Nou je nieuwe Ipad werkt hoor Bart!! En hoe

. Nu nog een pic uploaden van je accacia's

.
Gisteren en vandaag toch nog wat volken gecheckt (kan het niet laten; sommige moest ik trouwens checken). Ze hebben wel wat gedaan op de acacia.....
Zo heeft mijn zwerm bijna een hele kamer vol gehaald... Ze zijn nog bezig te bouwen aan een drie a vier ramen (natuurbouw) en dat zag er prachtig uit. De net uitgebouwde ramen zaten helemaal vol en je kunt er gewoon dwars doorheen kijken. Zo helder als water. Dat wordt dus prachtige raathoning waar ik zelf ook flink van ga eten om zo meer feeling te krijgen voor de smaak van accacia (want die ken ik nog niet goed). Van de week ga ik het broednest een beetje veranderen: dan ga ik alle ramen met broed in de bovenbak naar de onderbak plaatsen en gevulde ramen in de onderbak naar de bovenbak plaatsen om er vervolgens een roosters tussen te doen. Een derde kamer zou kunnen, maar is misschien nog iets te vroeg (zeker nu het kouder wordt). Het duurdt nog wel 1.5 week voordat de eerste bijen uitlopen en het volk moet ook niet te ruim komen te zitten.
Bij een ander volk was het hele broednest vol gelopen. Dit volk is in in zwermstemming en het jammere is dat dat het volk dus niet echt in de honingkamer aan het werk is gegaan. Ik heb maar weer doppen gebroken (tweede keer). Helaas was het al schemerig geworden en kon ik de eitjes niet goed meer zien

, maar de K. heeft zo te zien bijna niks meergelegd of ze is weg (zit tussen twee roosters dus kan eigenlijk niet) aangezien het broednest dus helemaal volgelopen was. De andere volken waren druk aan het bouwen in de de honingkamer en zullen de komende dagen de honing naar boven slepen. Misschien morgen en dinsdag nog haalweer en dat is het afgelopen.
PS zojuist vallen er enige druppen regen, na 2 minuten weer afgelopen. Nog geen regen dus

.