: Je raakt het zelf snel kwijt, er ontstaan ideeën bij mensen dat dat een "normale prijs" is etc.
Zelf verkopen wij de meeste honing voor € 4,-- per 450gram pot. Een makkelijke prijs voor de honingbak aan de weg, en mensen die goedkope honing willen krijgen dat in de supermarkt wel.

Waar ik bijzonder benieuwd naar ben is wat de prijs van raathoning gaat doen nu de heide toch niet geeft wat we gehoopt hadden. (de mooie dagen schuiven elke dag op, wordt het zaterdag/zondag geen goed heide weer, reken ik niet meer op iets).
Gebruikersavatar
ainanc
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 16:45
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door ainanc »

Ik begrijp mensen ,die honing voor een 'laag' prijsje verkopen, niet. je doet zelf zoveel moeite en de bijen doen er ook zoveel voor. Laat het dan aan de bijtjes over en verkoop het niet. zo onderwaardeer je honing en krijgt het nooit de waarde die het verdient.

Abdurr Inanc
Jaap van Assenbergh
Berichten: 458
Lid geworden op: di 15 mar 2005, 10:09
Imker sinds: 1989
Aantal volken: 10
Locatie: Tricht
Contacteer:

Re: Honingprijs

Bericht door Jaap van Assenbergh »

Ik verkoop aan huis (wat zelden gebeurt) mijn honing voor €3,75 (450 gr)
Mijn meeste honing verkoop ik via 'boeren winkeltjes'
Aan hen lever ik ze tussen de €2,50 en €3,00. Afhankelijk van hoeveel ze er per jaar verkopen. Daar worden ze dan weer verkocht voor €3,50 a €4,00.
Mijn 'thuisprijs' hou ik aan de hoge kant omdat ik net zolief heb dat ze bij mijn afzetpunten halen. Al dat gebel aan de deur voor een potje honing vind ik maar niets.

Jaap
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 143 gasten